• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Βασικές οδηγίες ανάγνωσης δημοσκοπήσεων εξέδωσε ο ΣΕΔΕΑ

00:15 - 10 Ιαν 2015 | Πολιτική
Οδηγό ανάγνωσης των δημοσκοπήσεων εξέδωσε ο Σύλλογος Εταιριών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς, (ΣΕΔΕΑ).

Ο ΣΕΔΕΑ εν όψει των επερχόμενων εκλογών και των δημοσκοπήσεων που θα δουν το φως της δημοσιότητας μέχρι τις 23/01/2015, θεωρεί ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους πολιτικούς, τους δημοσιογράφους και τους πολίτες που λαμβάνουν γνώση έρχονται σε επαφή με τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων μέσω των ΜΜΕ, να γνωρίζουν τους βασικούς ορισμούς και να λαμβάνουν υπόψη τους συγκεκριμένες παραμέτρους κατά την ανάγνωση και ερμηνεία των στοιχείων.


Για τον σκοπό αυτό ο ΣΕΔΕΑ συνέταξε το βασικό οδηγό 5 σημείων που ακολουθεί τον οποίο οι αναγνώστες των δημοσκοπήσεων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους.


ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ

 

 Ταυτότητα έρευνας: Προσέξτε την ταυτότητα της έρευνας, όπου θα πρέπει να δηλώνονται τουλάχιστον η εταιρεία που διενήργησε την έρευνα, ο εντολέας της έρευνας, το μέγεθος του δείγματος & η γεωγραφική του κάλυψη, ο τρόπος συλλογής των στοιχείων, η περίοδος διεξαγωγής της έρευνας και το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματα της. Επίσης, όταν πρόκειται για δημοσκόπηση με πρόθεση ψήφου θα πρέπει να δηλώνεται εάν διενεργήθηκε με χρήση κάλπης ή όχι.

Δείγμα – Μέγεθος: Προσέξτε το μέγεθος του δείγματος της έρευνας. Σε περίπτωση δημοσκόπησης με πρόθεση ψήφου για Βουλευτικές εκλογές ή Ευρωεκλογές, το δείγμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.000 άτομα. Σε περίπτωση δημοσκόπησης με πρόθεση ψήφου για Δημοτικές εκλογές, το δείγμα εξαρτάται από το μέγεθος του Δήμου, ωστόσο ενδείκνυται να μην είναι μικρότερο των 300 ατόμων.

  1. Δείγμα – Ποιότητα: Προσέξτε τι αντιπροσωπεύει το δείγμα.
  •   Ως δημοσκόπηση νοείται κάθε έρευνα που το δείγμα της είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού που διερευνά.
  •   Οι έρευνες που βασίζονται σε συμμετοχή με πρωτοβουλία των ίδιων των ερωτώμενων αντί για δειγματοληπτική επιλογή, δεν συνιστούν δημοσκόπηση (π.χ. ερωτηματολόγια που αναρτώνται σε διαδικτυακούς τόπους).
  1.      Πρόθεση ψήφου & Εκτίμηση ψήφου: Προσέξτε τη διάκριση ανάμεσα στην πρόθεση & την εκτίμηση ψήφου, όταν συγκρίνετε τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων.
  •   Ο όρος πρόθεση ψήφου, αφορά σε όλες τις απαντήσεις που δίνονται στην ερώτηση «Εάν είχαμε σήμερα εκλογές τι θα ψηφίζατε;», ακόμη και όταν δεν επιλέγεται κάποιο κόμμα ή υποψήφιος.
  •   Ο όρος εκτίμηση ψήφου αφορά στην εκτίμηση των ποσοστών των κομμάτων ή των υποψηφίων χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αδιευκρίνιστη ψήφος (δηλαδή εξαιρουμένων των απαντήσεων όπως ‘Δεν έχω αποφασίσει ακόμα’, ‘Δεν γνωρίζω’, ‘Δεν απαντώ’, ’ Άκυρο’, ‘Λευκό’).
  1.      Εταιρεία Δημοσκοπήσεων: Προσέξτε το όνομα της εταιρείας που διεξήγαγε την δημοσκόπηση και την ένδειξη ‘μέλος του ΣΕΔΕΑ’. Οι εταιρείες μέλη του ΣΕΔΕΑ (www.sedea.gr) ελέγχονται συστηματικά και σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman