ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εξαπάτηση χρηστών-εταιρειών μέσω διανομής spam και phishing μηνυμάτων

12:55 - 21 Αυγ 2019 | Τεχνολογία
Εξαπάτηση χρηστών-εταιρειών μέσω διανομής spam και phishing μηνυμάτων
Αύξηση στις αποστολές spam και phishing email που ως στόχο έχουν την εξαπάτηση των χρηστών εντόπισαν ερευνητές της Kaspersky. Οι κακόβουλοι χρήστες του διαδικτύου αξιοποιούν όλο και περισσότερο φόρμες εγγραφής, συνδρομής και ανατροφοδότησης σε ιστότοπους για να εισάγουν spam περιεχόμενο ή phishing links σε επιβεβαιωτικά μηνύματα από αξιόπιστες εταιρείες που χαίρουν μεγάλης εκτίμησης σε παγκόσμια κλίμακα.

Οι κακόβουλοι χρήστες αναζητούν συνεχώς νέες μεθόδους για την παράδοση spam και phishing μηνυμάτων σε παραλήπτες, παρακάμπτοντας τα υπάρχοντα φίλτρα περιεχομένου. Στην ιδανική περίπτωση, προσπαθούν να κάνουν τις επιστολές να φαίνεται ότι προέρχονται από νόμιμη πηγή με καλή φήμη, ώστε οι χρήστες να μην μπορούν να αγνοήσουν το ανεπιθύμητο email. Αυτό δημιουργεί επίσης μια πρόκληση για τις εταιρείες, καθώς αυτό το ανεπιθύμητο spam ή ακόμη και κακόβουλο περιεχόμενο, φαινομενικά αποστέλλεται εξ ονόματός τους και θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη των πελατών τους ή ακόμη και να οδηγήσει σε διαρροές προσωπικών δεδομένων.

Η μέθοδος είναι αρκετά απλή και αποτελεσματική. Σήμερα, σχεδόν κάθε εταιρεία ενδιαφέρεται να λαμβάνει σχόλια από τους πελάτες της για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, τη διατήρηση των πελατών και της φήμης της. Για να γίνει αυτό, οι εταιρείες ζητούν από τους πελάτες να δημιουργήσουν έναν προσωπικό λογαριασμό, να εγγραφούν σε newsletters ή να επικοινωνήσουν μέσα από φόρμες ανατροφοδότησης στην ιστοσελίδα, για παράδειγμα, με σκοπό να υποβάλουν ερωτήσεις ή να αφήσουν προτάσεις. Αυτοί είναι ακριβώς οι μηχανισμοί που οι επιτιθέμενοι εκμεταλλεύονται.

Και οι τρεις μηχανισμοί απαιτούν το όνομα και το email των πελατών, ώστε να μπορούν να λάβουν ένα επιβεβαιωτικό email ή σχόλια. Σύμφωνα με τους ερευνητές της Kaspersky, οι απατεώνες προσθέτουν περιεχόμενο spam και phishing σε αυτό το μήνυμα. Απλώς προσθέτουν το email του θύματος στη φόρμα εγγραφής ή συνδρομής και πληκτρολογούν το μήνυμά τους αντί για το όνομα. Στη συνέχεια, ο ιστότοπος θα στείλει μια τροποποιημένη επιστολή επιβεβαίωσης στη διεύθυνση αυτή, η οποία θα περιέχει μια διαφήμιση ή phishing link στην αρχή του κειμένου αντί του ονόματος του παραλήπτη.

«Οι περισσότερες από αυτές τις τροποποιημένες επιστολές συνδέονται με online έρευνες που αποσκοπούν στην απόκτηση προσωπικών δεδομένων από τους επισκέπτες. Οι ειδοποιήσεις από μια αξιόπιστη πηγή συνήθως περνούν εύκολα μέσω φίλτρων περιεχομένου, καθώς είναι επίσημα μηνύματα από μια αξιόπιστη εταιρεία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η νέα μέθοδος ανεπιθύμητων, αλλά φαινομενικά αθώων, spam emails είναι τόσο αποτελεσματική και ανησυχητική», επισημαίνει Maria Vergelis, ειδικός ασφαλείας στην Kaspersky.

Οι εταιρείες συμβουλεύονται:

  • Να ελέγχουν πώς λειτουργούν οι φόρμες ανατροφοδότησης στον ιστότοπό τους.
  • Να ενσωματώσουν αρκετούς κανόνες επαλήθευσης που θα προκαλούσαν σφάλμα κατά την προσπάθεια καταχώρισης ενός ονόματος με ακατάλληλα σύμβολα.
  • Να διεξάγουν αξιολόγηση της ευπάθειας του ιστότοπου, ει δυνατόν.
Τελευταία τροποποίηση στις 13:09 - 21 Αυγ 2019
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.