ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έρχονται αλλαγές στην ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ

00:01 - 14 Ιουλ 2014 | Οικονομία
Έρχονται αλλαγές στην ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ
Το θέμα χειρίζεται προσωπικά ο πρωθυπουργός, ο οποίος θα αναθέσει την αποστολή να τρέξουν γρήγορα οι ιδιωτικοποιήσεις, είτε σε στενό του συνεργάτη, είτε σε άλλα καταξιωμένα τραπεζικά στελέχη.

Aλλαγές εντός του θέρους, αν όχι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, αναμένονται στην ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς η κυβέρνηση φέρεται σφόδρα δυσαρεστημένη από το ρυθμό που «τρέχουν» οι ιδιωτικοποιήσεις και μάλιστα σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για τη χώρα. Κι αν η τρόικα δυσαρεστήθηκε από την απομάκρυνση του κ. Χ. Θεοχάρη από τη θέση του Γεν. Γραμματέα Εσόδων, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συμβεί το ίδιο με την απομάκρυνση της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ, του μηχανισμού που κατ’ εξοχήν ασχολείται με τις αποκρατικοποιήσεις, τα έσοδα των οποίων πηγαίνουν κατ’ ευθείαν στη μείωση του χρέους. Άλλωστε, στις προηγούμενες αξιολογήσεις της η τρόικα πάντα έβαζε ζήτημα αντικατάστασης της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ από τη στιγμή που δεν «πιάνονται» οι στόχοι.    

antoni130714 

Άλλωστε ο στόχος των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις για φέτος μειώθηκε περαιτέρω μόλις στο 1,5 δις ευρώ, τη στιγμή που οι Έλληνες φορολογούμενοι έχουν στεγνώσει από τη φορολογία και οι επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη, λόγω της αδυναμίας τους να ανταποκριθούν στα φορολογικά τους βάρη ή λόγω των οφειλών του Δημοσίου.

 

Το κερασάκι στην τούρτα της απόφασης σε πολύ υψηλό επίπεδο της κυβέρνησης ήταν τα οικονομικά στοιχεία που προκύπτουν από τα πεπραγμένα του Ταμείου. Η συνολική αξία των ολοκληρωμένων συμφωνιών από την ίδρυσή του ΤΑΙΠΕΔ μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 5 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των deals για Αστέρα και Ελληνικό.

 

Κερασάκι

Όμως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014, το ΤΑΙΠΕΔ εμφάνισε… ζημιές 1,01 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα κέρδη ύψους 734.000 ευρώ που είχε παρουσιάσει το τελευταίο τρίμηνο του 2013. Συνολικά, λοιπόν για το διάστημα μεταξύ Ιουλίου 2013 -Μαρτίου 2014, το Ταμείο εμφανίζει ζημίες 34.000 ευρώ!

 

Στην έκθεση πεπραγμένων του η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, όπως έχει ξαναγραφεί στον Τύπο, επειδή ακριβώς δεν υπάρχουν έσοδα, αναφέρει πως από το τέλος Μαρτίου μέχρι και σήμερα έχει εισπραχθεί το τίμημα της πώλησης και της μίσθωσης 28 ακινήτων του Δημοσίου, που φτάνουν το ύψος των 261,3 εκατ. ευρώ.

 

Πληροφορίες του «R» αναφέρουν ότι τις επαφές για την τοποθέτηση στελεχών στο τιμόνι του ΤΑΙΠΕΔ, φέρεται να έχει αναλάβει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ενώ oι συζητήσεις με επίδοξους managers έχουν ξεκινήσει και κινούνται τόσο από τον κύκλο συνεργατών του κ. Αντ. Σαμαρά, στους οποίους έχει εμπιστοσύνη και τους θέλει να προχωρήσουν τη «δουλειά» των αποκρατικοποιήσεων, όσο και από τον κύκλο των τραπεζών, καταξιωμένων στελεχών την τραπεζική πιάτσα. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, φέρεται να έχει και τη σύμφωνη γνώμη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλου. Γενικότερα, οι δύο άνδρες λέγεται ότι συμφωνούν στο ότι η κρατική μηχανή χρειάζεται ένα «φρεσκάρισμα», καθώς δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές σε πρόσωπα που ηγούνται των ΔΕΚΟ και άλλων επιχειρήσεων του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.

anton130714 

Ioύλιος

Πάντως, ειδικό βάρος για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα έχει ο Ιούλιος, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ θα υποδέχεται τις δεσμευτικές πρόσφορες για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τις προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ θα προκηρύξει και τους διαγωνισμούς για τη μαρίνα Λαυρίου και την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

 

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για τα αεροδρόμια έχουν περάσει οι κοινοπραξίες Zurich Airport (Ελβετία) - J&P ΑΒΑΞ, Athens International Airport (διαχειρίζεται το Ελευθέριος Βενιζέλος), Fraport (Γερμανία) - όμιλος Κοπελούζου, Aeroports De La Cote d’Azur (Γαλλία), Corporacion America (Αργεντινή) - ΜΕΤΚΑ, Vinci (Γαλλία) - Ελλάκτωρ και η επενδυτική εταιρεία Αdvent.

 

Στο μέτωπο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται με ενδιαφέρον πόσοι από τους τρεις υποψηφίους που έχουν περάσει στην τελική φάση -οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι Ρουμάνοι της Grup Feroviar Roma (GFR) και οι Γάλλοι της Societe Nationale des Chemins de fer Francais (SNCF)- θα καταθέσουν προσφορές.

 

Στις μαρίνες εκκρεμεί η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τις μαρίνες Χίου και Πύλου, για τη μαρίνα Αλίμου, ενώ θέμα εβδομάδων θεωρείται ότι είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για τη μαρίνα Λαυρίου που, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα φιλοξενεί mega yachts.

 

Εντός Ιουλίου αναμένεται και να οριστικοποιηθεί το μοντέλο προεξόφλησης μελλοντικών εσόδων από ακίνητα, είτε μέσω της τιτλοποίησης που θα τεθεί σε εφαρμογή από το φθινόπωρο είτε μέσω της ίδρυσης επενδυτικής εταιρείας που θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.

Τελευταία τροποποίηση στις 08:36 - 14 Ιουλ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.