ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ποιες υποθέσεις μπαίνουν στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ-Αλλαγές στη σειρά προτεραιότητας Κύριο

11:29 - 02 Μαρ 2023 | Φορολογία
Ποιες υποθέσεις μπαίνουν στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ-Αλλαγές στη σειρά προτεραιότητας
Πλατφόρμες και ηλεκτρονικό εμπόριο, τραπεζικοί λογαριασμοί και εικονικά στοιχεία μπαίνουν στο «στόχαστρο» της ΑΑΔΕ στο πλαίσιο 900 ελέγχων που θα διενεργήσει η Αρχή με βάση σχετική Απόφαση του Διοικητή της Γ. Πιτσιλή.
 
 Οι προτεραιότητες αλλάζουν και η ΑΑΔΕ στοχεύει πλέον σε άλλες υποθέσεις, που επιγραμματικά είναι οι εξής:

Τραπεζικοί λογαριασμοί με κινήσεις μεγάλων χρηματικών ποσών τα οποία δεν μπορούν να δικαιολογηθούν από τα δεδομένα των φορολογικών δηλώσεων των κατόχων τους, περιπτώσεις διακίνησης φορολογικών στοιχείων με υποψία για εικονικά τιμολόγια, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλυσίδες καταστημάτων εστίασης που λαμβάνουν ηλεκτρονικά τις παραγγελίες τους μέσα από εξειδικευμένες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, μισθώσεις βραχυχρόνιας διαμονής μέσα από πλατφόρμες Airbnb, Booking κ.λπ. καθώς επίσης και επιχειρήσεις που πραγματοποιούν ενδοκοινοτικές συναλλαγές.

Αναλυτικά, η νέα απόφαση του κ. Γ. Πιτσιλή (υπ'  αριθμόν ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε. 1025018 ΕΞ 2023), η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 28-2-2023, προβλέπει ότι:

1) Σύμφωνα με το εγκεκριμένο από το Συμβούλιο Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. Επιχειρησιακό Σχέδιο δράσεων για το έτος 2023, έχουν τεθεί στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (ΥΕΔΔΕ) μεταξύ άλλων και οι κάτωθι στόχοι:

i. Διενέργεια τουλάχιστον 470 ερευνών σε υποθέσεις φοροδιαφυγής που σχετίζονται με ανοίγματα τραπεζικών λογαριασμών, επεξεργασίες κατασχεμένων στοιχείων και αρχείων, κυκλώματα έκδοσης και λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων, επεξεργασίες ψηφιακών αρχείων κ.λπ.

ii. Διενέργεια τουλάχιστον 105 ερευνών αξιοποίησης νέων πληροφοριών και δεδομένων

iii. Διενέργεια τουλάχιστον 170 ειδικών ερευνών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, των πλατφορμών παραγγελιοληψίας, των πλατφορμών διαμεσολάβησης στην παροχή υπηρεσιών διαμονής και εν γένει του ηλεκτρονικού επιχειρείν.

iv. Διενέργεια τουλάχιστον 155 ερευνών, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ ενδοκοινοτικών συναλλαγών από τις ΥΕΔΔΕ.

Οι προς υλοποίηση υποθέσεις του υπ’ αρ. i στόχου προέρχονται από τις καταγεγραμμένες εκκρεμείς υποθέσεις των ΥΕΔΔΕ κατά την 31.10.2022. Οι υποθέσεις αυτές πρέπει να καταταχθούν ανά εκάστη ΥΕΔΔΕ σε φθίνουσα σειρά ταξινόμησης, σύμφωνα με τελική μοριοδότηση που θα λάβουν βάσει αυτοματοποιημένου μοντέλου αντικειμενικής αξιολόγησης. Θα ελεγχθούν δε κατά προτεραιότητα εκείνες που συγκεντρώνουν την υψηλότερη μοριοδότηση, ακολουθώντας τη φθίνουσα σειρά ταξινόμησης, μέχρι την επίτευξη της τεθείσας σε εκάστη από αυτές, ετήσιας στοχοθεσίας. Τα κριτήρια και οι συνδυασμοί αυτών που χρησιμοποιούνται για την αντικειμενική αξιολόγηση και μοριοδότηση των υποθέσεων δεν δημοσιοποιούνται.

Oι προϊστάμενοι των ΥΕΔΔΕ, εφόσον, από στοιχεία ή πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους και σε συνδυασμό με τις ισχύουσες διατάξεις, κρίνουν ότι συντρέχει βάσιμος λόγος ελέγχου υποθέσεων που δε βρίσκονται σε υλοποιήσιμη σειρά κατάταξης, σύμφωνα με τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου οφείλουν να ανακατατάσσουν τις προκρινόμενες υποθέσεις ανάλογα με τη σημαντικότητά τους, συνεκτιμώντας τη σοβαρότητα των υποθέσεων που ανακατατάσσονται. Μεταβολή στη σειρά κατάταξης των υποθέσεων του αρχικού πίνακα θα πρέπει να αιτιολογηθεί επαρκώς και να γνωστοποιηθεί στη ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε., εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του. Περαιτέρω ανακατατάξεις υποθέσεων κατά τη διάρκεια του έτους, θα πρέπει να αιτιολογηθούν επαρκώς και να γνωστοποιηθούν στην ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε. εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία λήξης του έτους. 

Σε περίπτωση κάλυψης του υπ’ αρ. i στόχου, θα πρέπει να διενεργούνται έλεγχοι-έρευνες, πέραν του πλήθους του στόχου αυτού, σύμφωνα με τη φθίνουσα σειρά ταξινόμησης.

2) Ανεξάρτητα από την προτεραιοποίησή τους ή μη, πρέπει να ελεγχθούν οι κάτωθι υποθέσεις:

α) Έρευνες που σχετίζονται με τους υπ’ αρ. ii, iii και iv στόχους της παραπάνω παραγράφου 1.

β) Yποθέσεις πολυμερών (ταυτόχρονων) ελέγχων που διενεργούνται από ελληνικές και αλλοδαπές φορολογικές αρχές.

γ) Έρευνες-έλεγχοι κατόπιν εντολής του Διοικητή της ΑΑΔΕ ή του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργειών (ΓΔΦΛ).

δ) Υποθέσεις έρευνας που προέκυψαν από εισαγγελικές παραγγελίες κατόπιν αιτήματος των ΥΕΔΔΕ.

ε) Έρευνες-έλεγχοι που προέκυψαν από συμμετοχή των ΥΕΔΔΕ σε ειδικά συνεργεία ελέγχου και οι οποίες διενεργούνται στο πλαίσιο ειδικών διατάξεων άλλων υπηρεσιών.

στ) Έρευνες για τις οποίες έχει διαβιβαστεί ειδική έκθεση ελέγχου λήψης διασφαλιστικών μέτρων στην αρμόδια υπηρεσία για συντηρητική κατάσχεση κινητών, ακινήτων, εμπράγματων δικαιωμάτων σε αυτά, απαιτήσεων και γενικά όλων των περιουσιακών στοιχείων οφειλέτη του Δημοσίου είτε βρίσκονται στα χέρια του είτε στα χέρια τρίτου. καθώς και έρευνες για τις οποίες έχει διαβιβαστεί έγγραφο για τη δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών και περιουσιακών στοιχείων.

ζ) Έρευνες-έλεγχοι οι οποίες βρίσκονται σε στάδιο σύνταξης έκθεσης ελέγχου.

η) Προτεραιοποιημένες έρευνες, οι οποίες διαβιβάζονται από επιχειρησιακή δομή (ΥΕΔΔΕ), λόγω διενέργειας ελέγχου από την ΥΕΔΔΕ υποδοχής, για τις ίδιες οντότητες και για επικαλυπτόμενες φορολογικές περιόδους, ανεξαρτήτως φορολογικού αντικειμένου.

θ) Υποθέσεις που αφορούν σε διενέργεια μερικών επιτόπιων στοχευμένων ελέγχων, καθώς και λοιπών ελέγχων πρόληψης για τη διαπίστωση της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για φορολογουμένους που ασκούν οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά.

Οι πιο πάνω υποθέσεις προσμετρώνται στην αντίστοιχη στοχοθεσία του Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το έτος 2023.

3) Οι υποθέσεις ελέγχων-ερευνών που σχετίζονται με τον υπ’ αρ. i στόχο της παραπάνω παραγράφου 1 δύνανται να αξιολογούνται σε μεταγενέστερα χρονικά διαστήματα με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνων ή με νέα κριτήρια ανάλογης μοριοδότησης, και να ταξινομούνται σε φθίνουσα σειρά, βάσει της μοριοδότησης που έλαβαν.

Σημειώνεται ότι εκτός από τις παραπάνω έρευνες, οι ΥΕΔΔΕ έχουν επιφορτιστεί και με την υποχρέωση να διενεργήσουν εντός του 2023 πάνω από 15.500 επιτόπιους φορολογικούς ελέγχους σε ισάριθμες επιχειρήσεις για να εντοπίσουν παραβάσεις μη έκδοσης ή ανακριβούς έκδοσης αποδείξεων λιανικών συναλλαγών καθώς επίσης και κρούσματα αλλοίωσης των δεδομένων των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών. Η σχετική πρόβλεψη έχει περιληφθεί ήδη στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της Α.Α.Δ.Ε. για το 2023 και έχει αποτυπωθεί σε απόφαση του Διοικητή Γ. Πιτσιλή, η οποία υπεγράφη και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως από τις 27 Οκτωβρίου 2022.

Τελευταία τροποποίηση στις 11:48 - 02 Μαρ 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.