ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ξυδάκης: Προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι αυξημένες αιτήσεις βίζας από Ρωσία

11:19 - 27 Απρ 2016 | Πολιτική
Ξυδάκης: Προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι αυξημένες αιτήσεις βίζας από Ρωσία
Δουλεύουμε για να μην υπάρξει ούτε ένας Ρώσος τουρίστας που θα ακυρώσει το ταξίδι του επειδή δεν πήρε έγκαιρα βίζα, δηλώνει σε συνέντευξή του στη «Ναυτεμπορική» ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τις Ευρωπαϊκές Υποθέσεις Νίκος Ξυδάκης. Ο ίδιος αφού τονίζει ότι υπάρχει πολύ καλή συνεργασία κι επικοινωνία με τους θεσμικούς φορείς της τουριστικής αγοράς εμφανίζεται προσεκτικός σε σχέση με προβλέψεις για την αύξηση της κίνησης από Ρωσία. «Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος, αλλά τα στοιχεία και οι συνθήκες κάτι τέτοιο δείχνουν. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ μας είχε μιλήσει προ δύο μηνών για 800.000 και πρόσφατα είδα ότι έκανε ανάρτηση για 900 χιλιάδες. Οποιοδήποτε απ’ αυτά τα νούμερα ή το ένα εκατομμύριο που προβλέπει η Έλενα, με την οποία μιλώ σε διαρκή βάση, θα συνιστά επιτυχία».

Όπως αναφέρει η εφημερίδα η ένταση στις σχέσεις Μόσχας - Αγκυρας ένα μεγάλο μέρος των Ρώσων πολιτών επιλέγουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές αντί της Τουρκίας τη χώρα μας. Έτσι μπορεί κατά την περσινή χρονιά λόγω των προβλημάτων της ρωσικής οικονομίας, να είχαν μειωθεί σχεδόν 50% οι αφίξεις Ρώσων τουριστών (ξεπέρασαν κατάτι τις 500.000) στη χώρα μας, φέτος όμως όλες οι εκτιμήσεις συνηγορούν στο ότι το ένα εκατομμύριο επισκέψεων είναι ένας εφικτός στόχος. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα εξαρτηθεί και από το κατά πόσο οι ελληνικές υπηρεσίες θα καταφέρουν να εκδώσουν τόσο μεγάλο αριθμό θεωρήσεων. Ο κ. Νίκος Ξυδάκης περιγράφει τα μέτρα που έχουν ληφθεί προκειμένου οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΞ να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τουριστικής αγοράς.

 

«Οι υπηρεσίες του υπουργείου κινήθηκαν με ταχύτητες πρωτόγνωρες για τη διοίκηση και όλα τα παραπάνω έγιναν σε 90 μέρες. Έγινε καθημερινή δουλειά για ένα ζήτημα που αποδείχθηκε ότι είχε πολλές τεχνικές και γραφειοκρατικές δυσκολίες και με την ευκαιρία θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους του ΥΠΕΞ που υποδειγματικά στήριξαν την προσπάθεια. Και δεν γνωρίζω να υπήρξε μία -σας τονίζω- μία πρόταση για κάποια ενέργεια που να μην αξιοποιήθηκε – και μάλιστα να μην αξιοποιήθηκε τάχιστα. Οι προβληματισμοί είναι καλοί όταν συνοδεύονται από συγκεκριμένες προτάσεις. Εμείς δεν αγνοήσαμε καμία υλοποιήσιμη πρόταση επί ένα τρίμηνο που παλεύουμε γι’ αυτή την εθνική υπόθεση» σημειώνει και συμπληρώνει εξηγώντας τη διαδικασία:

 

«Τα λεγόμενα VAC είναι ιδιωτικές μονάδες, με τις οποίες συνεργάζεται η Ελλάδα και κάθε χώρα της Ε.Ε., ώστε να πηγαίνουν οι τουρίστες και να καταθέτουν το αίτημά τους. Κατόπιν, μέσα στην ίδια μέρα συνήθως, οι φάκελοι των αιτημάτων μεταβιβάζονται στο Προξενείο όπου γίνεται η επεξεργασία και έγκριση. Όπως είπαμε, στη Ρωσία υπήρχαν 20 VAC για την Ελλάδα και έγιναν ήδη 28, μέσα σε τρεις μήνες, ως μέρος του σχεδίου δράσης που αναπτύξαμε. Στη Μόσχα υπήρχε μόνο ένα ως τον Φεβρουάριο 2016, τώρα υπάρχουν δύο. Όσον αφορά τις ουρές στις οποίες αναφέρεστε, με ενημέρωσε το Προξενείο ότι για μια και μοναδική μέρα, ένα εκ των δύο VAC της Μόσχας δοκιμαστικά, δεν εφάρμοσε σύστημα ραντεβού για τους αιτούντες, όπως είναι η πάγια τακτική. Έτσι δημιουργήθηκε ουρά.

 

H ίδια η πρόξενος μέσα στη μέρα είχε πληροφορηθεί το θέμα και είχε ζητήσει άμεσα να εργαστούν ξανά με ραντεβού. Ήταν λοιπόν ένα τεχνικό πρόβλημα, που λύθηκε. Να ξέρετε ότι ο βαθμός ικανοποίησης από πλευράς πελατών όσον αφορά την πάγια πρακτική του παρόχου είναι πολύ υψηλός».

 

Ο κ. Ξυδάκης σημειώνει ότι: «Εμείς δουλεύουμε για να μην υπάρξει ούτε ένας τουρίστας που θα ακυρώσει το ταξίδι του επειδή δεν πήρε έγκαιρα βίζα. Και ως τώρα, δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, όπως με έχει βεβαιώσει προφορικώς και γραπτώς το Γενικό Προξενείο Μόσχας, μόλις την περασμένη Παρασκευή. Από κει και πέρα, προβλήματα δεν αποκλείω ότι μπορεί να εμφανίζονται, στην ηλεκτρονική εφαρμογή, όπως σας είπα, για παράδειγμα, αλλά όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες στη Ρωσία και εδώ δουλεύουμε καθημερινά για να τα ξεπεράσουμε».

 

Ο ίδιος τονίζει ότι υπήρξε σημαντική ενίσχυση των υποδομών. «Αυξήθηκαν οι σταθμοί εργασίας στη Μόσχα από 32 σε 47, με προοπτική τους 70 με 75.

Γι’ αυτό επεκτείναμε το τμήμα θεωρήσεων σε έναν επιπλέον όροφο. Άξονας δεύτερος, το προσωπικό. Νομοθετήσαμε πρώτη φορά τη δυνατότητα του ΥΠΕΞ να προσλαμβάνει επιτοπίως εποχικό προσωπικό για τα τμήματα θεωρήσεων. Ήδη κατανείμαμε 84 θέσεις σε διάφορες χώρες ενδιαφέροντος, εκ των οποίων τα 2/3 στη Μόσχα. Στο μεταξύ στείλαμε από τον Μάρτιο πέντε εκπαιδευμένα στελέχη από την κεντρική υπηρεσία να συνδράμουν το υπάρχον προσωπικό του Προξενείου, την επόμενη εβδομάδα στέλνουμε 15 αστυνομικούς εκπαιδευμένους στο σύστημα και προγραμματίζουμε άλλους 15 για την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου. Ακόμα διαθέτουμε προσωρινά τέσσερα άτομα από την Πρεσβεία μας. Αλλά και κάθε άλλη πηγή προσωπικού, θα εξεταστεί και θα αξιοποιηθεί. Επί συνόλου, πάντως, από 6-7 στελέχη που είχε η προξενική αρχή στην αρχή της χρονιάς, σταδιακά θα φτάσουμε στα τέλη Μαΐου στα 90 άτομα για 75 σταθμούς εργασίας, ώστε να εφαρμοστεί, αν χρειαστεί, και σύστημα διπλής βάρδιας.»

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.