ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε θετικό έδαφος η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

11:43 - 14 Μαϊ 2021 | Τεχνολογία
Με γρήγορους ρυθμούς ανακάμπτει η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών από την πανδημία. Τους τρεις πρώτους μήνες του 2021, οι πωλήσεις στην Ελλάδα αυξάνονται με ρυθμό της τάξης του 12,1%, με τη χώρα μας να ακολουθεί το θετικό momentum, που επικρατεί σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα, η αγορά δείχνει να “πλανάρει” για ακόμη μεγαλύτερη άνοδο, όπως δείχνουν τα στοιχεία των πωλήσεων για τον μήνα Απρίλιο, δεδομένου του ανοίγματος και των φυσικών καταστημάτων.

Η αγορά τεχνολογικών αγαθών, παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες που επικράτησαν στην Ελλάδα, με τα συνεχή lockdowns, τα κλειστά καταστήματα και την οικονομική αβεβαιότητα, κατάφερε να σταθεί όρθια. Η πτώση των πωλήσεων περιορίστηκε για το σύνολο του 2020 στο 1,7% και την αξία των πωλήσεων να διαμορφώνεται την πανδημική χρονιά στα €2,121 δισ.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας ερευνών GfK στη διάρκεια webinar με τους πελάτες, από τις αρχές του 2021 η αγορά κινείται έντονα ανοδικά με συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες, όπως οι Τηλεπικοινωνίες και η Πληροφορική να καταγράφουν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Για το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα αυξήθηκαν ποσοστιαία κατά 25,1%, η αγορά Πληροφορικής διευρύνθηκε κατά 12,8%, τα consumer electronics (καταναλωτικά ηλεκτρονικά) “έτρεξαν” με 11,1% και οι πωλήσεις μικρών οικιακών συσκευών κατά 13,4%.

Αισιοδοξία για το 2021

Μία τάση, που παραμένει κυρίαρχη στην εγχώρια αγορά τεχνολογικών προϊόντων, όπως άλλωστε διαφάνηκε το 2020, είναι οι online πωλήσεις. Το 1ο τρίμηνο του 2021, οι πωλήσεις τεχνολογικών αγαθών προς καταναλωτές μέσα από ψηφιακά κανάλια αυξήθηκαν κατά 90%, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.

Τα στελέχη της GfK υποστήριξαν ότι το 2021 οι ευκαιρίες για την αγορά τεχνολογικών προϊόντων στην Ελλάδα θα προκύψουν τόσο από την αναμενόμενη αναβάθμιση του οικιακού εξοπλισμού, που θα κάνουν αρκετά νοικοκυριά, όσο και από εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι η επανεκκίνηση του τουρισμού, η δράση Ψηφιακή Μέριμνα, αλλά και οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, όπως το Euro 2021. Παράλληλα, ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης υπάρχουν και λόγω της αλλαγής καταναλωτικών συνηθειών και την ενίσχυση της εργασίας από το σπίτι, αλλά και η αύξηση των online αγορών και των πληρωμών μέσω smartphones.

Η πανδημική χρονιά

Στη διάρκεια της πανδημικής χρονιάς του 2020, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της GfK, η αγορά Πληροφορικής ήταν πρακτικά αυτή που έβαλε πλάτη στον κλάδο των τεχνολογικών προϊόντων, σώζοντας τις πωλήσεις από μεγαλύτερη πτώση. Οι πωλήσεις στον τομέα της Πληροφορικής στη διάρκεια του 2020 κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 27%.

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα δύο lockdowns και τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, με αποτέλεσμα κατηγορίες, που σχετίζονται με την εργασία από το σπίτι και την τηλεκπαίδευση, να παρουσιάζουν εντυπωσιακά υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι καρέκλες γραφείου παρουσίασαν αύξηση κατά 180,5%, ενώ πολύ μεγάλη άνοδο είχαμε σε κατηγορίες, όπως είναι οι webcams (+69,5%), οι φορητοί υπολογιστές (+48,5%), οι εκτυπωτές (+39,8%), τα περιφερειακά υπολογιστών (+34,7%), οι οθόνες υπολογιστών (+31,5%) και τα tablets (+29,3%).

Δυναμικό το online κανάλι

Στο μεταξύ, οριακή πτώση σημειώθηκε στις πωλήσεις ειδών Τηλεπικοινωνιών, 0,9%, οι μεγάλες οικιακές συσκευές κινήθηκαν στο -10,4%, τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά στο -8,7% και οι μικρές οικιακές συσκευές στο -7,2%.

Το 2020, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 28,9%, ενώ εκείνες των φυσικών καταστημάτων μειώθηκαν κατά 4,9%. Αξιοσημείωτο είναι πως την περίοδο των δύο lockdowns οι αλυσίδες με φυσικά καταστήματα είχαν μεγαλύτερη αύξηση των online πωλήσεων τους σε σχέση με τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά μέσω Internet (36,6% έναντι 28,9%).

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.