ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Καλύτερα χωρίς πελάτη, παρά με «φέσι»

19:52 - 09 Οκτ 2011 | Ατομικά Συμφέροντα
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο; Οχι πια. Η έξαρση της κρίσης και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά έχουν κάνει πλέον τον κίνδυνο επισφάλειας πιο ακριβό από την... έλλειψη πελατείας. Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις σήμερα προτιμούν να χάσουν έναν πελάτη ή να μην κερδίσουν έναν καινούργιο, εάν υπάρχει κίνδυνος να προκύψει «φέσι».
Στην αρχή της κρίσης, η αξία επιλογής των πελατών έγινε αντιληπτή από τον τραπεζικό κλάδο. Στόχος ήταν να μειώσουν τις χορηγήσεις δανείων, εφαρμόζοντας αυστηρότερα κριτήρια, προκειμένου να περιορίσουν τις επισφάλειες.
Τώρα η επιλογή πελατών εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε όλους τους κλάδους. Ετσι, μαζί με την πίστωση που δίνουν στους πελάτες (π.χ. μέσω μεταχρονολογημένων επιταγών) δίνουν και μία προειδοποίηση: «αν δεν είστε συνεπής μέχρι τότε, δεν σας θέλω για πελάτη. Να φύγετε και ας γράψω ζημιά».
Η πρακτική αυτή επιβεβαιώνεται και από τον Σύνδεσμο Ανωτάτων Στελεχών Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου, επισημαίνοντας πως ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αναθέτουν στην οικονομική ή την εμπορική διεύθυνση την «αξιολόγηση» των πελατών τους. Επίσης, έχει αυξηθεί η ζήτηση για αξιολόγηση πελατών από εξειδικευμένες εταιρείες. Οι μικρότερες επιχειρήσεις κάνουν την αξιολόγηση εσωτερικά, ενώ οι μεγαλύτερες την αναθέτουν σε εξειδικευμένα γραφεία.
Περισσότερα στο eranistis.eu
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.