ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΙΟΒΕ: Αισιοδοξούν οι επιχειρήσεις, όχι όμως οι καταναλωτές

12:12 - 19 Απρ 2006 | Οικονομία
Αισθητή βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος, και ειδικά στο λιανεμπόριο, τις κατασκευές και τη βιομηχανία, καταγράφει η έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για το Μάρτιο. Ωστόσο, οι καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι, διαπιστώνει το Ιδρυμα, αφού ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης σημειώνει περαιτέρω πτώση.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα συνεχίζει την ανοδική πορεία που διαγράφει από τα μέσα του 2005. Το Μάρτιο του 2006 διαμορφώνεται στις 98,5 μονάδες έναντι 94,5 μονάδων το Φεβρουάριο τιμή σαφώς ανώτερη της προ έτους. Η άνοδος του δείκτη οφείλεται σε βελτίωση των επιχειρηματικών εκτιμήσεων και προβλέψεων –με διαφορετική ένταση- σε όλους τους τομείς. Αντίθετα, οι καταναλωτές παραμένουν απαισιόδοξοι και οι προβλέψεις τους υποχωρούν έναντι και του Φεβρουαρίου. Η βελτίωση του κλίματος ήταν σαφέστερη στο λιανικό εμπόριο, τις κατασκευές, αλλά και τη βιομηχανία. Στις υπηρεσίες ωστόσο, η άνοδος ήταν βραδύτερη και οι προοπτικές συγκρατημένες. Βιομηχανία: Ενίσχυση των παραγγελιών, ανοδικές προβλέψεις για την παραγωγή Το πρώτο τρίμηνο του 2006 η βελτίωση του κλίματος στον τομέα της βιομηχανίας είναι σαφής. Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών κινείται σε επίπεδα ανώτερα των αντίστοιχων του 2005, ενώ το Μάρτιο σημειώνεται νέα άνοδος. Η βελτίωση τροφοδοτείται από τις θετικότερες εκτιμήσεις των επιχειρήσεων για τα επίπεδα παραγγελιών και τις ευνοϊκότερες προβλέψεις για την πορεία της παραγωγής τους προσεχείς μήνες. Αντίθετα, δε σημειώνεται ουσιαστική διαφοροποίηση στις εκτιμήσεις για τα επίπεδα αποθεμάτων. Κατασκευές: Ισχυροποίηση της ανόδου Συνεχίσθηκε, με εντονότερο ρυθμό αυτό το μήνα, η βελτίωση που χαρακτηρίζει τις απαντήσεις των κατασκευαστικών επιχειρήσεων από τις αρχές του έτους, με αποτέλεσμα ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών να προσεγγίσει την ανώτερη τιμή από τα μέσα του 2004. Η άνοδος οφείλεται κυρίως στις αισιόδοξες προβλέψεις για άνοδο της απασχόλησης και δευτερευόντως σε βελτίωση των εκτιμήσεων για το επίπεδο του προγράμματος εργασιών. Συγκεκριμένα σαφής είναι η άνοδος του ποσοστού των επιχειρήσεων που προσδοκούν αύξηση της απασχόλησης (40%), με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η διαφορά θετικών (αύξηση)- αρνητικών (μείωση) απαντήσεων στο σχετικό ερώτημα. Παράλληλα, περιορίζεται το ποσοστό αυτών που κατά τους προηγούμενους μήνες έκριναν ότι το πρόγραμμα εργασιών κυμαίνεται σε χαμηλό επίπεδο. Εξάλλου, μειώνεται έναντι του Φεβρουαρίου και το ποσοστό των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα επέκτασης της δραστηριότητας λόγω χαμηλής ζήτησης (22% έναντι 26%). Η θετική εικόνα συμπληρώνεται τέλος με την άνοδο των μηνών εξασφαλισμένης δραστηριότητας σε 14,8 έναντι 12,4 το Φεβρουάριο. Λιανικό Εμπόριο: Αυξημένες πωλήσεις Για δεύτερο κατά σειρά μήνα, η βελτίωση του κλίματος στο λιανικό εμπόριο ήταν ιδιαίτερα έντονη και ο σχετικός δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών προσέγγισε την ανώτερη τιμή του των τελευταίων ετών. Η άνοδος συνδέεται με βελτίωση των εκτιμήσεων για την εξέλιξη των πωλήσεων ενώ ενισχύονται περαιτέρω οι προβλέψεις ανόδου τους προσεχείς μήνες. Παράλληλα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων κρίνει ότι τα αποθέματα κυμαίνονται σε κανονικά για την εποχή επίπεδα. Ειδικότερα το 50% εκτιμά ότι οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες, ενώ το 58% αναμένει άνοδο το προσεχές τρίμηνο. Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις των επιχειρήσεων για την εξέλιξη των παραγγελιών προς τους προμηθευτές, καθώς ποσοστό περί το 40% αναμένει αύξηση. Τέλος το 90% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα κρίνει ότι ο αριθμός των εργαζομένων θα μείνει αμετάβλητος. Υπηρεσίες: Οριακή βελτίωση Στις υπηρεσίες, το κλίμα δεν παρουσιάζει την σαφή βελτίωση που καταγράφηκε στους άλλους τομείς και παραμένει συγκρατημένο. Πάντως, σε σχέση με το Φεβρουάριο, ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών αυξήθηκε οριακά. Το 54% των επιχειρήσεων κρίνει ότι η κατάσταση της επιχείρησης έμεινε αμετάβλητη τους τελευταίους μήνες, ωστόσο περιορίζεται το ποσοστό αυτών που τον προηγούμενο μήνα διατύπωναν δυσμενείς εκτιμήσεις. Η ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες εκτιμάται από την πλειονότητα των επιχειρήσεων σταθερή ενώ το 29% αναμένει αύξηση το προσεχές τρίμηνο. Παράλληλα δεν σημειώνεται ουσιαστική μεταβολή στις εκτιμήσεις για την εξέλιξη του αριθμού των εργαζομένων. Περαιτέρω υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης Αντίθετα με
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.