Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 27% του συνολικού δείγματος αισθάνθηκε να μένει πίσω όταν κλήθηκε να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη στο σχολείο, με τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα να έχουν μικρότερες πιθανότητες να αναπτύξουν δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης, σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που προέρχονται από πιο εύπορα νοικοκυριά.
Συνολικά, προκύπτει ότι το έλλειμα ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ των δασκάλων, καθώς και η απουσία της τεχνητής νοημοσύνης από τα σχολεία και την εκπαιδευτική πολιτική προκαλεί ένα χάσμα δεξιοτήτων AI. Ενδεικτικά, ενώ το 74% των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, λιγότερα από τα μισά αισθάνονται επαρκώς προετοιμασμένα από τα σχολεία τους για να ασχοληθούν με αυτή τη νέα τεχνολογία. Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι οι τεράστιες δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης αναγνωρίζονται ευρέως από το εκπαιδευτικό οικοσύστημα, αλλά ταυτόχρονα αποτυπώνει μη επαρκή διάθεση πόρων για την ένταξή της στη μαθησιακή διαδικασία.
Τα κύρια ευρήματα της έρευνας θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα εξής:
Ο Joakim Reiter, Διευθυντής Εξωτερικών και Εταιρικών Υποθέσεων του Ομίλου Vodafone και διαχειριστής του Vodafone Foundation, δήλωσε σχετικά: «Η έρευνά μας αποκαλύπτει ένα αναδυόμενο κενό δεξιοτήτων τεχνητής νοημοσύνης, που θα μπορούσε να διευρύνει περαιτέρω τις ψηφιακές ανισότητες, ιδιαίτερα για παιδιά από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα. Για να αξιοποιήσει πλήρως η Ευρώπη τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ο εκπαιδευτικός τομέας και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να διασφαλίσουν ότι αυτή η νέα τεχνολογία θα αποτελεί μέρος του προγράμματος σπουδών για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης ή περιοχής».