Στην αρχή της κρίσης, η αξία επιλογής των πελατών έγινε αντιληπτή από τον τραπεζικό κλάδο. Στόχος ήταν να μειώσουν τις χορηγήσεις δανείων, εφαρμόζοντας αυστηρότερα κριτήρια, προκειμένου να περιορίσουν τις επισφάλειες.
Τώρα η επιλογή πελατών εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε όλους τους κλάδους. Ετσι, μαζί με την πίστωση που δίνουν στους πελάτες (π.χ. μέσω μεταχρονολογημένων επιταγών) δίνουν και μία προειδοποίηση: «αν δεν είστε συνεπής μέχρι τότε, δεν σας θέλω για πελάτη. Να φύγετε και ας γράψω ζημιά».
Η πρακτική αυτή επιβεβαιώνεται και από τον Σύνδεσμο Ανωτάτων Στελεχών Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου, επισημαίνοντας πως ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αναθέτουν στην οικονομική ή την εμπορική διεύθυνση την «αξιολόγηση» των πελατών τους. Επίσης, έχει αυξηθεί η ζήτηση για αξιολόγηση πελατών από εξειδικευμένες εταιρείες. Οι μικρότερες επιχειρήσεις κάνουν την αξιολόγηση εσωτερικά, ενώ οι μεγαλύτερες την αναθέτουν σε εξειδικευμένα γραφεία.
Περισσότερα στο eranistis.eu
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Καλύτερα χωρίς πελάτη, παρά με «φέσι»
19:52 - 09 Οκτ 2011 | Ατομικά Συμφέροντα
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο; Οχι πια. Η έξαρση της κρίσης και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά έχουν κάνει πλέον τον κίνδυνο επισφάλειας πιο ακριβό από την... έλλειψη πελατείας. Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις σήμερα προτιμούν να χάσουν έναν πελάτη ή να μην κερδίσουν έναν καινούργιο, εάν υπάρχει κίνδυνος να προκύψει «φέσι».
Ετικέτες
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.