ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η κρίση (οικονομική και αξιοπιστίας) πλήττει τα exit poll

10:48 - 21 Σεπ 2009 | Πολιτική
Η οικονομική κρίση-αλλά και η κρίση αξιοπιστίας- έδειξε τα δόντια της και στα exit polls, καθώς παρελθόν αποτελεί η εποχή που τα τηλεοπτικά κανάλια καλούσαν τους τηλεθεατές να τα προτιμήσουν το βράδυ των εκλογών, για να μάθουν πρώτοι το εκλογικό αποτέλεσμα χάρη στη μέθοδο των exit poll. Συνέπεια της οικονομικής δυσκολίας είναι φέτος, όπως αναφέρει η εφημερίδα το Βήμα, οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΝΕΤ, Μega, ΑΝΤ1, Αlpha και Αlter να αναθέσουν τη διενέργεια κοινής δημοσκόπησης κάλπης στις εταιρείες GΡΟ, Οpinion, Αlco, ΜΑRC, Μetron Αnalysis και ΜRΒ- RΑSS.

Ένας ακόμη λόγος- βέβαια- ενδέχεται να είναι και τα θέματα αξιοπιστίας των exit polls που δημιουργήθηκαν στις ευρωεκλογές του Ιουνίου και θεωρείται πως θα επιλυθούν μέσω της εφαρμογής ενός μόνο exit poll ευρύτερου δείγματος.  

Υπό τις συνθήκες αυτές, το φετινό, ένα και μοναδικό, exit poll θα διενεργηθεί σε δείγμα 12.000 ατόμων, σε 150 σημεία δειγματοληψίας. Υπολογίζεται ότι στην κοινή προσπάθεια συλλογής και ανάλυσης των στοιχείων θα συμμετέχουν περισσότερα από 400 άτομα, ενώ το συνολικό κόστος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 200.000 και 250.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το μεγαλύτερο δείγμα ερωτώμενων θα αυξήσει και την αξιοπιστία της μέτρησης. Με αυτόν τον τρόπο, η ευθύνη για την αξιοπιστία του αποτελέσματος μοιράζεται από κοινού και στις πέντε εταιρείες δημοσκοπήσεων που συμμετέχουν, ενώ οι διαφοροποιήσεις των καναλιών θα περιοριστούν μόνο στις προσεγγίσεις των δεδομένων της δημοσκόπησης από τους αναλυτές των τηλεοπτικών σταθμών.


 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.