ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εν μέσω αντιδράσεων η συνεδρίαση για τον ΟΛΠ

20:08 - 19 Φεβ 2019 | Ναυτιλία
Εν μέσω αντιδράσεων η συνεδρίαση για τον ΟΛΠ
Σε εξέλιξη βρίσκεται από το πρωί στο υπουργείο Ναυτιλίας η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όπου εξετάζεται το master plan του ΟΛΠ, στο οποίο κρίνονται σημαντικές επενδύσεις των Κινέζων. Η Cosco εμφανίζεται δυσαρεστημένη από τις εξελίξεις, ενώ, δεν λείπουν οι αντιδράσεις από τοπικούς φορείς και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΣΑΛ αναμένεται να προχωρήσει στην έγκριση των υποχρεωτικών επενδύσεων του λιμανιού, οι οποίες θα πρέπει να έχουν γίνει έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.

Συνολικά, οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές.

Στο πρώτο μέρος της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των φορέων, οι οποίοι κατέθεσαν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για τα επενδυτικά σχέδια της Cosco.

Στη συνέχεια, ξεκίνησε η συνεδρίαση της Επιτροπής υπό την προεδρία του γ.γ. Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη, προκειμένου να λάβει την τελική απόφασή της.

Στην ΕΣΑΛ συμμετέχουν δύο διευθυντές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ένας από το υπουργείο Οικονομικών, ένας από το υπουργείο Περιβάλλοντος, ένας από το υπουργείο Πολιτισμού και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων που τοποθετήθηκαν στο πρώτο μέρος είπαν «όχι» στη δημιουργία εμπορικού κέντρου τύτου «mall» μέσα στο λιμάνι.

Για άλλη μια φορά τέθηκε επί τάπητος και η έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για κάθε έργο που θα γίνει και μπορεί να περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό, τη μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή του θορύβου, κ.ά.

Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης, καθώς θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε μελέτη σκοπιμότητας και όχι αυτή που υπήρχε από το 2010, όταν ακόμα τότε επικεφαλής του οργανισμού ήταν ο Γιώργος Ανωμερίτης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Νίκος Μανεσιώτης, τάχθηκε υπέρ της κατασκευής ξενοδοχείων, ωστόσο εξέφρασε την αντίθεσή του στη δημιουργία εμπορικού κέντρου τύπου «mall». «Ο Πειραιάς είναι η δεύτερη πόλη μετά την Καλλιθέα, στην οποία έχει κλείσει το 33,2% των καταστημάτων» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αν δημιουργηθεί ένα εμπορικό κέντρο μέσα στο λιμάνι, θα υπάρξει μεγαλύτερο πρόβλημα στην αγορά της πόλης».

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, σημείωσε ότι το προτεινόμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ δεν έχει καμία αναφορά στο νέο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αφήνει, ενώ συμπλήρωσε ότι το «mall» λειτουργεί ανταγωνιστικά στην πόλη του Πειραιά και δεν σχετίζεται με τη λιμενική δραστηριότητα.

Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, είπε «όχι» σε εμπορικές δραστηριότητες στον χώρο του λιμένα, που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην εμπορικότητα της πόλης. «Υπάρχουν και οι πόλεις που θα πρέπει να ζήσουν» τόνισε.

Εκπρόσωπος του ΟΛΠ ανέφερε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, παρότι έχει κατατεθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας, συγκεκριμένα στη Γενική Γραμματεία Λιμενικής Πολιτικής, παραπέμφθηκε στο υπουργείο Υποδομών, καθώς αυτό είναι αρμόδιο για τον σχεδιασμό.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.