ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κύκλοι ΔΝΤ: Καλύτερες οι προβλέψεις για την Ελλάδα- Θέλουν επικαιροποίηση

18:27 - 17 Οκτ 2019 | Οικονομία
Κύκλοι ΔΝΤ: Καλύτερες οι προβλέψεις για την Ελλάδα- Θέλουν επικαιροποίηση
Καλύτερες από αυτές που αντανακλά το ελληνικό παράρτημα της έκθεσης Fiscal Monitor είναι οι πιθανότητες επιτυχίας ως προς το στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος, όπως σημείωσε σήμερα υψηλόβαθμο στέλεχος του ΔΝΤ από την Ουάσιγκτον, που είναι σε εξέλιξη η ετήσια σύνοδος του Ταμείου.

Παράλληλα, το στέλεχος συμπλήρωσε από τη ότι οι δυσοίωνες εκτιμήσεις, που δημοσίευσε την Τετάρτη το ΔΝΤ για την Ελλάδα, βασίζονται σε παλιότερα δεδομένα.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες εκτιμήσεις του Ταμείου, το πρωτογενές πλεόνασμα θα περιοριστεί στο 3,3% του ΑΕΠ φέτος (από 4,3% πέρυσι) ενώ το 2020 δεν θα ξεπεράσει το 2,6%, δηλαδή σχεδόν 1 ποσοστιαία μονάδα κάτω από τον στόχο. Το ΔΝΤ προβλέπει στη συνέχεια πρωτογενές πλεόνασμα 2,5% του ΑΕΠ για το 2021 και το 2022, δηλαδή και πάλι σημαντικά κάτω από τον υφιστάμενο στόχο του 3,5% του ΑΕΠ.

Οι προοπτικές ωστόσο είναι καλύτερες στην πραγματικότητα, καθώς η ανάλυση του ΔΝΤ βασίζεται σε στοιχεία που θέλουν επικαιροποίηση και δεν λαμβάνουν υπόψιν τις νέες κυβερνητικές προτεραιότητες, αναγνωρίζουν επιτελείς του Ταμείου. Οι προβλέψεις για το 2020 θα επικαιροποιηθούν μετά την έγκριση του νέου προϋπολογισμού.

Κύκλοι του ΔΝΤ λένε πως υπάρχουν «upside risks» στις προοπτικές της Ελλάδας, δηλαδή πιθανότητες που αν υλοποιηθούν θα βελτιώσουν τις εκτιμήσεις για τα μεγέθη της ελληνικής οικονομίας. Θεωρούν πιο πιθανό πως η Ελλάδα θα πετύχει τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% φέτος (αντί 3,3% που αναφέρει το fiscal monitor), ενώ του χρόνου το πρωτογενές πλεόνασμα θα διαμορφωθεί στο 3,1%, δηλαδή χαμηλότερο από τον στόχο του 3,5% αλλά καλύτερο από την τρέχουσα εκτίμηση του ΔΝΤ (2,6%).

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ακόμα πως το ΔΝΤ συνεχίζει τις συστάσεις του στην Ευρωπαϊκή Ένωση να αναθεωρήσει προς τα κάτω τον στόχο του πλεονάσματος.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.