ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πρώτες σε παράπονα ασφαλιστικές και τηλεπικοινωνίες

22:18 - 29 Ιουλ 2012 | Ατομικά Συμφέροντα
Από την καθημερινή μας επαφή με το καταναλωτικό κοινό και τα προβλήματά που αντιμετωπίζει, η η ΕΚΠΟΙΖΩ ανέδειξε τους τομείς της ιδιωτικής ασφάλισης και των τηλεπικοινωνιών ως τους πιο σημαντικούς μετά τις τράπεζες, δεδομένου ότι συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό καταγγελιών, και κατέληξε ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη έγκυρης πληροφόρησης και υποστήριξης των καταναλωτών.

Ιδιωτική Ασφάλιση

Ο τομέας της ιδιωτικής ασφάλισης είναι διαχρονικά πρώτος σε αριθμό παραπάνω, μετά τις τράπεζες, συγκεντρώνοντας το 19,3% του συνόλου των καταγγελιών που κατέγραψε η ΕΚΠΟΙΖΩ το 2011, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2012 το ως άνω ποσοστό ανήλθε στο 23%. Εντυπωσιακή είναι και η άνοδος του πλήθους των σχετικών καταγγελιών από 3.478 το 2009 σε 4.100 το 2011, σε ποσοστό 17,8%. Μάλιστα μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2012 έχουν ήδη καταγραφεί 2.500 παράπονα καταναλωτών που αφορούν ασφαλιστικές εταιρίες και αν συνεχιστούν με αυτούς τους ρυθμούς εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 4.500 καταγράφοντας αύξηση 9,7% από το αντίστοιχο αριθμό το 2011.

Οι καταγγελίες των καταναλωτών αφορούν τα παρακάτω θέματα: 

  • Αυθαίρετες και υψηλές αναπροσαρμογές ασφαλίστρων – 55%

  • Άρνηση καταβολής αποζημίωσης – 30%

  • Υποχρέωση ασφάλισης σε συγκεκριμένη εταιρεία με την αγορά αυτοκινήτου ή ακινήτου – 15%

  • Ελλιπής πληροφόρηση & Αδιαφάνεια όρων – 20%

  • Λοιπές αθέμιτες και καταχρηστικές πρακτικές – 27%

Τα ποσοστά υπερβαίνουν το 100, δεδομένου ότι  πολλές καταγγελίες αναφέρονται σε  περισσότερες από μία κατηγορίες.

Τηλεπικοινωνίες

Εντυπωσιακή είναι η άνοδος του αριθμού των καταγγελιών σχετικά με τηλεπικοινωνίες, οι οποίες το 2009 καταγράφηκαν 1.734 και το 2011 έφτασαν σχεδόν τις 3.500. Ο διπλασιασμός αυτός του αριθμού των σχετικών καταγγελιών ανέβασαν τον τομέα των τηλεπικοινωνιών από την τέταρτη θέση το 2009 στην δεύτερη το 2011, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη προστασίας του καταναλωτή σε αυτόν τον τομέα.

Οι καταγγελίες των καταναλωτών κατηγοριοποιούνται ως εξής: 

  • Αδικαιολόγητες χρεώσεις - 58%

  • Mobile Internet – 30%

  • SMS προς 5ψήφια – 22%

  • Κακή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών – 18%

  • Ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση – 20%

  • Λοιπές καταγγελίες – 4%

Τα ποσοστά υπερβαίνουν το 100, δεδομένου ότι  πολλές καταγγελίες αναφέρονται σε    περισσότερες από μία κατηγορίες. 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ  ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ 2011(ΑΠΟ 01-01-2011 ΕΩΣ 31-12-2011)*

        ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ

2011

%

 1. Ιδιωτική ασφάλιση                   

      4.100

19,3

 2. Τηλεπικοινωνίες 

      3.500

         16,8

 3. Αυξήσεις τιμών  αγαθών και υπηρεσιών

      2.750

13

 4. Ελαττωματικά προϊόντα                 

      2.710

12,8

 5. Φορολογικές επιβαρύνσεις

      2.705

12,7

 6.  Διαφημίσεις – ΜΜΕ               

      1.350

6,3

 7. Τουρισμός – ταξίδια 

         800

3,8

 8. Τρόφιμα, υγεία και ασφάλεια       

         710

3,3

9. Κέντρα Αδυνατίσματος

         645

3

10. Συγκοινωνίες – Διόδια

         430

2

11. Πωλήσεις από απόσταση  

         430

2

12. ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ κ.λπ.)                

         371

1,7

13. Λοιπές υπηρεσίες (σέρβις, τεχνικά, μισθώσεις κ.λπ.)       

         293

1,4

14. Υπηρεσίες Υγείας

         225

1

15. Περιβάλλον                                

         109

0,5

16. Διάφορα

           97

         0,4

ΣΥΝΟΛΟ

   21.225

100%

ΠΗΓΗ:  ΕΚΠΟΙΖΩ 

*Δεν περιλαμβάνονται οι καταγγελίες για τραπεζικά θέματα. 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Α’ Εξάμηνο 2012

(ΑΠΟ 01-01-2012 ΕΩΣ 30-06-2012)*

        ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ

2012

%

 1. Ιδιωτική ασφάλιση                   

2.500

23

 2.  Τηλεπικοινωνίες 

2.000

18,5

 3. Ελαττωματικά προϊόντα                 

1.300

12

 4. Φορολογικές επιβαρύνσεις

1.200

11

 5. Αυξήσεις τιμών  αγαθών και υπηρεσιών

900

8,3

 6. Τουρισμός – ταξίδια                               

    (χρονομεριστικές   μισθώσεις, ψυχαγωγία κ.λπ.)                                   

500

4,6

 7.  Διαφημίσεις – ΜΜΕ               

490

4,5

 8. Τρόφιμα, υγεία και ασφάλεια       

450

4

9. Κέντρα Αδυνατίσματος

310

2,9

10. Συγκοινωνίες – Διόδια

250

2,3

11. Πωλήσεις από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος                           

245

2,2

12. ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ κ.λπ.)   

240

2,2

13. Λοιπές υπηρεσίες (σέρβις, τεχνικά, μισθώσεις κ.λπ.)  

240

2,2

14. Υπηρεσίες Υγείας

185

1,7

15. Περιβάλλον                                

40

0,4

16. Διάφορα

20

0,2

ΣΥΝΟΛΟ

10.870

100%

ΠΗΓΗ:  ΕΚΠΟΙΖΩ  

*Δεν περιλαμβάνονται οι καταγγελίες για τραπεζικά θέματα.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.