ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πιερρακάκης για Ταμείο Ανάκαμψης: «Καταλύτης» για την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης

18:26 - 18 Ιουν 2021 | Πολιτική
Πιερρακάκης για Ταμείο Ανάκαμψης: «Καταλύτης» για την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης
Στις ευκαιρίες που παρουσιάζει για την Ελλάδα το Ταμείο Ανάκαμψης σχετικά με την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης καθώς και στη στρατηγική εμβολιασμού αναφέρεται δημοσίευμα της στήλης Brussels Playbook του Politico, στο οποίο γίνεται ειδική μνεία στα πεπραγμένα του κ. Πιερρακάκη στην ψηφιακή διακυβέρνηση.

Το δημοσίευμα αναφέρεται στη μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που υλοποιεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αιχμή το gov.gr και καταγράφει την περίπτωση της απλοποίησης της διαδικασίας για τη δήλωση γέννησης ως παράδειγμα διευκόλυνσης των πολιτών.

Επιπλέον, ο συντάκτης αποδίδει εύσημα στη φιλοσοφία και τη στρατηγική γύρω από την οργάνωση των εμβολιασμών, αξιολογώντας τις επιδόσεις της Ελλάδας ως «καλύτερες από κάποιες χώρες με ίδιο μέγεθος και λιγότερο δύσκολη γεωγραφία».

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην απόφαση να μην υπάρξουν call center για την υλοποίηση των ραντεβού εμβολιασμών, αλλά μια αμιγώς ψηφιακή διαδικασία.

«Το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης είναι ένας επιπλέον καταλύτης του σχεδίου της χώρας για να ψηφιοποιήσει τη δημόσια διοίκηση», δηλώνει στον ιστότοπο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης προσθέτοντας πως τώρα, η χώρα έχει τα χρήματα ώστε να χρηματοδοτήσει το σύνολο της στρατηγικής της.

«Λίγο μετά τον πρώτο χρόνο στο Υπουργείο αριθμός των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες από την Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου αυξήθηκε σε περισσότερες από 1.150: οι Έλληνες πολίτες μπορούν, για παράδειγμα, να αντικαταστήσουν ηλεκτρονικά την άδεια οδήγησής τους ή να αποκτήσουν ΑΜΚΑ για το νεογέννητο παιδί τους με SMS αντί να περιμένουν σε πέντε διαφορετικές ουρές υπηρεσιών, όπως ίσχυε προηγουμένως», αναφέρει ο Έλληνας υπουργός

Ύστερα ήρθε ο κορονοϊός και μαζί με αυτόν η ανάγκη να οργανωθεί η εκστρατεία εμβολιασμού σε μια νησιωτική χώρα. Η διαδικασία οργανώθηκε χωρίς callcenter. «Αποφασίσαμε να αποκλείσουμε αυτή την εναλλακτική», λέει ο κ. Πιερρακάκης. Η Ελλάδα αποφάσισε να προσεγγίσει αποκλειστικά ψηφιακά τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού. Για ένα μέρος του πληθυσμού που δεν επιθυμούσε ή δεν μπορούσε να κλείσει το ραντεβού του ηλεκτρονικά, επιστρατεύτηκαν τα φαρμακεία, τα οποία «διέθεταν τα απαραίτητα διαπιστευτήρια, και έτσι οι πολίτες απέκτησαν περισσότερα από 12.000 φυσικά σημεία όπου μπορούσαν να προγραμματίσουν το ραντεβού τους», προσθέτει.

Η Ελλάδα τα πηγαίνει καλά ως προς τον ρυθμό εμβολιασμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καλύτερα από κάποιες χώρες με ίδιο μέγεθος και λιγότερο δύσκολη γεωγραφία. Επιπλέον, η κρίση του κορονοϊού βοήθησε να αμβλυνθούν οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ των Ελλήνων πολιτών και των κρατικών αρχών, σημειώνει ο συντάκτης του άρθρου ενώ σε σχετική δήλωσή του ο κ. Πιερρακάκης σημειώνει: «Ο κορονοϊός άλλαξε την αντίληψη για τις δημόσιες υπηρεσίες».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.