• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Γαβρόγλου: «Εμμονές» έχουν απομονώσει πολλές φορές τα πανεπιστήμια

14:40 - 09 Μαρ 2018 | Πολιτική
Σε διαδικασίες αξιολόγησης των τμημάτων των ΤΕΙ, οι οποίες θα δείξουν ποια έχουν ολοκληρώσει τον ιστορικό τους κύκλο, αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας κατά την έναρξη του συνεδρίου του Economist, με θέμα «Ο κόσμος σε μετάβαση: Νέα επαγγέλματα, νέες δεξιότητες».

Ο υπουργός ανέφερε ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δούμε ποια Τμήματα των ΤΕΙ έχουν στο μεταξύ γίνει de facto πανεπιστημιακά Τμήματα, να αρχίσουν συνέργειες με τα Πανεπιστήμια αυτών των Τμημάτων και τα υπόλοιπα Τμήματα να θεωρηθούν, μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης, ότι έχουν κλείσει τον ιστορικό τους κύκλο».

«Υπάρχουν εμμονές που έχουν απομονώσει πολλές φορές τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα από αυτό που γίνεται γύρω τους και εμμονές που θεωρούν ότι μόνο η μονοσήμαντη σχέση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, θα λύσει τα προβλήματα, χωρίς να είναι σαφές ποια είναι αυτά τα προβλήματα», υποστήριξε.

Ο κ. Γαβρόγλου μίλησε για «απαράδεκτα πολιτικά παιχνίδια που παίχτηκαν στο κομμάτι των ΤΕΙ» και εξέφρασε την εκτίμηση ότι «είναι μόνο στα χαρτιά αυτή η δήλωση ότι έχουν πολύ πιο άμεση σχέση με την αγορά εργασίας από ό,τι τα Πανεπιστήμια». Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι δημιουργήθηκαν πάρα πολλά Τμήματα χωρίς κανένα προγραμματισμό, σχεδόν με αποκλειστικό κριτήριο τοπικά συμφέροντα.

Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη ότι οι νέες κοινωνικές προκλήσεις από την εξέλιξη της τεχνολογίας «είναι αντιμετωπίσιμες μόνο με το να πάρουν οι ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες τον ρόλο που πρέπει και την νομιμοποίηση που πρέπει να έχουν σε μια κοινωνία».

Ο κ. Γαβρόγλου παρέθεσε τρεις νέους θεσμούς, που, όπως ανεφερε, σε βάθος τριετίας θα «κανονικοποιήσουν» τη σχέση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας:

1. Το ΕΣΕΚΑΑΔ (Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού), με στόχο να διερευνήσει το μέλλον των ήδη υπαρχόντων επαγγελμάτων και τις δυνατότητες εξέλιξής τους

2. Τα ακαδημαϊκά περιφερειακά συμβούλια, όπου θα συνυπάρξουν εκπρόσωποι πανεπιστημίων, ΤΕΙ και ερευνητικών κέντρων, για να συμβάλουν στις τοπικές αναπτυξιακές ανάγκες και

3. Τα διετή προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman