ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Διευκρινίσεις για τη διαχείριση επιβεβαιωμένων κρουσμάτων μεταξύ τουριστών

16:17 - 09 Ιουλ 2020 | ΥΓΕΙΑ
Διευκρινίσεις για τη διαχείριση επιβεβαιωμένων κρουσμάτων μεταξύ τουριστών
Διευκρινίσεις για τη διαχείριση επιβεβαιωμένων κρουσμάτων και μεταφοράς αυτών σε χώρους φιλοξενίας περιλαμβάνονται σε έγγραφο, που απέστειλε ο υφυπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, στους διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών, το ΕΚΑΒ, τον ΕΟΔΥ, την ΓΓΠΠ, διαγνωστικά εργαστήρια και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.

Όπως υπενθυμίζει το υπουργείο Υγείας, τα ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του COVID-19, εκδόθηκαν τέλη Μαΐου.

Ενέργειες Φορέα Λήψης Δείγματος

Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος το Εργαστήριο ενημερώνει την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Στη συνέχεια η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ενημερώνει: α) τον ασθενή σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δηλώσει στο PASSENGER LOCATOR FORM (PLF) β) τον γιατρό του ξενοδοχείου ή τον συμβεβλημένο γιατρό του τουριστικού καταλύματος (όταν πρόκειται για μικρότερες μονάδες) γ) την πλησιέστερη Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας) δ) και το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ στους τηλεφωνικούς αριθμούς: 213 214 3253, 213 214 3172, 210 77 14 470.

Μεταφορά του ασθενή στο χώρο φιλοξενίας

Το συντονισμό της μεταφοράς του επιβεβαιωμένου κρούσματος αναλαμβάνει το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ (ΕΣΚΕ - ΕΚΑΒ) στους ακόλουθους τηλεφωνικούς αριθμούς: 213 214 3253, 213 214 3172, 210 77 14 470.

Ο γιατρός της ξενοδοχειακής μονάδας ή ο συμβεβλημένος γιατρός του τουριστικού καταλύματος ή Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ ενημερώνουν το ΕΚΑΒ για τη μεταφορά του ασθενή - τουρίστα από το τουριστικό του κατάλυμα στο χώρο φιλοξενίας.

Στις περιπτώσεις που ο ασθενής - τουρίστας αρνείται τη μεταφορά του ή δεν βρίσκεται στο χώρο (τουριστικό κατάλυμα), τότε το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο του ΕΚΑΒ ειδοποιεί την Πολιτική Προστασία ώστε να εφαρμόσει το αντίστοιχο πρωτόκολλο διαχείρισης.

Προσέλευση τουρίστα σε Μονάδα του ΕΣΥ

Σε περίπτωση όπου ο τουρίστας προσέρχεται αυτοβούλως σε υγειονομική μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο, Κέντρο Υγείας και Περιφερειακό Ιατρείο) εκτιμάται από τον γιατρό της μονάδας με βάση τα υφιστάμενα και εφόσον κριθεί αναγκαίο υποβάλλεται σε λήψη δείγματος για COVID-19, ακολουθείται η διαδικασία του ύποπτου κρούσματος και ενημερώνεται η Πολιτική Προστασία και το ΕΚΑΒ.

Επισημαίνεται ότι την ευθύνη παρακολούθησης της πορείας του ασθενούς την έχει η πλησιέστερη Υγειονομική Μονάδα του ΕΣΥ (Νοσοκομείο - Κέντρο Υγείας) στο χώρο φιλοξενίας (κατάλυμα απομόνωσης)

Υπενθυμίζεται ότι η λήψη δείγματος πραγματοποιείται:

και στις πύλες εισόδου της χώρας, από κλιμάκια του ΕΟΔΥ και της Πολιτικής Προστασίας, και από τον γιατρό του ξενοδοχείου, και από τον ιδιώτη γιατρό που θα κληθεί από το τουριστικό κατάλυμα για το σκοπό αυτό, και από το ιατρικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας, του Περιφερειακού Ιατρείου ή του Νοσοκομείου και από τα κλιμάκια των ΚΟΜΥ του ΕΟΔΥ.

Η παραπομπή για εργαστηριακό έλεγχο (δήλωση δείγματος) καταχωρείται υποχρεωτικά από όλους τους στο Μητρώο Ασθενών COVID 19.

Τα εργαστήρια που διενεργούν τους ελέγχους οφείλουν να καταχωρούν τα αποτελέσματα στο Μητρώο COVID 19 και μόνο. Κάθε άλλος τρόπος καταγραφής αποτελέσματος καταργείται. Για το σκοπό αυτό όλα τα εργαστήρια πρέπει άμεσα να ελέγξουν την πρόσβασή τους στο Μητρώο Ασθενών COVID 19. Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος τα εργαστήρια όπως επικοινωνούν άμεσα με την γραμμή βοήθειας της ΗΔΙΚΑ 11131 (Help Desk) και στο email [email protected].

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.