ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΑΑΔΕ:Πώς θα γίνει η επιχείρηση εξόφλησης «εξπρές» οφειλών προς ιδιώτες;

08:34 - 24 Ιουλ 2020 | Οικονομία
ΑΑΔΕ:Πώς θα γίνει η επιχείρηση εξόφλησης «εξπρές» οφειλών προς ιδιώτες;
Να στηρίξει τη ρευστότητα στην αγορά αλλά και να κλείσει μια εκκρεμότητα στη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς επιχειρεί το οικονομικό επιτελείο με την επιτάχυνση της προσπάθειας για μηδενισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους ιδιώτες. Στόχος είναι εντός του έτους από τα 2,3 δισ. ευρώ που συνολικά χρωστάει το κράτος να εκταμιευτούν και να φτάσουν στους ιδιώτες περισσότερα από τα μισά.

Παράλληλα σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων αν και καταγράφουν τον Μάιο μείωση 128 εκατ. ευρώ διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στα 498 εκατ. ευρώ (από 626 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο). Από το ποσό αυτό τα 333 εκατ. εμφανίζουν καθυστέρηση άνω των 90 ημερών. Ανάλογες κινήσεις θα γίνουν και για τα χρέη του Δημοσίου προς τρίτους και προμηθευτές. Τα υπόλοιπα θα εξοφληθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Έτσι με εγκύκλιο που εξέδωσε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ξεκαθαρίζει τη διαδικασία και καλεί τις κατά τόπους φορολογικές αρχές να προχωρήσουν στην κατηγοριοποίηση των υποθέσεων με βάση τα εξής δύο κριτήρια:

-Τη χρονολογική ωρίμανση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

- Το ύψος των επιστραφέντων ποσών.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο «προτεραιότητα αποτελεί η εξόφληση των μεγαλύτερων σε ύψος επιστροφών και μεγαλύτερης χρονολογικής ωρίμασης, ώστε να καταστεί δυνατή η ελαχιστοποίηση του συνολικού χρόνου αποπληρωμής των επιστροφών».

Για τον υπολογισμό της χρονολογικής ωρίμανσης των επιστροφών θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία υποβολής του αιτήματος από τον δικαιούχο.

Για να γίνει η κατάταξη με βάση το ύψος του ποσού τα προς επιστροφή ποσά ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες:

Ύφος επιστρεπτέου ποσού

- Βαθμίδα 1: τα μεγάλα ποσά

- Βαθμίδα 2: τα μεσαία ποσά

- Βαθμίδα 3: τα μικρά ποσά

Στη συνέχεια, οι επιστροφές κατατάσσονται σε βαθμίδες με βάση την χρονολογική τους ωρίμανση στις ακόλουθες τέσσερις βαθμίδες:

«Ηλικία» αιτήματος

- Βαθμίδα 1: Άνω των 180 ημερών

- Βαθμίδα 2: Μεταξύ 91-180 ημερών

- Βαθμίδα 3: Μεταξύ 60-90 ημερών

- Βαθμίδα 4: Κάτω των 60 ημερών

Προτεραιότητα εξόφλησης έχουν τα αιτήματα που χρονίζουν πάνω 180 ημέρες αλλά και των μεγάλων ποσών και στη συνέχεια με βάση το συνδυασμό των δύο κριτηρίων θα συμπληρώνεται η λίστα η οποία θα επικαιροποιείται δύο φορές το μήνα.

Γιώργος Αλεξάκης

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.