ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Προϋπολογισμός: Τα συμπληρωματικά μέτρα των 3 δισ. ευρώ

11:58 - 13 Απρ 2021 | Οικονομία
Προϋπολογισμός: Τα συμπληρωματικά μέτρα των 3 δισ. ευρώ
Δαπάνες 3 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών του κορονοϊού εντάχθηκαν στο νομοσχέδιο του Υπουργείο Οικονομικών για την οικονομική διαχείριση των οικονομικών καταστροφών που κατατέθηκε στην Βουλή.

Ουσιαστικά η κίνηση αυτή βάζει σε διαδικασία επικύρωσης από τη Βουλή την επέκταση του πακέτου που είχε προϋπολογιστεί στον προϋπολογισμό του 2021 και έφταναν τα 7,5 δισ.

Υπενθυμίζεται ότι με τις τελευταίες παρεμβάσεις που έχουν ανακοινωθεί ήδη ο λογαριασμός έχει ξεπεράσει τα 11 δισ. ευρώ και πλέον φτάνει σε ποσά πάνω από 14 δισ. ευρώ.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά» το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή προβλέπει αύξηση του προϋπολογισμού των μέτρων στήριξης κατά 3 δισ. ευρώ «γιατί πλέον οι εκτιμήσεις μας είναι πως μέσα στο έτος θα στηρίξουμε την οικονομία με περίπου 14 δισ. ευρώ, έναντι 7,5 δισ. ευρώ αρχικής πρόβλεψης του Προϋπολογισμού». Όπως είπε αφού «το lockdown κράτησε περισσότερο σε πολύ πιο μεγάλο τμήμα της οικονομίας» προχωράμε σε επεκτατική δημοσιονομική πολιτική με ευθύνη «για να μην έχουμε προβλήματα στο δημοσιονομικό πεδίο».

Για το αν η ανάκαμψη θα κινηθεί κοντά στο 4,2% που εκτιμά η ΤτΕ ο ΥΠΟΙΚ ανέφερε ότι οι προβλέψεις ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες και σε αυτό το φάσμα «θα κυμανθεί και ο ρυθμός μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας. Οι εκτιμήσεις της κυβέρνησης ενσωματώνουν τις τελευταίες προβλέψεις και εκτιμήσεις για την στήριξη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Δεν απέκλεισε η τελική πρόβλεψη να είναι κατά 0,1%-0,2% πιο υψηλή ή πιο χαμηλή αλλά «θα είναι σε αυτή την περιοχή που σημαίνει ότι με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020 για ύφεση στο 8,2% το 2020, η οικονομία θα καλύψει περίπου τη μισή χαμένη διαδρομή του 2020 το 2021. Δηλαδή θα έχουμε μία ισχυρή ανάκαμψη».

Για το θέμα των καθυστερήσεων στη Γερμανία αναφορικά με το Ταμείο Ανάκαμψης ο ΥΠΟΙΚ είπε πως υπάρχουν διπλωματικές προσπάθειες από την Ελλάδα και από άλλα κράτη,  όπως από  τον Υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας για «να επιταχυνθούν οι διαδικασίες» και η εκτίμηση όλων φαίνεται ότι είναι πως «αυτές οι διαδικασίες πάνε προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου και τότε θα αρχίσουν να γίνονται εκταμιεύσεις» πόρων. «Εμείς προσδοκούμε περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολη» είπε. Αλλά θύμισε πως  «ακόμα δεν έχει εγκριθεί η συμφωνία για τους ίδιους Πόρους σε αρκετά κράτη μέλη, μεταξύ των άλλων στη Γερμανία. Και πως χρειάζεται στη συνέχεια η Ευρώπη να βγει να δανειστεί πόρους, για να δανείσει τις ευρωπαϊκές οικονομίες. Ετσι, εξήγησε πως «υπάρχουν δύο κρίσιμα στάδια τα οποία ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί και εμείς  πιέζουμε στα διεθνή forum ώστε να προχωρήσει συνολικά για την Ευρώπη το ταμείο».

Για τη δημοσιονομική πολιτική της ΕΕ είπε «έχουμε αποφασίσει από κοινού οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρώπης πως θα εξακολουθήσει να υφίσταται δημοσιονομική χαλάρωση», αλλά «άλλο όμως δημοσιονομική χαλάρωση και άλλο δημοσιονομικός εκτροχιασμός». Επισήμανε πως «θα μπορέσει η χώρα να υλοποιεί πολιτικές επεκτατικές στο βαθμό που πρέπει να στηρίξει νοικοκυριά και επιχειρήσεις επιτυγχάνοντας όμως και ουσιαστική ανάκαμψη για να επιστρέψει η δημοσιονομική ισορροπία σταδιακά από το 2022 και μετά».

 Οι ρυθμίσεις

Παράλληλα στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το υπ. Οικονομικών προβλέπονται ρυθμίσεις για βελτίωση της οικονομικής στήριξης σε επιχειρήσεις και εργαζομένους που πλήττονται από μεγάλες φυσικές καταστροφές ώστε να μην καθυστερεί η οικονομική βοήθεια για τις πληττόμενες επιχειρήσεις.

Επίσης  έχουν ενταχθεί: 

• Η θέσπιση της δυνατότητας χορήγησης ενίσχυσης, ως μέτρου στήριξης με τη μορφή "αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού", σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού. Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη.

• Η εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος και για το φορολογικό έτος 2020 (ίσχυε για το φορολογικό έτος 2019), των αγροτών κανονικού καθεστώτος, για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε 5 έτη από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ καθώς και οι αλιείς παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται αλιευτικά σκάφη μέχρι 12 μέτρων.

• Η παράταση του χρόνου αναστολής έως και τις 31-12-2021 (λήγει στις 30-6-2021), της υποχρέωσης καταβολής στο ελληνικό Δημόσιο ποσοστού 5% των νοσηλίων που εισπράττουν όλες οι ιδιωτικές Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης και ορίζεται, έως και τις 31-12-2021, ο συντελεστής ΦΠΑ σε ποσοστό 6%, για τα αναγκαία είδη (π.χ. φίλτρα αιμοκάθαρσης, αιμοδιήθισης, αιμοδιαδίθησης).

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.