ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γέφυρα II: Μελέτη «θεραπείας» για τις αρρυθμίες με απορρίψεις αιτήσεων

13:38 - 14 Απρ 2021 | Οικονομία
Γέφυρα II: Μελέτη «θεραπείας» για τις αρρυθμίες με απορρίψεις αιτήσεων
Να ανέβει ο ρυθμός των αιτήσεων το «Γέφυρα 2» αναμένει το οικονομικό επιτελείο καθώς προς ώρας ο ρυθμός, όπως έγραφε χτες το Reporter.gr, παραμένει χαμηλός και τις αιτήσεις να είναι περίπου 7.000 αιτήσεις υπαγωγής. Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός στόχος είναι για πάνω από 100.000 επιδοτούμενες επιχειρήσεις.

Βασικό θέμα που απασχολεί την αγορά είναι τα κριτήρια υπαγωγής στο πρόγραμμα, όπου όπως αναφέρεται αναμένονται διορθωτικές κινήσεις. Κύριο πρόβλημα εντοπίζεται στο κριτήριο πτώσης του τζίρου σε σχέση με το 2019 καθώς δε λαμβάνονται υπόψιν τα ειδικά χαρακτηριστικά επιχειρήσεων ή και ολόκληρων κλάδων.  

Βέβαια οι επιμέρους περιπτώσεις όπου για λόγους συγκυρίας και όχι οικονομικής πορείας υπήρξε άνοδος τζίρου και άρα αποκλεισμός από τις μνείες του προγράμματος εξετάζονται ήδη από το υπ. Οικονομικών. Ουσιαστικά είναι περιπτώσεις π.χ. ξενοδοχεία καραντίνας, ή άλλα με φιλοξενίες προσφύγων όπου καταγράφηκε άνοδος τζίρου που εν πολλοίς είναι πλασματικός κι έτσι υπάρχει απόρριψη των αιτήσεων υπαγωγής στο «Γέφυρα 2». 

Αντίστοιχο είναι το θέμα και με τις νέες επιχειρήσεις, καθώς το κριτήριο τζίρου τους «πετάει» έξω. Αντίστοιχα υπήρχε θέμα και για προηγούμενους γύρους Επιστρεπτέας Προκαταβολής, αλλά διορθώθηκε τελικά με ειδική πρόβλεψη στις νέες επιχειρήσεις.  

Σύμφωνα με την Απόφαση για τους όρους λειτουργίας της ειδικής πλατφόρμας, το Σύστημα εντοπίζει τις οφειλές που επιδέχονται επιδότησης βάσει των στοιχείων που έχουν αποσταλεί από τους Χρηματοδοτικούς φορείς και διενεργεί τους ακόλουθους ελέγχους για το σύνολο των οφειλών για την εκπλήρωση των κριτηρίων υπαγωγής: 

  1. Εντοπίζει δάνεια τα οποία δεν εξυπηρετούνται και επιπλέον έχουν καταγγελθεί μέχρι και την ημερομηνία της αίτησης, που καταλαμβάνουν ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50%) επί του συνόλου των δανείων που έχουν λάβει από χρηματοδοτικούς φορείς για οποιαδήποτε αιτία. 
  2. Εντοπίζει οφειλές οι οποίες εξαιρούνται βάσει νόμου (ενδεικτικά μη επιχειρηματικές οφειλές, με Εγγύηση Ελληνικού Δημοσίου ή/και Επιδότηση Ελληνικού Δημοσίου, με ενεργή επιδότηση στο πλαίσιο του ν. 4714/2020) και τις χαρακτηρίζει ως «μη επιδεκτικές) και τις χαρακτηρίζει ως «μη επιδεκτικές επιδότησης». 
  3. Εντοπίζει καταγγελμένες οφειλές κατά την ημερομηνία αναφοράς και κατηγοριοποιεί το σύνολο των οφειλών στον ίδιο Χρηματοδοτικό φορέα ως «με καταγγελία». 
  4. Εντοπίζει τη μεγαλύτερη σε υπόλοιπο οφειλή ανά Χρηματοδοτικό φορέα και κατηγοριοποιεί το σύνολο των οφειλών στον ίδιο Χρηματοδοτικό φορέα, βάσει της ληξιπροθεσμίας οφειλής κατά την ημερομηνία αναφοράς. Αν δεν υπάρχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή, το Σύστημα κατηγοριοποιεί το σύνολο των οφειλών στον ίδιο Χρηματοδοτικό φορέα ως «χωρίς καθυστέρηση». Σε περίπτωση που υπάρχει ληξιπρόθεσμη οφειλή, το Σύστημα κατηγοριοποιεί το σύνολο των οφειλών στον ίδιο Χρηματοδοτικό φορέα ως «με καθυστέρηση». 
  5. Ελέγχει την πλήρωση των κριτηρίων επιλεξιμότητας ανά κατηγορία αιτούντα και οφειλής. Σε περίπτωση μη πλήρωση κάποιου κριτηρίου, η εν λόγω οφειλή χαρακτηρίζεται ως «μη επιδεκτική επιδότησης». 

Το Σύστημα, για το σύνολο των οφειλών που χαρακτηρίστηκαν ως «επιδεκτική επιδότησης» προεγκρίνει αυτόματα την επιδότηση του Δημοσίου και οι Χρηματοδοτικοί φορείς αντλούν από το Σύστημα μέσω webservice τα στοιχεία των οφειλών, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως επιδεκτικές ή μη επιδότησης, κι εν συνεχεία προβαίνουν σε έλεγχο για την ύπαρξη ενεργού πλάνου δόσεων. Σε περίπτωση που μία εκ των οφειλών είναι ληξιπρόθεσμη για χρονικό διάστημα  άνω των 90 ημερών ή με καταγγελία, μπορεί να λάβει επιδότηση μόνο μετά από ρύθμιση σύμφωνα με την εσωτερική πολιτική κάθε Χρηματοδοτικού φορέα. Εφόσον οι Χρηματοδοτικοί φορείς έρθουν σε συμφωνία με τον οφειλέτη, ρυθμίζει την/τις οφειλή/οφειλές. Σε περίπτωση όπου όλες οι οφειλές προς τους Χρηματοδοτικούς φορείς είναι σε καθυστέρηση 90 ημερών, ο Χρηματοδοτικός φορέας τις κεφαλαιοποιεί. 

Ο ΟΠΕΚΑ καταβάλλει μέσω ΔΙΑΣ την επιδότηση του Δημοσίου για τις οφειλές των αιτήσεων που είναι επιδεκτικές προς επιδότηση (σύμφωνα με τα στοιχεία που του παρέχει η ΗΔΙΚΑ Α.Ε.), πιστώνοντας τον ειδικό ακατάσχετο λογαριασμό που έχει δηλωθεί από τον Χρηματοδοτικό φορέα. 

Το Σύστημα ελέγχει εάν συντρέχουν οι προβλεπόμενες αιτίες διακοπής ή/και υποχρέωσης επιστροφής της καταβληθείσας επιδότησης του Δημοσίου. Σε αυτήν την περίπτωση, το Σύστημα παράγει τη βεβαίωση διακοπής (εφόσον υφίσταται), ενημερώνει τον οφειλέτη για την διακοπή της επιδότησης και την υποχρέωσή του να επιστρέψει το ποσό της επιδότησης που έχει λάβει. Κατόπιν, ενημερώνει σχετικά τους εμπλεκόμενους Χρηματοδοτικούς φορείς.

Τελευταία τροποποίηση στις 13:41 - 14 Απρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.