Στην περίπτωση που αποφασιστεί να υπογραφεί νέα μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης, τότε, σύμφωνα με όσα ορίζει η κοινοτική νομοθεσία, θα πρέπει να προκηρύξει ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Στην παρούσα φάση η κυβέρνηση θα μπορούσε να ανανεώσει τη σύμβαση για μικρή μόνο περίοδο 3- 5 χρόνια, κάτι που δεν ικανοποιεί τους Γερμανούς.
Η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών ενός ποσοστού ως και 35% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ φαίνεται ότι είναι ο άμεσος στόχος του υπουργείου Οικονομίας. Πάντως οι διαπραγματεύσεις αναμένονται σκληρές και μπορεί να υπάρξουν εξελίξεις μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2008.
Υπενθυμίζεται ότι η εισαγωγή των μετοχών του αεροδρομίου στο ΧΑ ήταν στα σχέδια του υπουργείου από το 2006, όμως παρατείνεται από χρόνο σε χρόνο, καθώς τα προβλήματα στις διαπραγματεύσεις με την γερμανική εταιρεία είναι πολλά.
Αυτό αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο και στον προϋπολογισμό του 2008, όπου και στο κομμάτι των αποκρατικοποιήσεων αναφέρεται ότι πλέον δεν είναι σίγουρη η αξιοποίηση του «Ελ Βενιζέλος» όπως τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ότι θα γίνει «διερεύνηση της περαιτέρω αξιοποίησης της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στην εταιρεία ΔΑΑ».
Αμεση ανάγκη πάντως αποτελεί η διαλεύκανση της κατάσταση με τις «παράνομες κρατικές ενισχύσεις» προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, για να προχωρήσει και η ιδιωτικοποίησή τους. Οι ΟΑ εκτελούν το 34% της ετήσιας επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου και φέρνουν το 28% των εσόδων του. Το Δημόσιο κατέχει το 55% του μετοχικού κεφαλαίου του αερολιμένα «Ελ.Βενιζέλος», η Ηochtief to 40,01% και η ΑΒΒ το 4,99%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr