• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

"Διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και το 2009"

10:22 - 04 Φεβ 2009 | Συνεντεύξεις
Διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης για έκτη συνεχόμενη χρονιά περιμένει ο Διευθύνων Συμβουλος της Entersoft, Αντώνης Κοτζαμανίδης, μιλώντας στο "R". Η πρόσφατη εξαγορά του 100% της Nova Consulting, θα ενισχύσει τα μεγέθη της εταιρείας εκτιμά ο κ.Κοτζαμανίδης.

Eίναι κοινή πεποίθηση ότι το 2009 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για όλους. Ποιο είναι το δικό σας πιστεύω και σε συνδυασμό με το αντικείμενο που εμπορεύεστε το οποίο για πολλές επιχειρήσεις συνεχίζει να μην θεωρείται ύψιστης και το βασικότερο άμεσης προτεραιότητας;

Θα ήθελα κατ' αρχήν να τονίσω δύο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εταιρείας μας. Πρώτον ότι δραστηριοποιούμαστε στην παραγωγή λογισμικού και υπηρεσιών για επιχειρήσεις, που είναι από τους πιο κερδοφόρους και αναπτυσσόμενους υποκλάδους της πληροφορικής. Δεύτερον ότι ασχολούμαστε μόνο με τον Ιδιωτικό Τομέα.

Ως προς τη γενική εντύπωσή μας για την αγορά δε θα διαφοροποιηθούμε, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι συνθήκεςδιαφέρουν ανά κλάδο κι εταιρεία. Εμείς ναι μεν βλέπουμε ότι υπάρχει μία μεγαλύτερη αναβλητικότητα στην υλοποίηση νέων επενδύσεων, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν δυναμικές εταιρείες που προχωράνε. Η διαπίστωσή σας ότι τα ERP, CRM, E-Commerce συστήματα δε θεωρούνται απ’ όλες τις επιχειρήσεις ύψιστη προτεραιότητα είναι σωστή και οφείλεται κυρίως στην άγνοια των δυνατοτήτων τους. ’λλωστε, τα συστήματα αυτά βοηθούν μία επιχείρηση σε ευαίσθητους σήμερα τομείς όπως το credit control, ο έλεγχος δαπανών και προϋπολογισμού αλλά και η βέλτιστη παρακολούθηση των πωλήσεων. ’ρα είναι και εργαλείο καλύτερης αντιμετώπισης δυσμενών συνθηκών από μία επιχείρηση.

Ποια είναι η πρόβλεψη για τα θεμελιώδη σας το 2009 και τι ποσοστό θα προέλθει από την ελληνική αγορά και τι από το εξωτερικό;

Αναμένουμε και για το 2009 διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης για έκτη συνεχόμενη χρονιά. Ήδη ανακοινώσαμε την εξαγορά του 100% της Nova Consulting, που θα ενισχύσει τα μεγέθη μας αλλά κυρίως θα επιταχύνει την ανάπτυξή μας στους τομείς των υπηρεσιών και των εφαρμογών για mobile συσκευές (PDAs, Smart phones κλπ). Να τονίσω επίσης ότι μεγάλο μέρος των εσόδων μας είναι επαναλήψιμα, από συμβόλαια και υπηρεσίες στην εγκατεστημένη βάση πελατών. Επίσηςη ενεργοποίηση προγραμμάτων επιδότησης του ΕΣΠΑ για τον Ιδιωτικό Τομέα, θα ενισχύσει τη ζήτηση από νέους πελάτες και την ανάπτυξή μας.

Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής μας θα έλθει για μία ακόμα χρονιά από την Ελλάδα, αφού οι επενδύσεις μας στο εξωτερικό είναι αρκετά πρόσφατες. Όμως θα είναι η πρώτη χρονιά που θα συνεισφέρει στα έσοδά μας και υπολογίζουμε ότι αυτό δε θα ξεπεράσει το 5% των εσόδων μας.

Προϊοντικά σκοπεύετε να παρουσιάσετε κάτι καινούργιο. Ποιος ο αριθμός του πελατολογίου σας και πόσο αυτός αυξάνεται από χρονιά σε χρονιά;

Κατ αρχήν θα θέλαμε να εντείνουμε την εκμετάλλευση των νέων προϊόντων μας CRM και E-Commerce στα οποία πρόσφατα επενδύσαμε και μάλιστα σε ειδικές κάθετες αγορές. Μετά την εξαγορά της Nova Consulting θα παρουσιάσουμε και προϊόντα για το χώρο των mobile applications, κυρίως στο χώρο του αυτοματισμού πωλήσεων (Sales Force Automation) για τμήματα πωλήσεων στη Βιομηχανία και το Χονδρικό Εμπόριο. Οι πελάτες μας είναι περίπου 1.550 και το 2008 μαζί με τους συνεργάτες μας προσθέσαμε περίπου 420 νέους πελάτες όλων των μεγεθών και κλάδων της οικονομίας. Στην ελληνική αγορά, απευθυνόμαστε σε μία δυνητική αγορά 90.000 επιχειρήσεων μεγάλων, μεσαίων και μικρότερων επιχειρήσεων και άρα έχουμε μπροστά μας σημαντικό χώρο ανάπτυξης.

Οι διαγωνισμοί του Δημοσίου θα σας ενδιέφεραν;

Όχι καθόλου. Είμαστε μία εταιρεία που επικεντρώνει στον Ιδιωτικό Τομέα και προσπαθούμε να επαναλάβουμε το επιτυχημένο μοντέλο ανάπτυξής που είχαμε στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες.

Ποια είναι, τέλος, η στρατηγική σας για το εξωτερικό;

Το λογισμικό έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Τη μη γραμμική ανάπτυξη των εσόδων από άδειες χρήσης, ενώ το κόστος παραγωγής του δεν αναπτύσσεται με τον ίδιο ρυθμό. ’ρα, όσο περισσότερες αγορές καταφέρουμε να έχουμε, τόσο καλύτερα για την ανάπτυξή μας. Σε κάθε χώρα ιδρύουμε δικές μας εταιρείες και έχουμε λίγους τοπικούς συνεργάτες. Μαθαίνουμε από τις πρώτες τρεις χώρες (Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία) και οργανώνουμε τις εσωτερικές μας δομές για να υποστηρίξουμε περισσότερες χώρες στο μέλλον. Δεν αποκλείουμε εξαγο

Penna Reporter Mamamia CityWoman