ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γ.Αλογοσκούφης: "Ακόμη πιο ψηλά οι εξαγωγές με στρατηγικό σχεδιασμό

19:43 - 21 Φεβ 2006 | Οικονομία
Στα ειδικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση στην προσπάθεια της να τονώσει τις εξαγωγές αλλά και στη σημασία των μεταρρυθμίσεων για την ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού αναφέρθηκε ο κ. Γ. Αλογοσκούφης στην ομιλία του στο 2ο Συνέδριο των Ελλήνων Διευθυντών Εξαγωγών που διοργανώνει ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου.
Ειδικότερα ο κ. Γ. Αλογοσκούφης τόνισε ως κύρια μέτρα για την προώθηση των εξαγωγών: - Την υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας του Προεδρικού Διατάγματος για την ανασυγκρότηση της Γενικής Διεύθυνσης Διαχείρισης και Σχεδιασμού Πολιτικής, η οποία πλέον θα έχει την ευθύνη υλοποίησης της διεθνούς οικονομικής πολιτικής. Δηλαδή την ευθύνη επί θεμάτων διεθνών οικονομικών οργανισμών, εξωτερικού εμπορίου και υποστήριξης του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών. - Τη θεσμοθέτηση με νόμο του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών, το οποίο θα αποτελέσει το φορέα συντονισμού όλων των εμπλεκομένων φορέων στην εξαγωγική πολιτική, τόσο στα αγαθά, όσο και στις υπηρεσίες. - Την ψήφιση τον Δεκέμβριο της νομοθετικής ρύθμισης που αφορούν σε θέματα του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων, και συγκεκριμένα στον εκσυχρονισμό του θεσμικού του πλαισίου, ενσωματώνοντας οδηγίες που εκκρεμούσαν για πολλά χρόνια και εισάγοντας νέα ασφαλιστικά εργαλεία. - Τη διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδίου δράσης για την προώθηση των προϊόντων στο εξωτερικό, με το Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών και τον ΟΠΕ να αποτελούν τα θεσμικά όργανα για την εξαγωγική πολιτική της χώρας μας. Το σχέδιο αυτό στηρίζεται σε τρεις βασικές προτεραιότητες: - Τη στόχευση σε μεγάλες αγορές- στόχους, - Τη συντονισμένη και συνδυασμένη παρουσία των φορέων εξωστρέφειας της χώρας στο εξωτερικό, - Τη διαφημιστική υποστήριξη των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΠΕ, εκτός από τις μεγάλες αγορές-στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Αμερικής και της Ιαπωνίας, έχει επικεντρώσει και στις μεγάλες αναδυόμενες αγορές της Ρωσίας, της Κίνας και της Ινδίας. Οι αγορές αυτές αποτελούν, άλλωστε, και το βασικό σημείο εστίασης του σημερινού συνεδρίου. Πρόκειται για οικονομίες που αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς και συνεπώς προσφέρουν μεγάλες ευκαιρίες σε όποιον τοποθετηθεί σε αυτές σωστά και έγκαιρα. Πρόκειται για αγορές με σημαντικά και αυξανόμενα περιθώρια απορρόφησης των ελληνικών προϊόντων. Για την αποτελεσματική προώθηση των προϊόντων μας στη Ρωσία, την Κίνα και την Ινδία, χρειάζεται λεπτομερής μελέτη τόσο των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, όσο και των προοπτικών τους. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την Κίνα, ένας ακόμη από τους στόχους του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, σε συνεργασία με τον ΟΠΕ, αφορά τη συνέχεια –σε πολιτικό, αλλά και σε επιχειρηματικό επίπεδο- του ταξιδιού που πραγματοποίησε ο Πρωθυπουργός πριν από ένα μήνα. Στο πλαισιο αυτό, προγραμματίζεται για τον Οκτώβριο μια επιχειρηματική αποστολή, η οποία θα χτίσει στις βάσεις που ήδη έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων αυτών, ο ΟΠΕ αξιοποιεί και όλες τις νέες μεθόδους προώθησης προϊόντων. Δημιουργεί μια ολοκληρωμένη ταυτότητα για τα ελληνικά προϊόντα και τα ταυτίζει με την μεσογειακή διατροφή, με τον πολιτισμό, με την κορυφαία ποιότητα. Συμμετέχει στις διεθνείς εκθέσεις με έντονη και ενεργή παρουσία. Ειδικότερα για το 2006, ο στόχος του ΟΠΕ, όπως τόνισε ο υπουργός, είναι να διπλασιάσει την παρουσία του σε σχέση με το 2005 και ουσιαστικά μέσα σε δύο έτη να έχει τριπλασιάσει την παρουσία της χώρας στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, στόχος του ΟΠΕ είναι να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 60 συμμετοχές σε εκθέσεις και τουλάχιστον 31 επιχειρηματικές αποστολές. Παράλληλα, ο ΟΠΕ διοργανώνει εβδομάδες ελληνικών προϊόντων και ποτών στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων της κάθε αγοράς. Μεριμνά για τη δημοσίευση αφιερωμάτων σε ξένα περιοδικά και για τη διαμόρφωση νέων τάσεων μέσα από τη συνεργασία με διαμορφωτές κοινής γνώμης. Εδώ εντάσσεται και το πρόγραμμα για την αύξηση των εξαγωγών επωνύμου τυποποιημένου ελαιολάδου, για το οποίο και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους οι εκπρόσωποι του κλάδου. Το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και ο ΟΠΕ πρόκειται να υλοποιήσουν το πρόγραμμα αυτό στις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και της Αυστραλίας. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα-πιλότο, το οποίο θα έχει διετή διάρκεια και συνολικό προϋπολογισμό έξι εκατομμυρίων ευρώ. Το ήμισυ του ποσού αυτού, τα 3 εκατομμύρια ευρώ, θα καλυφθεί από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.