ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στη «δίνη» του κορονοϊού οι μεταφορές και το εμπόριο Κύριο

16:23 - 28 Φεβ 2020 | Οικονομία
Στη «δίνη» του κορονοϊού οι μεταφορές και το εμπόριο
Οι μεταφορές, η εφοδιαστική αλυσίδα και το εμπόριο είναι κλάδοι που δέχονται ισχυρές πιέσεις από την εξάπλωση του κορονoϊού.

Οι καθυστερήσεις στις αποστολές και παραλαβές εμπορευμάτων από την Κίνα λόγω της αναστολής της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα και των περιορισμών που έχουν οδηγήσει σε δραστική μείωση του εργατικού δυναμικού αναμένεται να περιορίσει το διμερές εμπόριο με την Ελλάδα. Ειδικότερα, εκτιμάται ότι θα υπάρξει μία μείωση της τάξεως του 20%-25% το επόμενο διάστημα στις ελληνοκινεζικές εμπορικές συναλλαγές.

«Ανυπολόγιστες ζημιές»

Όπως εξηγεί στο Reporter ο πρόεδρος της OnLine Data και της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Νίκος Ροδόπουλος «η επίδραση στο εμπόριο είναι ιδιαιτέρως αρνητική. Οι εμπορευματικές ροές από την Κίνα προς την Κεντρική Ευρώπη και τη χώρα μας διολισθαίνουν όχι μόνο λόγω των προβλημάτων στη διακίνηση, αλλά και λόγω παραγωγής. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στην Κίνα βρίσκονται σε καθεστώς καραντίνας, γεγονός που προκαλεί τεράστιες καθυστερήσεις και ανυπολόγιστες ζημιές».  Παράλληλα, ο κ. Ροδόπουλος σημειώνει ότι προβλήματα προκαλούνται και στις συναλλαγές με την Ιταλία. «Υπάρχουν παραδείγματα εταιρειών που εμπορεύονται με την Ιταλία και διστάζουν να αφήσουν τα φορτηγά από τη γειτονική χώρα να εισέλθουν στις αποθήκες τους υπό τον φόβο της επιδημίας».

Οι ανησυχίες για τον Πειραιά

Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά λιμάνια, ο κ. Ροδόπουλος υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα αφορά κυρίως τον Πειραιά, διότι εκεί φτάνουν οι περισσότερες εμπορευματικές ροές από την Κίνα. Η «επέλαση» του κορονoϊού εκτιμάται ότι θα μειώσει τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγάλο λιμάνι, ενώ διατυπώνονται ελπίδες για ανάκαμψη της κατάστασης από τον Απρίλιο και έπειτα.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μία περίοδο που ο Πειραιάς είχε θετικό momentum. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα στοιχεία για το 2019, το λιμάνι αναρριχήθηκε στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη και στην πρώτη στη Μεσόγειο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ενώ προχώρησε και η επένδυση για την κρουαζιέρα.

Πλήγμα στις αερομεταφορές

Τα «σημάδια» του κορονοϊού είναι ορατά και στις αερομεταφορές, όπως αναφέρει ο κ. Ροδόπουλος. Σημειώνεται ότι η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποίησε για πτώση στα έσοδα των διεθνών αεροπορικών εταιρειών, που μπορεί να φτάσει έως και τα 30 δισ. δολάρια το 2020, με τον ταξιδιωτικό κλάδο να κλυδωνίζεται και να συμπαρασύρει και τον τουρισμό. Αυτό το τελευταίο φοβίζει τη χώρα μας, η οποία παραδοσιακά «ποντάρει» πολλά στο εθνικό τουριστικό προϊόν για την ενίσχυση της οικονομίας.

Το κόστος για τις εταιρείες τεχνολογίας

Επιπλοκές αναμένεται να υπάρξουν και στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, σημειώνει ο κ. Ροδόπουλος. Αναλυτικότερα, λέει ότι οι προμήθειες έχουν αρχίσει να εξαντλούνται στην αγορά και οι επιχειρηματίες δεν ξέρουν πότε θα παραλάβουν νέα προϊόντα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, οι πωλήσεις στην αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών θα υποχωρήσουν από 3% έως και 9% το 2020, ενώ στη «σκιά» της επιδημίας θα βρεθούν ακόμη τα smartphones και άλλα «έξυπνα» gadgets.

Δε βοηθά το κλίμα πανικού

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics εφιστά την προσοχή των αρμοδίων και καλεί σε εγρήγορση για την άμεση αντιμετώπιση των πιθανών προβλημάτων που θα προκύψουν. «Είμαι αισιόδοξος για την πορεία των εξελίξεων και βέβαιος πως σε κλίμα πανικού δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα. Ψυχραιμία και θα επανέλθουμε στην κανονικότητα».

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:31 - 28 Φεβ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.