ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τσίπρας καλεί Πεκίνο για: Μεταφορές &Υποδομές, Ενέργεια και Τηλεπικοινωνίες

15:22 - 15 Μαϊ 2017 | Πολιτική
Τσίπρας καλεί Πεκίνο για: Μεταφορές &Υποδομές, Ενέργεια και Τηλεπικοινωνίες
Στον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Ελλάδα στην πρωτοβουλία Belt and Road (Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος) της κυβέρνησης της Κίνας και λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης, αλλά και γιατί το όραμα της Ελλάδας που βγαίνει από τη βαθιά κρίση δεν είναι απλώς συμβατό, αλλά συνδέεται με αυτή την πρωτοβουλία, αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την ομιλία του σε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με τη συμμετοχή των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων των 28 χωρών που παίρνουν μέρος στο Belt and Road Forum for International Cooperation, στο συνεδριακό κέντρο στη λίμνη Γιαν Τσι.

Ο κ. Τσίπρας εστιάστηκε συγκεκριμένα:

1.Στις μεταφορές και την δημιουργία υποδομών:

-Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί ζωτικής σημασίας στοιχείο της Πρωτοβουλίας, καθώς ήδη λειτουργεί ως σημαντικός σύνδεσμος μεταξύ της Ασίας, της Ευρώπης και της Αφρικής, και βρίσκεται στην κατάλληλη θέση για να μετατραπεί στον πιο σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.

 

- Οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα ευοίωνες για νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας από τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ή τη σύνδεση της Ασίας με την Αδριατική.

 

- Η Ελλάδα βρίσκεται στο κέντρο της Διόδου Ταχείας Χερσαίας και Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Κίνας-Ευρώπης και τον πολυτροπικό Διάδρομο του Kεντρικού Δικτύου ΔΕΔ-Μ Ανατολής-Ανατολικής Μεσογείου της ΕΕ.

 

-Η καθιέρωση συνεργατικών σχηματισμών (clusters) για τη βιομηχανία, συγκέντρωση και προετοιμασία παραγγελιών κατά μήκος του Διαδρόμου αυτού θα βελτιώσει την απόδοση της Οικονομικής Ζώνης του Δρόμου του Μεταξιού.

 

-Η δημιουργία κέντρων έρευνας και ανάπτυξης καθώς και εγκαταστάσεις εξωτερικής ανάθεσης λογισμικού στην Ελλάδα, θα εξυπηρετήσει τη συνολική αλυσίδα αξίας της Πρωτοβουλίας Belt andRoad.

 

-Συγχρόνως, ένα κομβικό σημείο επισκευής πλοίων στην ανατολική Μεσόγειο, που θα αποτελείται από τις υφιστάμενα ελληνικά ναυπηγεία, θα μπορούσε να υποστηρίξει παραπάνω τις δράσεις του Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού.

 

2. Στην ενέργεια:

- Η κατασκευή του αγωγού μέσω Αδριατικής (TransAdriatic Pipeline, TAP) η οποία εγκαινιάστηκε τον περασμένο Μάιο, θα βοηθήσει στην παράδοση φυσικού αερίου των Αζερίων σε ευρωπαϊκές αγορές και καταναλωτές, επίσης μέσω του Κάθετου Διαδρόμου

 

-Την ίδια στιγμή, συζητάμε τη δημιουργία νέων μονοπατιών για να μεταφέρουμε το φυσικό αέριο από την ανατολική Μεσόγειο, τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή, καθώς και μέσω των εγκαταστάσεών μας για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα, ή την κατασκευή ενός πλωτού τερματικού σταθμού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.

 

-Στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η Ελλάδα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην διασύνδεση με υποθαλάσσιο καλώδιο του Ισραήλ, της Κύπρου, της Κρήτης και της Αττικής, μέσω του EuroAsia Interconnector, δημιουργώντας έτσι μια στερεή σύνδεση μεταξύ των απομονωμένων ενεργειακών αγορών του Ισραήλ και της Κύπρου με την αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και πιστεύουμε ιδιαίτερα έντονα ότι υπάρχει σημαντικός ρόλος που μπορεί να παίξει η Κίνα στο έργο αυτό.

 

3. Στις τηλεπικοινωνίες

-Κινούμαστε γρήγορα σε νέες επενδύσεις σε οπτικές ίνες, όπως η χθεσινή συμφωνία μεταξύ της Ελληνικής Forthnet και της κινεζικής ZTE.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.