ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΙΟΒΕ: Eπτά στα δέκα νοικοκυριά «μόλις τα βγάζουν πέρα»

14:15 - 02 Μαϊ 2018 | Οικονομία
ΙΟΒΕ: Eπτά στα δέκα νοικοκυριά «μόλις τα βγάζουν πέρα»
Σε αυξητική τροχιά παραμένει το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι μόλις τα βγάζουν πέρα, ενώ οι Έλληνες εξακολουθούν να είναι ο πιο απαισιόδοξος λαός στην ΕΕ.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, τον Απρίλιο, επτά στα δέκα νοικοκυριά δηλώνουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα», ποσοστό ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με τον Μάρτιο όπου το 67% των νοικοκυριών δήλωνε ότι βρίσκεται στην ίδια κατάσταση.

Οι καταναλωτές που δηλώνουν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αυξάνονται στο 10% (από 7%) του συνόλου, ενώ όσοι δηλώνουν ότι «έχουν χρεωθεί» μειώνονται στο 9% (από 15%).

Πάντως οι Ελληνες καταναλωτές παραμένουν για άλλον ένα μήνα οι πλέον απαισιόδοξοι στην ΕΕ, ενώ ακολουθούν οι Βούλγαροι, Ρουμάνοι, οι Κροάτες και οι Βρετανοί.

Επιπλέον ένα ποσοστό 10% -11% εξακολουθεί να αντλεί από τις αποταμιεύσεις ενώ επιδείνωση σημειώνεται και ως προς την πρόθεση αγορών.

Οπως αναφέρεται στην έρευνα, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) επιδεινώνεται τον Απρίλιο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -54 (από -51,7) μονάδες.

Το 63% (από 60%) των καταναλωτών προβλέπει ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 3% αναμένει το αντίθετο. Την ίδια ώρα οι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώνονται στις -14,1 μονάδες στην ΕΕ και στις -15,6 μονάδες στην Ευρωζώνη.

Πρόθεση αγοράς σε τρεις κατηγορίες

Τον Απρίλιο, στην έρευνα καταναλωτών εξετάζονται τρία επιπρόσθετα ζητήματα σε τριμηνιαία βάση, τα οποία εξειδικεύουν περισσότερο την πρόθεση για μείζονες αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών (αυτοκίνητο, κατοικία) και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως πρόδρομοι δείκτες για την ιδιωτική κατανάλωση. Ειδικότερα:

  • Οριακή άνοδο καταγράφει σε σχέση με τον Ιανουάριο η πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου εντός των επόμενων 12 μηνών, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -92,0 (από -92,8) μονάδες. Αυτή η επίδοση παραμένει αισθητά δυσμενέστερη από τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς δείκτες, οι οποίοι και διαμορφώνονται στις -64,1 (από -64,9) και τις -69,5 (από -70,7) μονάδες στην ΕΕ και την Ευρωζώνη αντίστοιχα. Το 92% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει και πάλι ότι δεν είναι πιθανό να αγοράσει αυτοκίνητο εντός του προσεχούς 12μήνου.
  • Μικρή επιδείνωση σημειώνει τον Απρίλιο σε σχέση με τον Ιανουάριο η πρόθεση για αγορά ή κατασκευή κατοικίας εντός των επόμενων 12 μηνών, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -96,8 (από -95,7) μονάδες. Ετσι, μόλις το  1% των νοικοκυριών εγχωρίως δηλώνει εκ νέου ότι ίσως να προβεί σε αγορά / κατασκευή κατοικίας τον επόμενο χρόνο.
  • Ελαφρά βελτίωση καταγράφει τον Απρίλιο ο δείκτης της πρόθεσης πραγματοποίησης σημαντικών δαπανών για βελτίωση / ανανέωση της κατοικίας εντός των επόμενων 12 μηνών, ο οποίος διαμορφώνεται στις -83,4.  Το ποσοστό των νοικοκυριών στην Ελλάδα που δηλώνουν ότι είναι αρκετά ή πολύ πιθανό να πραγματοποιήσουν σημαντικές δαπάνες αυτού του είδους το επόμενο χρονικό διάστημα έφτασε το 5,5% (από 5%).
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.