ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

"Φανατικοί" των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας οι Έλληνες καταναλωτές

00:01 - 03 Οκτ 2014 | Οικονομία
"Φανατικοί" των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας οι Έλληνες καταναλωτές
Έσπασαν το φράγμα των 2 δισ. ευρώ, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα φέτος.

 Σε πρώτη επιλογή για τους Έλληνες καταναλωτές εξελίσσονται σταδιακά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή αλλιώς Pl. Σύμφωνα με αποκλειστικά στοιχεία του "R", μολονότι οι τρελοί ρυθμοί αύξησης των πωλήσεών τους έχουν μειωθεί φέτος συγκριτικά με ότι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, αυτά συνεχίζουν να αυξάνουν την παρουσία τους στο καλάθι της νοικοκυράς. Στο πλαίσιο αυτό, παράγοντες εκτιμούν ότι τα 2 δισ. ευρώ που έπιασαν πέρυσι οι πωλήσεις τους έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και πλέον ο τζίρος τους για φέτος θα κυμανθεί μεταξύ 2,1-2,2 δισ. ευρώ (άνοδο πάνω από 10%). Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός τζίρος της αγοράς τροφίμων στο οργανωμένο λιανεμπόριο πιάνει τα 8 δισ. ευρώ περίπου και αν συμπεριληφθούν και τα περίπτερα mini market -η μικρή λιανική δηλαδή- τότε τα έσοδα ανέρχονται στα 10 δισ. ευρώ περίπου.

Παράγοντες υποστηρίζουν ότι πλέον σήμερα και υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες υπάρχουν ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα χαρτικά όπου ελέγχονται ολοκληρωτικά από τα Pl, ενώ σε κάποιες άλλες όπου η διείσδυσή τους ήταν κάτω από 10% -για παράδειγμα στα αλκοολούχα- σήμερα το μερίδιό τους έχει διπλασιαστεί .

Εντωμεταξύ, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η βιομηχανία προκειμένου αφενός να βάλει φρένο στην άνοδο των Pl (που σημαίνει απώλειες εσόδων για τα επώνυμα προϊόντα τους) και αφετέρου να εκμεταλλευτεί τη εντονότερη επιλογή αυτών των προϊόντων από τους καταναλωτές έχουν ξεκινήσει να λανσάρουν ακόμη πιο φθηνά -αλλά επώνυμα- προϊόντα η τιμή των οποίων σχεδόν ταυτίζεται με αυτή των αντίστοιχων Pl. Στο κομμάτι των φθηνών, υποστηρίζουν, θα δούμε και τις περισσότερες προϊοντικές εξελίξεις με το ξεκίνημα όπως όλα δείχνουν να γίνεται από βιομηχανίες αλλαντικών και τυροκομικές μονάδες.

Παγωμένες οι πιστωτικές κάρτες

Εκτός από την άνοδο των Pl, μία άλλη τάση που δείχνει να μην αλλάζει το προσεχές διάστημα είναι οι πιστωτικές κάρτες και συγκεκριμένα ότι για τη μερίδα του λέοντος των καταναλωτών το πλαστικό χρήμα παραμένει "παγωμένο".

Σύμφωνα με στοιχεία για μία αλυσίδα που διατηρεί καταστήματα στην Δυτική Αθήνα οι συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες δεν ξεπερνούν τις 3 για κάθε 100 συναλλαγές που γίνονται μέσα στο σημείο πώλησης. Αν μιλάμε για σούπερ μάρκετ των Βορείων Προαστίων, όπου εκεί υπάρχει και άλλη αγοραστική δύναμη οι συνναλαγές με πλαστικό χρήμα παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο φθάνοντας το πολύ τις 10 στις 100 συναλλαγές.

Αξιακά το μέσο καλάθι της νοικοκυράς σε μηνιαία βάση παραμένει στα 260 ευρώ περίπου από 330 ευρώ που ήταν πριν από τα χρόνια της κρίσης. Στελέχη της αγοράς μας αναφέρουν ότι οι καταναλωτές του σήμερα είναι πιο συνειδητοποιημένοι στο τι αγοράζουν, πιο συγκεκριμένοι με λίστα αγορών ανά χείρας και το βασικότερο έχουν αυξήσει κατακόρυφα των αριθμό επισκέψεων στα σούπερ μάρκετ ελέγχοντας έτσι καλύτερα το κόστος των αγορών τους. 

 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 00:44 - 03 Οκτ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.