ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μετά τα φάρμακα οι … αυτοκινητόδρομοι….

13:54 - 27 Νοε 2013 | Πολιτική
Κόντρα ΣΥΡΙΖΑ - κυβέρνησης για το εάν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους θα γίνουν με συμβάσεις παραχώρησης ή με δημόσια δαπάνη.
Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκου Χουντή για το ζήτημα της επανεκκίνησης των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους που πραγματοποιούνται με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.
 
Αυτή τη φορά αφορμή στάθηκε η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών ότι το κομμένο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα δημοπρατηθεί άμεσα ως δημόσιο έργο, εξαγγελία για την οποία ο κ. Χουντής κατηγόρησε τον κ. Χρυσοχοΐδη για «κωλοτούμπα».
 
«Στις 12 Νοεμβρίου, πριν 14 ημέρες, στο πλαίσιο της "διαμάχης" μου με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοΐδη, για το σκάνδαλο των νέων συμβάσεων για τους αυτοκινητοδρόμους, το υπουργείο, απαντώντας σε δελτίο Τύπου μου, σημείωνε μεταξύ άλλων ότι "η πρόταση του κ. Χουντή να υλοποιηθούν τα έργα ως δημόσια έργα συνεπάγεται δύο χρόνια τουλάχιστον καθυστέρηση για τη δημοπράτησή τους και την εξασφάλιση εθνικών και κοινοτικών πόρων, οι οποίοι δεν υφίστανται, αφού το νέο ΕΣΠΑ δεν εστιάζεται στη χρηματοδότηση οδικών δικτύων και υποδομών"» σημείωσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
 
«Χθες, ο κ. υπουργός, υποδεχόμενος του βουλευτές εξ Ηλείας και Μεσσηνίας, ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει "απαλλαγή" των εργολάβων από το "βάρος" της κατασκευής του τμήματος Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα και ότι το έργο αυτό θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, θα έχει δημοπρατηθεί και ολοκληρωθεί μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια και τα απαιτούμενα κονδύλια θα εξασφαλισθούν από το νέο ΕΣΠΑ» τόνισε.
 
«Αντιλαμβανόμαστε βεβαίως την προσπάθεια του κ. Χρυσοχοΐδη να δώσει άλλοθι σε βουλευτές της συμπολίτευσης να ψηφίσουν την αναθεώρηση των συμβάσεων που έρχεται σε λίγες ημέρες στη Βουλή. Αντιλαμβανόμαστε επίσης την προσπάθειά του να κατευνάσει τις αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής, που όμως δεν είναι αφελείς για να πιστέψουν τέτοιου είδους υποσχέσεις. Δεν αντιλαμβανόμαστε όμως, πώς, λίγες μέρες μετά τη ρητή δήλωσή του ότι τα έργα δεν μπορούν να επαναπροκηρυχθούν ως δημόσια, δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος και ότι τέτοια έργα δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ, τα γύρισε κατά 180 μοίρες. Αυτό ο ελληνικός λαός το ονομάζει "κωλοτούμπα". Η συνέπεια λόγων και έργων είναι προφανής» κατέληξε.
 
Η απάντηση του υπουργού Υποδομών ήρθε το απόγευμα της Τρίτης, με την οποία ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι ο διάλογος είναι χρήσιμος «αρκεί να μιλάμε για τα ίδια πράγματα».
 
«Το έργο Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα είναι αναγκαίο για την περιφερειακή ανάπτυξη και την οδική ασφάλεια όπως γνωρίζουν πολύ καλά οι κάτοικοι της Δυτικής Πελοποννήσου και οι εκπρόσωποί τους στη Βουλή όλων των κομμάτων. Ο κ. Χουντής, όπως άλλωστε επαναλαμβάνει στη δήλωσή του, μίλησε για την κατασκευή όλων των έργων, δηλαδή άνω των 1.000 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμων, ως δημόσιων έργων, πράγμα που προϋποθέτει την καταγγελία των σημερινών συμβάσεων, την καταβολή αποζημιώσεων και επιπλέον την εξασφάλιση εθνικών και κοινοτικών πόρων άνω των 4 δισ. ευρώ» τόνισε ο υπουργός Υποδομών.
 
«Η επιλογή μας να κατασκευαστεί το συγκεκριμένο τμήμα ως δημόσιο έργο, του οποίου τις μελέτες και έρευνες έχουμε ήδη εξασφαλίσει να δοθούν στο Δημόσιο σύντομα και χωρίς άλλη επιβάρυνση, δεν προϋποθέτει καμία αποζημίωση και απαιτεί πόρους που πράγματι μπορούν να διατεθούν» συμπλήρωσε.
 
«Χρήσιμος λοιπόν ο διάλογος αρκεί να μιλάμε για τα ίδια πράγματα. Αλλιώς, όπως ο κ. Χουντής, θριαμβολογούμε πάνω στα δικά μας λόγια, γιατί και πιο εύκολο είναι, και μας απαλλάσσει από την ανάγκη επιχειρημάτων» κατέληξε ο υπουργός Υποδομών.
Στο μεταξύ χωρίς οριστική συμφωνία με τις τράπεζες θα έρθουν προς κύρωση στη Βουλή οι τέσσερις αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης  για τα μεγάλα οδικά έργα, ύστερα από ένα μαραθώνιο σκληρών διαπραγματεύσεων. Οι νέες συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους δεν αποκλείεται να εισαχθούν άμεσα στο κοινοβούλιο με στόχο να ψηφιστούν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου. Τα μέτωπα όμως δεν έχουν κλείσει, καθώς ούτε οι τράπεζες, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχουν συμφωνήσει για το θέμα της χρηματοδότησης, το θέμα του καθορισμού της πολιτικής των διοδίων. Αιτία είναι η ύφεση και η κατάρρευση όλων των προβλέψεων για τον κυκλοφοριακό φόρτο των δρόμων. 
 
Ο κ. Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε παρόλα αυτά την υιοθέτηση πολιτικής μειωμένων διοδίων για τους συχνούς χρήστες, αρχής γενομένης από την περιοχή των Αφιδνών που θα γίνει μέσα στο Δεκέμβριο. Εκτός από το Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) που η ΕΤΕπ απειλούσε να τινάξει στο αέρα την χρηματοδότηση λόγω δραματικά απαισιόδοξων προβλέψεων για τη μελλοντική κυκλοφορία, πρόσθετες εγγυήσεις από το Δημόσιο ζητά κατά πληροφορίες και για τη δανειοδότηση της Ολυμπίας Οδού με 200 εκ. ευρώ.
 
Για σημεία διαφωνιών με τις τράπεζες, μίλησε στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων και ο κ. Γιώργος Περιστέρης της ΓΕΚ-Τέρνα η οποία κατασκευάζει δύο αυτοκινητόδρομους (Ιόνια και Κεντρική Οδό) και συμμετέχει και στην Ολυμπία Οδό με 18%. Ωστόσο στο υπουργείο είναι αποφασισμένοι να επιταχύνουν τις διαδικασίες και να ξεκινήσουν οριστικά τα έργα στις αρχές του 2014, καθώς ο χρόνος κυλά αντίστροφα και οι αυτοκινητόδρομοι θα πρέπει να ολοκληρωθούν ως τα τέλη της επόμενης διετίας με την πρόβλεψη να υπάρξει τρίμηνη σιωπηλή παράταση. Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι να κυρωθούν από τη Βουλή.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.