• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Nielsen: Κοντά στον ευρωπαϊκό παραμένει ο ελληνικός δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης

16:31 - 18 Φεβ 2020 | Οικονομία
Σταθερός στις 84 μονάδες διατηρήθηκε ο ελληνικός δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο τέταρτο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τη Nielsen, παραμένοντας έτσι πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό δείκτη, που είναι στις 86 μονάδες (μειώθηκε 2 μονάδες σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2019).

Και οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία της σχετικής έρευνας της Nielsen:

- Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με το ποσοστό να φθάνει στο 31%, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.

- Επτά στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018. Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία (26%).

- Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό με 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την καθεμία ανησυχία αντίστοιχα).

Σημειώνεται μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι δύο κύριες ενέργειές τους για συγκράτηση των εξόδων συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018). Τέλος, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman