ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μητσοτάκης: Να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών η δημόσια Παιδεία

20:44 - 20 Δεκ 2019 | Πολιτική
Μητσοτάκης: Να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών η δημόσια Παιδεία
«Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, σε τομείς όπου έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το Τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού στην Καρδίτσα, το οποίο επισκέφθηκε στο πλαίσιο της διήμερης περιοδείας του στη Θεσσαλία.

Ο πρωθυπουργός μίλησε για ένα τμήμα που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης για διεθνείς φοιτητές και ταυτόχρονα κυψέλη γνώσης και καινοτομίας στην καρδιά της Θεσσαλίας. Πρόκειται, είπε, για ένα εξαιρετικό παράδειγμα τμήματος που προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση με ταυτόχρονη πολύ υψηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας, ενώ συνδυάζει πολύ καλές εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή.

Στόχος του προγράμματος σπουδών αποτελεί η παροχή καθετοποιημένης γνώσης από την αειφορική διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος έως την αξιοποίηση των κύριων προϊόντων του, με έμφαση στο ξύλο και τις χρήσεις του και στον σχεδιασμό προϊόντων.Τα τρία εργαστήρια που διαθέτει (Τεχνικού Σχεδίου, Σχεδιασμού Επίπλου με Η/Υ και Βιομηχανικού Σχεδιασμού περιλαμβάνουν σύγχρονα εργαλεία, όπως προγραμματισμένο ρομποτικό βραχίονα για ποιοτικό έλεγχο προϊόντων, 3D printer και 3D scanner.

Ο πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος κι άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Ξεναγήθηκε στα εργαστήρια και στον χώρο του Πανεπιστημίου, όπου εκτίθενται πρωτοποριακές κατασκευές και έπιπλα - δημιουργίες των φοιτητών.

Στον χαιρετισμό του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε πως το ενδιαφέρον το δικό του, της υπουργού Παιδείας κι ολόκληρης της κυβέρνησης για τη δημόσια Παιδεία είναι «δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο. Ως μια δημόσια Παιδεία η οποία πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών. Και κυρίως να συνδεθεί πρακτικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν στη συνέχεια - όταν με το καλό ολοκληρώσουν τις σπουδές τους - να μπορούν να προσβλέπουν σε μια γόνιμη και επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία».

«Πιστεύω ότι και στη γενικότερη λογική αυτής της κυβέρνησης, η οποία θέλει να εκχωρήσει ουσιαστικά την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, των τμημάτων, σε μια ανεξάρτητη αρχή που θα αποτελεί την μετεξέλιξη της σημερινής ΑΔΥΠ, αυτό ακριβώς που θα κάνει τελικά και τη διαφορά και θα μπορέσει να επιτρέψει στα τμήματα εκείνα που θα έχουν πραγματική δυναμική να αναπτυχθούν περισσότερο, να διεκδικήσουν περισσότερους πόρους, να κάνουν περισσότερες επενδύσεις, να συνεργαστούν ακόμα πιο αποτελεσματικά με την ίδια την αγορά. Και εσείς εδώ πέρα έχετε τη δυνατότητα να το κάνετε και αυτό ακριβώς το στοιχείο θέλω να αναδείξω μέσα από την σημερινή μου επίσκεψη» είπε ο πρωθυπουργός.

«Θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των ΕΛΚΕ πολύ σύντομα. Έχει επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ του υπουργείου και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Θα φύγει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της γραφειοκρατίας στην διαχείριση των λογαριασμών αυτών» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας «την ελευθερία την οποία δίνουμε» στα πανεπιστήμια, αλλά και στα τμήματα ξεχωριστά να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν προπτυχιακά προγράμματα στην αγγλική, τα οποία να απευθύνονται σε φοιτητές από το εξωτερικό.

«Επιμένω πάρα πολύ σε αυτό. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, σε τομείς όπου έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η δική μας άποψη ήταν πάντα ότι αυτό μπορούσε να γίνει μέσα από μια γόνιμη άμιλλα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα - αλλά το δεύτερο κομμάτι το αφήνουμε στην άκρη καθώς δεν αναθεωρήθηκε το Άρθρο 16 - επιμένουμε πάρα πολύ στη δυνατότητα του δημόσιου πανεπιστημίου να μπορεί να προσελκύει φοιτητές από το εξωτερικό οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και οι οποίοι θα μπορούν να παίρνουν  εκπαίδευση αντίστοιχη της εκπαίδευσης που τα παιδιά αυτά που θα 'ρθούν από το εξωτερικό θα κάνουν. Και δεν αναφέρομαι μόνο σε προγράμματα από το ΕΚΠΑ σε τομείς όπου η χώρα θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί παγκόσμια -όπως η φιλοσοφία, η ιστορία, οι κλασικές σπουδές- αλλά γιατί όχι και εδώ, γιατί όχι στην Καρδίτσα, γιατί όχι σε ένα τμήμα το οποίο έχει υποδομές, ανθρώπους και στήριξη από το ίδιο το πανεπιστήμιο και από την πολιτεία. Έχει μεγάλη σημασία για εμάς, λοιπόν, και αυτή η αποκεντρωμένη διάσταση μιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η οποία εκ των πραγμάτων δεν θα συγκεντρώνεται μόνο στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα στις μεγάλες πόλεις» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.