ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αυξάνοντας τα εταιρικά κέρδη μετά το τέλος της κρίσης: η αξιολόγηση της απόδοσης ως μέσο

11:22 - 18 Οκτ 2014 | Human Resources
Αυξάνοντας τα εταιρικά κέρδη μετά το τέλος της κρίσης: η αξιολόγηση της απόδοσης ως μέσο
Άρθρο του Μιχαήλ Σερασκέρη, Συμβούλου Διοίκησης Προσωπικού - Γεν. Δ/ντή της ελληνικής Crème de la Crème Human Resources

Η διαδικασία της αξιολόγησης της απόδοσης είναι ένα καθημερινό “εργαλείο” το οποίο εφαρμόζεται από αιώνων ανεπίσημα αλλά ενσυνείδητα, ενώ στα τελευταία 50 χρόνια έχει λάβει τη μορφή επίσημης και προκαθορισμένης συνήθως γραπτής διαδικασίας. Ο σκοπός του “εργαλείου” ήταν πάντα να μεγιστοποιεί την ποιότητα και ποσότητα ενημέρωσης από και προς την ιδιοκτησία και τους εργαζομένους αντίστοιχα, προκειμένου να βελτιώνεται η απόδοσή τους.

 

Οι άνθρωποι δεν είναι μηχανές, με την απόδοσή τους να κυμαίνεται αναλόγως της φύσης του έργου, της αυστηρής ή υποστηρικτικής διοίκησης που τους ασκείται, της οργάνωσης του παραγωγικού μοντέλου αλλά και θεμάτων καθαρά προσωπικών όπως οι ασθένειες, το άγχος και δυστυχώς στις μέρες μας οι συνέπειες της κρίσης. Οι τελευταίες, ακόμα και αν δεν πλήττουν τον ίδιο τον εργαζόμενο, είναι πολύ πιθανό να άγγιξαν τα μέλη της οικογένειάς τους ώστε κατά συνέπεια να μείωσαν το συνολικό οικογενειακό εισόδημα. Το ηθικό της κοινωνίας και κατά συνέπεια του εργατικού δυναμικού έχει πληγεί σημαντικότατα, κατάσταση που οδηγεί αναμφισβήτητα στη μείωση της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων.

 

Μιας και αυξήσεις μισθών, έκτακτες αμοιβές παραγωγικότητας, υπερωρίες, λοιπές παροχές έχουν μάλλον εξαφανιστεί καθολικά στη χώρα, η μόνη λύση στις μέρες μας να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων μέσω της ανθρώπινης εργασίας, είναι η συχνή επικοινωνία της διοίκησης με τους εργαζομένους, η εγκαθίδρυση ενός σταθερού και επίσημου μοντέλου διαλόγου μαζί τους με προφανή και για τις δύο πλευρές οφέλη:

 

α. για την επιχείρηση, η αύξηση της επικοινωνίας θα βοηθήσει να αντιληφθεί εγκαίρως τις ανάγκες ή τα προβλήματα του ανθρώπινου δυναμικού και να προσαρμόσει τις απαιτήσεις της έτσι, ώστε οι άνθρωποι όντως να κατανοούν τις επιχειρησιακές ανάγκες ενώ,

β. για τους εργαζόμενους, η εγκαθίδρυση ενός υποστηρικτικού μοντέλου επίσημης επικοινωνίας με τη διοίκηση μέσω της αξιολόγησης της απόδοσης, οδηγεί με βεβαιότητα στην αύξηση του βαθμού αποδοχής των αναγκών της επιχείρησης, μέσω της ανακούφισης που προσφέρεται αναφέροντας δια της επίσημης οδού τα προβλήματά τους. Ειδικά για τους εργαζόμενους, μην ξεχνάμε ότι φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας όπως η μοναξιά, η αυξανόμενη μελαγχολία, τα προσωπικά όσο και κοινωνικά προβλήματα των σχέσεων και βέβαια η μείωση του εισοδήματος και η αυξανόμενη απειλή της ανεργίας έχουν ήδη οδηγήσει σε αδιέξοδες καταστάσεις οι οποίες επιζητούν επίλυση η οποία πολλές φορές δεν διαφαίνεται καν στον ορίζοντα.

 

Οι πιο πάνω παθογένειες έχουν ήδη εκφραστεί στην πράξη οδηγώντας σε μείωση της παραγωγικότητας  όπως την γνωρίζαμε κατά το παρελθόν. Αυξήθηκαν οι ετήσιες ασθενοημέρες επίσης, τα εργατικά ατυχήματα, ο βαθμός συγκέντρωσης και η σημασία στη λεπτομέρεια. «Ενός κακού, μύρια έπονται» λοιπόν. Οι επιχειρήσεις που κατανοούν ότι μέσα σε αυτό το ασταθές, απειλητικό, επικίνδυνο γενικά περιβάλλον μπορούν να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με τους εργαζομένους, βρίσκουν αυτή την αφορμή στην εφαρμογή ενός προγράμματος αξιολόγησης της απόδοσης, το οποίο με τη σειρά του παράγει νέες αφορμές, εκείνες της παροχής ενός νέου υποστηρικτικού προς τους εργαζομένους περιβάλλοντος και της αύξησης της ικανοποίησης από την εργασία, ουσιώδη συστατικά για τη διατήρηση της παραγωγικότητας όσο και της αποδοτικότητας της εργασίας.

 

Τα λόγια χάνονται, ενώ τα γραπτά μένουν. Η εκδήλωση της υπεύθυνης επιχειρησιακής συμπεριφοράς αποδεικνύεται μέσω της υιοθέτησης ενός μοντέλου αξιολόγησης των ανθρώπων μέσω ενός κατάλληλου για τις επιχειρησιακές ανάγκες προγράμματος γραπτής αξιολογικής διαδικασίας.

Η κρίση αυτή δημιούργησε ευκαιρίες, με κυρίαρχη το να αντιληφθούμε ότι οι επιχειρήσεις είναι περισσότερο υποχρεωμένες από ποτέ άλλοτε να ανταγωνίζονται στο διεθνές περιβάλλον και όχι μόνο στο ελληνικό το οποίο με την προστασία του υπερ-δανεισμού και του υπερ-καταναλωτισμού έμοιαζε ειδυλλιακό τοπίο. Οφείλουμε να ανταγωνιστούμε ακολουθώντας τα φωτεινά παραδείγματα εκείνων των ξένων ομολόγων μας οι οποίοι εφαρμόζουν πιστά την αξιολόγηση της απόδοσης την οποί αντιμετωπίζουν ως ευκαιρία και ως επένδυση, όχι ως απώλεια χρόνου και δημιουργίας εξόδων. Είναι γνωστό στο διεθνές οργανωτικό περιβάλλον ότι η αξιολόγηση είναι από τα πιο ισχυρά μέσα να αυξηθούν τα εταιρικά κέρδη. Η οικονομία μας απαιτούσε πολλά χρόνια διόρθωση, η ραχοκοκκαλιά της που είναι οι επιχειρήσεις, είναι η κατάλληλη ώρα να ισιώσει και να ορθωθεί και πάλι. Μας δίνεται η ευκαιρία να το κάνουμε σωστά, ας την αδράξουμε λοιπόν.

Τελευταία τροποποίηση στις 16:40 - 18 Οκτ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.