ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η JPMorgan γίνεται η πρώτη τράπεζα που «μπαίνει» στο metaverse

08:55 - 16 Φεβ 2022 | Τεχνολογία
Η JPMorgan γίνεται η πρώτη τράπεζα που «μπαίνει» στο metaverse
Ένα μεγάλο τεχνολογικό «άλμα» έκανε η αμερικανική τράπεζα, JPMorgan, καθώς έγινε η πρώτη τράπεζα που εντάσσεται στο εικονικό περιβάλλον του metaverse.

Το «άλμα» της JPMorgan έγινε μέσα σε έναν εκκολαπτόμενο χώρο στον δημοφιλή κόσμο του Decentraland, που βασίζεται στο blockchain.

Το εγχείρημα της JPMorgan δημοσιοποιήθηκε μαζί με μια έκθεση της τράπεζας, που περιγράφει τις ευκαιρίες ανάπτυξης οι οποίες σχετίζονται με το μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και τις αιτίες για το «εκρηκτικό» ενδιαφέρον για το metaverse.

«Όταν σκέφτεστε για τα οικονομικά στο metaverse (metanomics), να ξέρετε ότι υπάρχουν ευκαιρίες σε σχεδόν κάθε τομέα της αγοράς», τονίζει η τράπεζα στην έκθεσή της και προσθέτει: «Δεν είμαστε εδώ για να προτείνουμε ότι το metaverse, όπως το ξέρουμε σήμερα, θα αναλάβει όλες τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις, αλλά μάλλον για να εξερευνήσουμε τις πολλές και συναρπαστικές ευκαιρίες που παρουσιάζει τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τα brands».

Το metaverse, σημειώνει η JPMorgan, αποτελεί μία αγορά με ετήσια έσοδα 1 τρισ. δολαρίων, με τους δημιουργούς του να χρησιμοποιούν το Web3 για να αποκομίσουν έσοδα από τη δουλειά τους με νέους τρόπους.

«Αυτή η δημοκρατική μορφή οικονομικής ιδιοκτησίας, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα διαλειτουργικότητας, θα μπορούσε να “ξεκλειδώσει” τεράστιες οικονομικές ευκαιρίες, με τις οποίες τα ψηφιακά αγαθά και οι υπηρεσίες δεν είναι πλέον δέσμια μιας μοναδικής πλατφόρμας τυχερών παιχνιδιών ή επωνυμίας», αναφέρεται στην έκθεση.

Η τράπεζα ανέφερε ονόματα, όπως η PWC, η Walmart, η Nike, η Verizon, η Gap, η Adidas, η Hulu και η Atari, που θα υιοθετήσουν πρώτοι και θα επενδύσουν στην οικονομία του blockchain.

«Οι leaders των επιχειρήσεων και άλλα κορυφαία στελέχη σε όλο τον κόσμο αναρωτιούνται: “Ποια είναι η στρατηγική μου για το metaverse; Τι πρέπει να κάνω στο metaverse; Τι είναι τελικά το metaverse;”» επισημαίνει στο σημείωμα της JPMorgan.

Η μέση τιμή της εικονικής γης διπλασιάστηκε από 6.000 δολάρια σε 12.000 δολάρια μέσα σε έξι μήνες πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία από τέσσερις δημοφιλείς πλατφόρμες metaverse. Από την πλευρά της, η JPMorgan προβλέπει ότι οι διαφημιστικές δαπάνες εντός του εικονικού περιβάλλοντος θα φτάσουν τα 18,4 δισ. δολάρια μέχρι το 2027.

Αν και το metaverse έχει εξελιχθεί «πολύ γρήγορα» και είναι «δύσκολο να βασιστεί μια επιχειρηματική στρατηγική σε έναν τόσο δυναμικό χώρο», η JPMorgan τονίζει ότι ο κίνδυνος «να μείνεις πίσω αξίζει τη σταδιακή επένδυση που απαιτείται για να ξεκινήσεις».

Οι αναλυτές της τράπεζας προβλέπουν ότι η αρχική συνολική διευθυνσιοδοτούμενη αγορά (total addressable market - TAM) του metaverse στην Κίνα υπολογίζεται στα περίπου 4 τρισ. δολάρια, καθώς αντικαθιστά το mobile internet με μια πιο «καθηλωτική εμπειρία». Μόλις το metaverse αρχίσει να «διαταράσσει την offline δραστηριότητα», όπως τις προβολές ακινήτων, τις δοκιμές οχημάτων και την εκπαίδευση, ο αριθμός αυτός προβλέπεται να «εκτιναχθεί» στα 8 τρισ. δολάρια.

«Αναμένουμε ότι η metaverse TAM θα υπερβαίνει την τρέχουσα αγορά διαδικτυακής κατανάλωσης, στην οποία κυριαρχούν το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι δαπάνες διαδικτυακής ψυχαγωγίας», τονίζεται στο σημείωμα της JPMorgan.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.