ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο Δωδεκάλογος του on line Καταναλωτή

09:55 - 20 Δεκ 2007 | Ατομικά Συμφέροντα
Καθώς οι μέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν και πολλοί απο εμάς θα αναγκαστούν να προβούν σε αγορές δώρων "της τελευταίας στιγμής" λόγω έλλειψης χρόνου, και δεδομένου ότι το Ίντερνετ προσφέρει ταχύτητα και ευκολία στις αγορές της "τελευταίας στιγμής", δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο κατάλληλη στιγμή για να σας παραθέσουμε τον δωδεκάλογο του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή για τις on-line αγορές.

Όταν αγοράζετε μέσω του διαδικτύου για τις γιορτές ή οποιαδήποτε άλλη στιγμή, υπάρχουν κάποια θέματα - κλειδιά για να κάνετε την εμπειρία σας πολύ πιο ασφαλή και ευχάριστη. Ο δωδεκάλογος του ΚΕΠΚΑ που ακολουθεί, βρίσκεται στο πλαίσιο των συστάσεων του Διατλαντικού Διαλόγου Καταναλωτών που διεξάγεται μεταξύ των οργανώσεων καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις Ηνωμένες Πολιτείες .

1.Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε ποια είναι η επιχείρηση και πως μπορείτε να την προσεγγίσετε
Υπάρχει το όνομα και η κανονική (ταχυδρομική) διεύθυνση της επιχείρησης στην ιστοσελίδα; Υπάρχει κάποιος τρόπος για να έρθετε σε επαφή με την επιχείρηση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου; Σας είναι ήδη γνωστή αυτή η επιχείρηση; Αν όχι, την έχετε ελέγξει μέσω καταναλωτικών οργανώσεων, ή από άλλες πιθανές πηγές πληροφόρησης για καταναλωτές; Ανήκει η επιχείρηση σε κάποιο από τα προγράμματα που απαιτούν να ακολουθεί καλές προδιαγραφές συμπεριφοράς και αξιοπιστίας (όπως π.χ. του Web Trader);

2.Βεβαιωθείτε ότι καταλαβαίνετε τι αγοράζετε
Μπορείτε να καταλάβετε ακριβώς τι αγοράζετε βασιζόμενοι στην περιγραφή της ιστοσελίδας; Παρέχονται φωτογραφίες, περιεχόμενα του προϊόντος, μέσα μέτρησης ή άλλες πληροφορίες που μπορεί να χρειαστείτε; Καταλαβαίνετε πως λειτουργεί το προϊόν ή η υπηρεσία;

3.Βεβαιωθείτε ότι αντιλαμβάνεστε τι θα πληρώσετε
Αναφέρονται όλα τα έξοδα, συμπεριλαμβανομένης της τιμής, της αποστολής, των φόρων, ή άλλων επιβαρύνσεων που πρέπει να πληρώσετε; Καταλαβαίνετε τι περιλαμβάνεται στην τιμή και τι μπορεί να επιβαρύνει το κόστος επιπλέον; Αν τα έξοδα είναι σε ξένο νόμισμα, σας παρέχει η ιστοσελίδα έναν τρόπο για να τα υπολογίσετε στο δικό σας νόμισμα; Αν όχι, έχετε ελέγξει την πιο πρόσφατη ισοτιμία της δραχμής με το ξένο νόμισμα;

4.Βεβαιωθείτε ότι καταλάβατε πώς πρέπει να πληρώσετε
Τι επιλογές έχετε για το πως θα πληρώσετε; Έχετε ελέγξει μέσω των οργανισμών καταναλωτών να βρείτε αν έχετε ιδιαίτερα νομικά δικαιώματα αν πληρώσετε με συγκεκριμένο τρόπο; Για παράδειγμα, σε μερικές χώρες μπορείτε να διεκδικήσετε πίσω χρεώσεις πιστωτικών καρτών αν δεν πάρετε το προϊόν ή αν είχε παρουσιαστεί με λάθος τρόπο. Έχει ο εκδότης της κάρτας πληρωμής σας κάποιο προαιρετικό μέτρο ή πρόγραμμα που σας δίνει μια επιπλέον προστασία όταν την χρησιμοποιείτε για να αγοράζετε στο διαδίκτυο; Υπάρχουν άλλοι τρόποι πληρωμής που προσφέρουν ασφάλεια, όπως η χρήση υπηρεσιών έμπιστης τρίτης οντότητας σε μεταβίβαση εντολής για συναλλαγές πλειστηριασμού μέσω του διαδικτύου;

5.Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει σαφής δέσμευση για το πότε θα το πάρετε
Σας λέει η ιστοσελίδα πότε θα αποσταλούν τα αντικείμενα ή πότε θα παρασχεθούν οι υπηρεσίες που παραγγείλατε; Σας λέει αν υπάρχουν κάποιοι γεωγραφικοί ή άλλοι περιορισμοί για την αποστολή και την παραλαβή; Τι επιλογές έχετε για το πως θα αποσταλούν τα αντικείμενα και ποιος πληρώνει το κόστος; Τι λέει η ιστοσελίδα για την ασφάλεια αποστολής;

6.Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τις επιλογές που έχετε αν δεν το θέλετε
Μπορείτε να ακυρώσετε την εντολή πριν την τελειώσετε όσο είστε συνδεδεμένοι; Αφού έχει δοθεί η εντολή, μπορείτε να την ακυρώσετε; Μπορείτε να επιστρέψετε την αγορά αργότερα, και αν ναι, υπάρχουν χρονικά όρια ή άλλοι περιορισμοί; Υπάρχει κάποιο κόστος για σας αν ακυρώσετε την παραγγελία ή επιστρέψετε το προϊόν; Παίρνετε πίσω τα λεφτά σας ή πιστώνετε τον λογαριασμό σας για μελλοντικές αγορές;

7.Βεβαιωθείτε ότι είναι εγγυημένο
Υπάρχουν εγγυήσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες; Τι περιλαμβάνουν; Ποια είναι τα όρια; Για πόσο καιρό κρατάνε; Μπορείτε εύκολα να ασκήσετε τα δικαιώματά σας κατά τη διάρκεια της εγγύησης;

8.Βεβαιωθείτε ότι έχετε υποστήριξη μετά την πώληση (service)
Πως μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών; Υπάρχει κάποιος εύκολος τρόπος για να κάνετε επισκευές ή να λάβετε την υποστήριξη που μπορεί να χρειαστείτε αργότερα;

9.Βεβαιωθείτε ότι έχετε αποδεικτικά στοιχεία των υποσχέσεων της εταιρίας
Πως επιβεβαιώνει η επιχείρηση την παραγγελία σ

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.