Όπως καταγράφεται, είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών. Για να επιτευχθεί αυτό σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών το 79% αναζητά, περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις, άλλωστε η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%. Επίσης το 74% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%. Ενώ το 61% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
-74% Αγοράζει οικονομικότερες-φθηνότερες εναλλακτικές προϊόντων
-79% Κυνηγάει περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις
-77% Αναβάλλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα/ρούχα ή για είδη σπιτιού
-60% 'Έχει μειώσει τη κατανάλωση ρεύματος
-13% 'Εχει αποθηκεύσει-στοκάρει τρόφιμα ή και άλλα είδη για το επόμενο χρονικό διάστημα
- 61% 'Εχει μειώσει τις αγορές μου σε τρόφιμα και είδη παντοπωλείου
-16% 'Εχει αποταμιευσει χρήματα τον τελευταίο χρόνο
-41% Αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης (π.χ. νοσηλεία)
Γιώργος Αλεξάκης