ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πρωτοβουλία Κούνεβα για τα ναυπηγεία και τη ζώνη Περάματος

23:20 - 04 Νοε 2014 | Πολιτική
Πρωτοβουλία Κούνεβα για τα ναυπηγεία και τη ζώνη Περάματος
Εννέα στους δέκα εργαζόμενους στην ναυπηγο - επισκευαστική ζώνη στο Πέραμα είναι άνεργοι σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Λαγουδάκης, σε συνέντευξη τύπου στο Ευρωκοινοβούλιο που οργάνωσε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Κούνεβα.

«Η πόλη έχει οδηγηθεί σε πλήρη απονέκρωση» ανέφερε και ζήτησε έμμεση στήριξη προκειμένου να ξεπεραστεί η ανθρωπιστική κρίση στο Πέραμα.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι εργαζομένων που υπογράμμισαν το μέγεθος της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του Δήμου, σημαντικό είναι να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο υποδομών για κατασκευές πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι απέρριψαν το επιχείρημα που χρησιμοποιείται από πολλούς περί αυξημένου εργασιακού κόστους. «Το σχέδιο είναι να κλείσει η ζώνη» είπαν χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τελευταία, με διαβουλεύσεις σωματείων με εργοδότες επιχειρείται μια άτυπη συμφωνία για εξισορρόπηση ημερομισθίων στο επίπεδο του 2009, έστω κι αν αυτό σημαίνει αμοιβές που είναι πιο κάτω από τα σημερινά ονομαστικά επίπεδα.

Την ίδια ώρα την άρση της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δεν επιτρέπει τη χρήση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά για εμπορικές δραστηριότητες αλλά και κατασκευές άλλων πολεμικών σκαφών πλην των Ελληνικών, ζήτησε αντιπροσωπεία εργαζομένων μιλώντας στην ίδια συνέντευξη τύπου στο Ευρωκοινοβούλιο.

Οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία προσκεκλημένοι της ευρωβουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Κούνεβα εξέπεμψαν SOS για τη βιωσιμότητα του κλάδου. Όπως ανέφερε το μέλος του ΔΣ των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Βασίλης Τσιμπίδης στον Σκαρμαγκά παραμένει αναξιοποίητη μία από τις μεγαλύτερες δεξαμενές στην Ευρώπη χωρητικότητας 250.000 τόνων, που θα μπορούσε να δώσει πνοή στο ναυπηγείο.

Επίσης τόσο οι εκπρόσωποι της ναυπηγοεσκευαστικής χώνης όσο και οι εκπρόσωποι του Σκαραμαγκά τάχθηκαν κατά της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και της μεταβίβασή της στην Cosco, ενώ έθεσαν και τα ζητήματα με τα άλλα ναυπηγεία (Ελευσίνας και Σύρου). Κεντρική παράμετρος όλων ήταν ότι οι εργασιακές συνθήκες είναι δύσκολες, καθώς παρατηρείται καθυστέρηση πληρωμών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ακόμα κια όσοι εργάζονται στα ναυπηγεία έχουν σχέσης παροχής υπηρεσιών κι όχι εξαρτημένης εργασίας.

Στην ίδια συνέντευξη τύπου εκπρόσωποι των απεργών, πρώην εργαζομένων της Coca Cola στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης ζήτησαν να αρθούν οι απολύσεις και δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν την εκστρατεία τους για μποϊκοτάζ των προϊόντων της εταιρίας.

 

Γ.Α

Τελευταία τροποποίηση στις 03:39 - 05 Νοε 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.