ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κεραμέως: Αδιανόητο να προσάπτει κάποιος στον πρωθυπουργό ότι παρακολουθεί συνεργάτες

14:09 - 08 Νοε 2022 | Πολιτική
Κεραμέως: Αδιανόητο να προσάπτει κάποιος στον πρωθυπουργό ότι παρακολουθεί συνεργάτες
Στην υπόθεση των παρακολουθήσεων, αλλά και τη λειτουργία των σχολείων και των πανεπιστημίων αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

«Ο πρωθυπουργός ήταν κάθετος χθες. Ήταν κάθετος με ένα δημοσίευμα που βγήκε το σαββατοκύριακο το οποίο αναφέρει μία μεγάλη λίστα υπουργών, συζύγων υπουργών, χωρίς ούτε ένα στοιχείο τεκμηρίωσης. Και αυτό είναι αυτό που υπογράμμισε ο πρωθυπουργός ότι πώς σε αυτή τη χώρα αυτή στιγμή, μπορεί να βγαίνει οποιοσδήποτε και να λέει βαριές κατηγορίες τις οποίες να τις αποδίδει στον πρωθυπουργό χωρίς να υπάρχει το παραμικρό σημείο τεκμηρίωσης. Αυτό οφείλει να διερευνηθεί αμέσως από την δικαιοσύνη σε κάθε πτυχή του, σε κάθε βάθος του», είπε αρχικά στο MEGA, αναφερόμενη στο θέμα των παρακολουθήσεων.

Και συνέχισε: «Ο πρωθυπουργός είπε για τις παρακολουθήσεις ότι αυτό το πρόβλημα το έχουν πολλές χώρες. Είπε ότι θα είμαστε η πρώτη χώρα που θα νομοθετήσει για να απαγορεύσει αυτά τα παράνομα λογισμικά. Άρα πάμε ένα βήμα παραπέρα για να βάλουμε ένα τέλος σε αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα. Το καλοκαίρι υπήρξε ένα ζήτημα στο οποίο βγήκε πρώτος ο πρωθυπουργός όπως συνηθίζει, όταν βλέποντας τα πράγματα κατάματα και κοιτώντας τον ελληνικό λαό κατάματα, και ανέλαβε την ευθύνη. Απομακρύνθηκαν άνθρωποι από τη θέση τους και έκανε παρεμβάσεις για να θωρακίσουμε το πλαίσιο της ΕΥΠ».

Όσον αφορά στον λόγο της παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη, τόνισε πως, «έγινε μία ολόκληρη διαδικασία αναλυτικότατη, αλλά είναι αδιανόητο ένας πρωθυπουργός, που έχει τον απόλυτο έλεγχο της κυβέρνησης του, κατόπιν απόφασής του ορίζονται και παύονται υπουργοί, είναι αδιανόητο να προσάπτει κάποιος στον πρωθυπουργό της χώρας ότι παρακολουθούσε τους συνεργάτες του, και τις συζύγους τους. Το είπε και ξεκάθαρα: “εμπιστεύομαι τους υπουργούς μου”.

Αυτό το ζήτημα αφορά στην υφήλιο. Δεν έχω λάβει μήνυμα από το predator, δεν έχω το παραμικρό σήμα ότι υπάρχει οποιοδήποτε θέμα με το τηλέφωνό μου. Σε κάθε περίπτωση, μιλάω με τον πρωθυπουργό σε τακτική βάση, έχομε μία στενή συνεργασία όπως έχει με όλους τους υπουργούς του.

Πρέπει και να μπει ένα όριο. Ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει αλλά χρειάζονται και στοιχεία. Δεν μπορεί να βγαίνει οποιοσδήποτε και να κατηγορεί τον πρωθυπουργό της χώρας χωρίς το παραμικρό στοιχείο. Οφείλουν να κατατεθούν αναλυτικότατα στοιχεία για την παρακολούθηση των ατόμων που βρίσκονται στη λίστα για να δούμε πού ακριβώς στηρίζεται αυτή η κατηγορία».

Τα προβλήματα στα σχολεία

Για το σχολείο στην Λάρισα που κινδυνεύει να  κλείσει, η κ. Κεραμέως επεσήμανε πως, «υπάρχει ζήτημα με ένα σχολείο για το οποίο υπήρχε αρνητική γνωμάτευση από τον αρμόδιο φορέα, σχετικά με τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου αυτού, είχε βγει μία απόφαση για την αναστολή λειτουργίας, γι’ αυτόν τον λόγο αυτή προσεβλήθη στο δικαστήριο, βγήκε μία προσωρινή απόφαση που έλεγε ότι το σχολείο πρέπει να κλείσει. Όταν πήγε να εκτελεστεί αυτή η απόφαση οι ιδιοκτήτες του σχολείου προσέφυγαν στην δικαιοσύνη και εκεί βρισκόμαστε τώρα. Χθες εκδικάστηκε η υπόθεση και αναμένουμε την απόφαση της δικαιοσύνης. Υπάρχουν προϋποθέσεις λειτουργίας στα σχολεία οι οποίες δεν πληρούνται στο συγκεκριμένο.

Από το καλοκαίρι που προέκυψε το ζήτημα με την αναστολή, έγινε από την αρμόδια διεύθυνση εκπαίδευσης μία ανακατανομή των μαθητών στα δημόσια σχολεία της περιοχής ανάλογα με τον τόπο κατοικίας τους».

Όσον αφορά στο ζήτημα για το πόρισμα της ΕΔΕ για την κακοποίηση μαθητή που έμεινε παράλυτος έπειτα από ξυλοδαρμό, η κ. Κεραμέως υποστήριξε πως είναι σοβαρό περιστατικό που διερευνάται κάθε πτυχή.

«Τριάντα κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια έρχονται στην Ελλάδα»

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα ΑΕΙ, είπε: «Είναι μεγάλη ευκαιρία για την χώρα μας για τα αμερικανικά πανεπιστήμια που έρχονται στη χώρα μας. Βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας 30 κορυφαία πανεπιστήμια της Αμερικής. Πανεπιστήμια όπως το Yale, το Harvard, το Columbia και άλλα είναι στη χώρα μας. Σήμερα είναι σε περιφερειακά πανεπιστήμια και θα επισκεφθούν τα πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα προκειμένου να συζητήσουν για το πώς θα συνεργαστούν. Για παράδειγμα ανταλλαγές φοιτητών, καθηγητών, ερευνητών, έχουμε καλοκαιρινά και χειμερινά προγράμματα. Έχουμε διπλά προγράμματα, δηλαδή ένας φοιτητής μας που μπαίνει σε ελληνικό πανεπιστήμιο να μπορεί να κάνει μέρος των σπουδών του στην Αμερική», είπε αρχικά γι΄ αυτό το θέμα.

Χθες ανακοινώθηκε η συνεργασία του ΕΚΠΑ με το Yale, σύμφωνα με την οποία, φοιτητές που φοιτούν στο ΕΚΠΑ θα μπορούν να πάνε ένα διάστημα στην Αμερική, στο Yale χωρίς να πληρώνουν δίδακτρα. Αυτό είναι το καταλυτικό στοιχείο. Το Yale ανακοίνωσε πως απεμπολεί το δικαίωμά του για δίδακτρα στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το ΕΚΠΑ. Θα επιλεγεί και από τα δύο και θα μπορεί να πάει για ένα διάστημα στην Αμερική χωρίς δίδακτρα. Είναι ένας δρόμος που είναι απλησίαστος για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων φοιτητών. Ένα μακρινό όνειρο γίνεται απτό.

Και ο πρόεδρος του Columbia ανακοίνωσε ότι ανοίγει στην Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, σαν παράρτημα. Εκεί, επειδή υπάρχει το άρθρο 16, και δεν μπορεί να απονείμει τίτλους είναι θέμα συντάγματος και πρέπει να αλλάξει αυτό κάποια στιγμή, θεσπίζει όμως μία δομή εκπαίδευσης που θα έρχονται καθηγητές από το Columbia, θα κάνουν διαλέξεις και σεμινάρια μαζί με τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Η χώρα μας να γίνει φάρος εκπαίδευσης».

Και συμπλήρωσε: «Αυτό δεν έγινε μαγικά. Έγινε γιατί νομοθετήσαμε σχετικά. Αφήσαμε τα πανεπιστήμια να κάνουν αυτό που θέλουν ελεύθερα αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον. Δεύτερον, επενδύουμε σε αυτό μέσω του ταμείου ανάκαμψης, 60 εκ. ευρώ για επισκέπτες καθηγητές και ερευνητές, 25 εκ. ευρώ για βιομηχανικά διδακτορικά, 20 εκ.  ευρώ για αγγλόφωνα προγράμματα. Ανοίγουν τα πανεπιστήμιά μας και γίνονται καλύτερα.

Από την εποχή του Ελευθερίου Βενιζέλου υπάρχει η συζήτηση της σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις πραγματικές συνθήκες της χώρας. Έχει γίνει αλλαγή στην επαγγελματική εκπαίδευση. Πάμε πρώτα και βλέπουμε τι χρειάζεται η χώρα, και αυτά τα στοιχεία λαμβάνουμε υπόψιν όταν διαμορφώνουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες. Η χώρα για παράδειγμα έχει τεράστια ανάγκη από κατασκευαστές ιστοσελίδων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε στην Ελλάδα κατασκευαστές ιστοσελίδων, γιατί έως τώρα φέρνουμε από το εξωτερικό»,

Κλείνοντας, η υπουργός αναφέρθηκε στα λύκεια και στους ψυχολόγους που θα τα στελεχώσουν: «Παραλάβαμε 1.600 σήμερα η χώρα έχει 3.000. Γίνονται κινήσεις για να ενισχύσουμε αυτό το κομμάτι».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.