ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ποιοι σας λύνουν τα χέρια στην αναζήτηση εργασίας

10:08 - 11 Ιαν 2008 | Ατομικά Συμφέροντα
Με την ανεργία στο τρίτο τρίμηνο του έτους να αγγίζει το 7,9% και το ποσοστό των νέων ανέργων να ανέρχεται στο 37,1% του συνόλου, το θέμα «εργασία» παραμένει πάντα ένα από τα «καυτά» θέματα της επικαιρότητας. Πληθώρα εταιρειών πλέον ασχολούνται με την εύρεση εργασίας σε ανέργους με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας πολύ κερδοφόρας επιχείρησης γύρω από την απασχόληση.

Οι εταιρίες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και τα site ευρέσεως εργασίας έχουν καταλάβει σημαντικό μέρος της αγοράς αυτής, αφού δίνουν την ευκαιρία σε υποψηφίους να έχουν πρόσβαση σε θέσεις εργασίας όλων των ιεραρχικών επιπέδων και ειδικοτήτων, ενώ η επιλογή των υποψηφίων γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και σύμφωνα με τις ανάγκες των εταιρειών που μισθώνουν τις υπηρεσίες αυτές.

Πρόκειται για υγιείς και κερδοφόρες επιχειρήσεις που χρηματοδοτούνται από τις εταιρείες, οι οποίες τους αναθέτουν την κάλυψη κάποιας συγκεκριμένης θέσης, οι οποίες δεν χρεώνουν τις υπηρεσίες τους στους υποψήφιους.

Αξίζει να δοθεί βάρος στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν στους υποψήφιους, καθώς ο κλάδος εύρεσης εργασίας μαστίζεται από φαινόμενα αισχροκέρδειας κάποιων γραφείων εύρεσης εργασίας που χρεώνουν τους υποψήφιους υπέρογκα ποσά για να τους επιδείξουν τελικά κάποια αγγελία που έχουν βρει στις αθηναϊκές εφημερίδες ως προϊόν της «έρευνας» τους.

Ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι οι εταιρείες που ασχολούνται με την εύρεση εργασίας κάνουν αξιοπρόσεχτους και συνεχώς αυξανόμενους τζίρους. Για του λόγου το αληθές, η Adecco, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, παρουσίασε σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2006 καθαρά κέρδη ύψους 611 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας 35% αύξηση σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2005.

Επιπλέον, ένα από τα μεγαλύτερα sites ευρέσεως εργασίας, το www.kariera.gr, παρουσίασε για το 2006 έσοδα ύψους 1,7 εκατ. ευρώ, ποσό που όπως μας δήλωσαν οι υπεύθυνοι της εταιρείας αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί για τη χρήση του 2007.

Ποια είναι, όμως, η διαδικασία που πρέπει να κάνει ο ενδιαφερόμενος για να βρει εργασία μέσα από μία εταιρία Ανθρώπινου Δυναμικού;

Ένας υποψήφιος, ο οποίος επιθυμεί να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες απασχόλησης που του προσφέρει μια εταιρεία HR θα πρέπει είτε να αποστέλλει γενικά το βιογραφικό του προς αξιολόγηση μέσω ταχυδρομείου, fax ή e-mail, είτε, αφού ελέγξει τις αγγελίες των θέσεων που διαχειρίζεται η εταιρεία για λογαριασμό εταιριών πελατών της στην ιστοσελίδα της ή των συνεργαζόμενων φορέων, να κάνει αίτηση για τη συγκεκριμένη θέση.

Οι σύμβουλοι της εταιρείας αξιολογούν το βιογραφικό του και ελέγχουν κατά πόσο το επαγγελματικό προφίλ του ταιριάζει με κάποια από τις θέσεις εργασίας που διαχειρίζεται και τον καλούν σε συνέντευξη.

Όσον αφορά στα job-sites, για να χρησιμοποιήσει κάποιος τις υπηρεσίες του site θα πρέπει: οι μεν υποψήφιοι να εγγραφούν σε αυτό και εν συνεχεία να «ανεβάσουν» το βιογραφικό τους ή / και να αναζητήσουν αγγελίες εργασίας με βάση τα κριτήρια που επιθυμούν, οι δε εργοδότες να εγγραφούν ως εργοδότες και να «ανεβάσουν» τις αγγελίες τους ή να αναζητήσουν προσωπικό από τη βάση βιογραφικών του site. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η βάση του www.kariera.gr, τον Δεκέμβριο του 2007 ξεπέρασε τα 144.500 βιογραφικά σημειώματα.

Ο εν λόγω τρόπος αναζήτησης εργασίας φαίνεται πως προσελκύει όλο και περισσότερους ενδιαφερόμενους, αφού «απαλλάσσει» του υποψήφιους από το χρονοβόρο «ψάξιμο», ενώ μεγαλύτερη ζήτηση για προσλήψεις στελεχών φαίνεται πως παρουσιάζει ο κλάδος των υπηρεσιών, καθώς ο τριτογενής τομέας είναι αυτός που παρουσιάζει και τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να ανοίγουν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας συγκριτικά με τους υπόλοιπους κλάδους. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Adecco, τα προφίλ «white collars, δηλαδή οι ειδικότητες γραφείου, είναι αυτές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στον κλάδο των υπηρεσιών. Πιο δημοφιλείς είναι σταθερά οι ειδικότητες από τους κλάδους της Λογιστικής και γενικότερα της Οικονομικής Διεύθυνσης (π.χ. Βοηθοί Λογιστή, Λογιστές, κ.τ.λ), της Πληροφορικής και οι Πωλητές. Σημαντική θέση στις προτιμήσεις των ενδιαφερόμενων κατέχει και ο κλάδος των πωλήσεων, ο οποίος σύμφωνα με τα στοιχεί του Karieraείναι αυτός που κλέβει την παράσταση όσον αφορά τόσο τη ζήτηση όσο και την απορρόφηση στην αγορά, ενώ ακολουθούν οι κλάδοι της πληροφορικής, των χρηματοοικονομικών και των τεχνικών / μηχανικών.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.