ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Ραντεβού» στον αέρα Βγενόπουλου- Βασιλάκη

09:18 - 12 Φεβ 2010 | Συνεντεύξεις
«Ραντεβού» στον αέρα Βγενόπουλου- Βασιλάκη
Σε 15 μέρες, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές του «R» αναμένεται να πάρει «σάρκα και οστά» η κυοφορούμενη συνεργασία ανάμεσα στην Aegean Airlines και την νεοσύστατη Olympic Air, η οποία ως γνωστόν γεννήθηκε μέσα από τις «στάχτες» της παλιάς πολύπαθης Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο στόχος της ένωσης δυνάμεων έγινε επισήμως γνωστός μόλις χτες, καθώς οι δύο αερομεταφορείς δεν φαίνεται να θέλουν «κατακερματισμό» του 1,3 δισ. ευρώ της αγοράς εν μέσω κρίσης. Οι δύο ισχυροί άνδρες των ελληνικών «αιθέρων», Α. Βγενόπουλος και Θ. Βασιλάκης, γνωρίζουν πολύ καλά τις εκτιμήσεις που προβλέπουν ότι το μερίδιο των εταιρειών αυτών το 2010 θα ξεπεράσει το 25% της παγκόσμιας επιβατικής κίνησης από 23,6% που ήταν πέρυσι, θέλοντας έτσι να δημιουργήσουν έναν όμιλο που να καταστεί σημαντικός «παίκτης» της αγοράς της Ευρώπης με ελληνικά χρώματα.

Μέχρι πρότινος, οι δύο εταιρείες ήταν οι κύριες ανταγωνίστριες επί του ελληνικού εδάφους με τα μερίδια της αγοράς να μοιράζονται εξίσου σχεδόν. Ο σκληρός όμως ανταγωνισμός της Olympic Air με την Aegean Airlines οδηγούσε σε αδιέξοδο στην αγορά της Ελλάδας, η οποία είναι μικρή. Έτσι, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων «έπεσε» το σχέδιο που θέλει τις δύο πλευρές να συνενώνονται σε μια εταιρεία με την επωνυμία της Olympic Air, ένα όνομα ορόσημο. Μάλιστα, η πλευρά των μετόχων της Aegean πιθανολογείται ότι θα ελέγχει ένα ποσοστό 65-75% ενώ η πλευρά της MIG 25-35%.

Άλλωστε, οι δύο εταιρείες είχαν ανοιχτούς λογαριασμούς εδώ και μερικούς μήνες με το θέμα της ανάθεσης των άγονων γραμμών, για τις οποίες βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικός διαγωνισμός, με τον ανταγωνισμό να κορυφώνεται στην επόμενη διετία.

Ωστόσο, ένα τέτοιο εγχείρημα θα εξεταστεί διεξοδικά από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι δεν θα δημιουργηθεί μονοπώλιο στον κλάδο. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να απασχολήσει και τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί, ότι ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ε. Βασιλάκης είχε χαρακτηρίσει την νέα χρονιά, κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών, «προκλητική» λόγω των επιπτώσεων από την οικονομική κρίση, από τη λειτουργία της Olympic Air, αλλά και από τον κίνδυνο αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η Aegean τέλος, εξετάζει το ενδεχόμενο σύναψης συνεργασιών και με άλλες αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού σε μια σειρά από χώρες, στο μέτωπο των δρομολογίων.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η πολιτική δρομολογίων της Aegean ήταν πολύ πιο επιθετική από οποιαδήποτε άλλη ελληνική αεροπορική εταιρεία, με στοχευμένους προορισμούς αναλόγως τη ζήτηση και τη συγκυρία. Η εταιρεία του Θ. Βασιλάκη, δε δίστασε να διακόψει ή και να προσθέσει προορισμούς, επιδεικνύοντας μεγάλη ευκολία και ευελιξία.

Από τη μεριά της, η Olympic Air, έχει ήδη ολοκληρώσει συμφωνία με την Delta Airlines για πτήσεις κοινής εκμετάλλευσης με προορισμό τη Νέα Υόρκη από τις αρχές Οκτωβρίου 2009, με αεροσκάφη της Delta Airlines, ενώ βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης συνεργασίας πτήσεων κοινού κωδικού και διασφάλισης των απαραίτητων εγκρίσεων και επί πλέον με την Cyprus Airways, την Aerosvit και την Etihad Airways.

Αλεξάνδρα Τόμπρα
[email protected]

Τελευταία τροποποίηση στις 15:04 - 12 Φεβ 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.