ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Επιταχύνεται η επίλυση των διαφορών με την εφορία

00:51 - 13 Δεκ 2011 | Ατομικά Συμφέροντα
Ποια είναι η διαδικασία. Τι πρέπει να κάνει ο φορολογούμενος
Ειδική πενταμελής Επιτροπή Διοικητική Επίλυση Φορολογικών Διαφορών (ΕΔΕΦΔ) σύστησε το υπουργείο Οικονομικών, η οποία θα αποδέχεται αιτήσεις φορολογούμενων για συμβιβασμό σε υποθέσεις φορολογικών διαφορών άνω των 50.000 ευρώ. Οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με φανερή ψηφοφορία, ενώ στόχος του Υπουργείου είναι να ολοκληρώνεται η διαδικασία μέσα σε σύντομο χρονικό περιθώριο.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Ευάγγελου Βενιζέλου, ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων για διοικητική επίλυση φορολογικών διαφορών έχει οριστεί η 1η Δεκεμβρίου. Η αίτηση για τη διοικητική επίλυση της φορολογικής διαφοράς ενώπιον της Επιτροπής κατατίθεται στην αρμόδια εφορία είτε με το δικόγραφο της προσφυγής είτε με ιδιαίτερη αίτηση πριν από την άσκηση της προσφυγής μέσα στην προθεσμία που ορίζεται από το νόμο. Στη συνέχεια διαβιβάζεται με έγγραφο της εφορίας στην Επιτροπή εντός 10 ημερών από την κατάθεσή της μαζί με το σχετικό φάκελο. Το έγγραφο περιέχει πλήρες ιστορικό της υπόθεσης και αιτιολογημένες απόψεις της αρμόδιας εφορίας ή ελεγκτικού μηχανισμού επί των ισχυρισμών του φορολογούμενου που περιέχονται στην αίτηση.

Οι βασικότερες ρυθμίσεις έχουν ως εξής:

-  Η αίτηση για τη διοικητική επίλυση της φορολογικής διαφοράς ενώπιον της Επιτροπής κατατίθεται στην αρμόδια αρχή που εξέδωσε την οικεία πράξη, είτε με το δικόγραφο της προσφυγής, είτε με ιδιαίτερη αίτηση πριν από την άσκηση της προσφυγής μέσα στην προθεσμία που ορίζεται από το νόμο για την άσκησή της και διαβιβάζεται με έγγραφο της αρχής στην Ε.Δ.Ε.Φ.Δ., εντός δέκα ημερών από την κατάθεσή της μαζί με το σχετικό φάκελο. Το έγγραφο περιέχει πλήρες ιστορικό της υπόθεσης και αιτιολογημένες απόψεις της φορολογικής αρχής επί των ισχυρισμών που περιέχονται στην αίτηση.

- Ο φορολογούμενος δικαιούται να υποβάλλει στην Επιτροπή υπόμνημα το αργότερο δέκα  ημέρες πριν από την ημερομηνία που έχει ορισθεί για συζήτηση της αίτησής του.

- Αν δεν εμφανιστεί ο αιτών κατά τη συζήτηση της αίτησής του και έχει καταθέσει υπόμνημα η αίτησή του μπορεί να συζητηθεί ή να αναβληθεί η συζήτησή της σε άλλη συγκεκριμένη ημερομηνία, κατά την κρίση της Επιτροπής. Σε κάθε περίπτωση η ημερομηνία της νέας συζήτησης δεν μπορεί να υπερβεί τους 4 μήνες.

- Αν ο αιτών δεν καταθέσει υπόμνημα και δεν εμφανισθεί κατά τη συζήτηση ματαιώνεται η εξώδικη επίλυση της διαφοράς.

- Η επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία και συνεδριάζει όταν ο αριθμός των παρόντων μελών είναι μεγαλύτερος των απόντων.

- Ο γραμματέας της Επιτροπής ειδοποιεί το φορολογούμενο είκοσι  τουλάχιστον ημέρες πριν από τη συνεδρίαση της Επιτροπής, για την ημερομηνία και την ώρα συνεδρίασης κατά την οποία θα συζητηθεί η αίτησή του.

- Οι αποφάσεις της Επιτροπής λαμβάνονται με φανερή ψηφοφορία και διατυπώνονται σε πρακτικά συνεδριάσεων, τα οποία υπογράφονται από τον Πρόεδρο και το γραμματέα της Επιτροπής και στα οποία γράφονται τα ονόματα των μελών που συμμετέχουν και καταχωρείται σε αυτά η γνώμη της μειοψηφίας.
Τελευταία τροποποίηση στις 16:32 - 13 Δεκ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.