ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συνεχίζεται ο αποπληθωρισμός στην Ελλάδα για 37ο μήνα!

12:16 - 08 Απρ 2016 | Οικονομία
Συνεχίζεται ο αποπληθωρισμός στην Ελλάδα για 37ο μήνα!
Αποπληθωρισμός για 37ο συνεχόμενο μήνα σημειώθηκε στην ελληνική οικονομία τον Μάρτιο του 2016, καθώς ο πληθωρισμός έτρεξε με ρυθμό -1,5%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η εξέλιξη του ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, µε έτος αναφοράς 2009=100,0 του µηνός Μαρτίου 2016, έχει ως εξής: Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του µηνός Μαρτίου 2016, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2015 προκύπτει µείωση 1,5%, έναντι µείωσης 2,1%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

 

Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον µήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2016, παρουσίασε αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 2,4%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

 

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015 παρουσίασε µείωση 1,4%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.

 

Σύγκριση Μαρτίου 2016 µε Φεβρουάριο 2016

 

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 1,3% τον µήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση µε τον
αντίστοιχο ∆είκτη του Φεβρουαρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:

 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:


α) Κατά 22,6% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς µέρους των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.


β) Κατά 0,4% της οµάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο πετρέλαιο θέρµανσης.


γ) Κατά 2,3% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιµών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.


δ) Κατά 1,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο.


ε) Κατά 0,8% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και επαναφοράς των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.

 

2. Από τις µειώσεις των δεικτών:


α) Κατά 0,4% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στο αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα και στα νωπά λαχανικά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στο ελαιόλαδο.


β) Κατά 0,3% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω µείωσης των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα)

 

Στο -0,7% ο Eναρμονισμένος δείκτης

 

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Μαρτίου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,7%, έναντι µείωσης 1,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

 

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2016 παρουσίασε αύξηση 1,1%, έναντι αύξησης 1,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

 

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,6%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

Τελευταία τροποποίηση στις 12:45 - 08 Απρ 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.