ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Blue Star: Υπερδιπλάσια κέρδη στο 9μηνο, βελτίωση προοπτικών για το 2005

18:14 - 15 Νοε 2005 | Ναυτιλία
Yπερδιπλάσια καθαρά κέρδη παρά την οριακή αύξηση των πωλήσεων εμφάνισε στο 9μηνο η Blue Star Ναυτιλιακή ΑΕ. Μετά τις εξελίξεις αυτές, η διοίκηση της εταιρείας προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων για την τρέχουσα οικονομική χρήση. Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων η διοίκηση της εταιρείας, σημειώνει ότι διατηρείται ο κρατικός παρεμβατισμός στη διαχείριση της ακτοπλοίας με ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες.
Ειδικότερα τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 19,2 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2005 έναντι 8,7 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2004, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 121%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 108,3 εκατ. ευρώ έναντι 106,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, παρουσιάζοντας αύξηση 1,3% ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBITDA) ανήλθαν στα 34,4 εκατ. ευρώ έναντι 26,5 εκατ. ευρώ πέρσι, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 29,7%. Οπως σημειώνει η εταιρεία, η βελτίωση του κύκλου εργασιών του ομίλου, παρά τη μεγάλη μείωση των δρομολογίων λόγω της πώλησης τεσσάρων παλαιών πλοίων κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, οφείλεται στη βελτίωση των πληροτήτων σε επιβάτες και οχήματα που επιτεύχθηκε καθώς και στη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 από τη γραμμή Πειραιά - Χανιά στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Μπάρι όπου πλέον σε συνδυασμό με το πλοίο Blue Horizon προσφέρει καθημερινές αναχωρήσεις από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας προς το λιμάνι του Μπάρι της Ιταλίας. Η εταιρεία, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της αγοράς, ενέκρινε την εκτέλεση πολλών έκτακτων δρομολογίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο για να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση μετακίνησης επιβατών και τον εφοδιασμό των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών με προϊόντα απαραίτητα για την εξυπηρέτηση της αυξημένης τουριστικής κίνησης. Παράλληλα τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη του ομίλου βελτιώθηκαν σημαντικά παρά τη σημαντική αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων που έπληξε το σύνολο του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας. Ο όμιλος εφαρμόζοντας την πολιτική ανανέωσης του στόλου και περιορισμού των εξόδων, προέβη κατά το 2004 στην πώληση τεσσάρων (4) παλαιών πλοίων τα οποία δεν είχαν θετική λειτουργική εκμετάλλευση και συγκεντρώθηκε στην εκμετάλλευση προσοδοφόρων γραμμών. Επίσης, η έκδοση του κοινού ομολογιακού δανείου για την αναχρηματοδότηση των τραπεζικών υποχρεώσεων του ομίλου συνέβαλε σημαντικά στη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων και τη βελτίωση των ταμιακών ροών. Καταγγελία για κρατικό παρεμβατισμό Οπως σημειώνει η εταιρεία, τα πλοία του ομίλου που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα συνεχίζουν να τελούν υπό καθεστώς κρατικού παρεμβατισμού στη διαχείριση τους, καθότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας δεν έχει ακόμα εναρμονιστεί με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92. Προσβλέπει, πάντως, ότι μέσω των θεσμικών οργάνων του κλάδου και μέσω του διαλόγου με τις Αρχές θα επιτευχθεί η εναρμόνιση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό και οι ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές θα λειτουργήσουν στο μέλλον σε πλαίσιο ελεύθερου ανταγωνισμού όπου η κάθε εταιρεία θα μπορεί να αποφασίζει ελεύθερα για όλα τα θέματα που αφορούν την εμπορική εκμετάλλευση των πλοίων της. :
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.