ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Υπερψηφίστηκε ο νέος επενδυτικός νόμος - Τι προβλέπει

21:13 - 19 Ιαν 2011 | Συνεντεύξεις
Υπερψηφίστηκε ο νέος επενδυτικός νόμος - Τι προβλέπει
Με την στήριξη του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων και την ανάπτυξη («επενδυτικός νόμος»).
Στόχοι του νομοσχεδίου, όπως τους ανέπτυξε ο αρμόδιος υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είναι η βελτίωση της ποιότητας των επενδύσεων, η αύξηση της παραγωγικότητας, η ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, η οικονομική αποτελεσματικότητα και η περιφερειακή συνοχή.

«Εισάγουμε ρυθμίσεις χωρίς προηγούμενο σε σχέση με την πεπατημένη του σήμερα. Για πρώτη φορά υπάρχει ετήσιος προϋπολογισμός στις κρατικές ενισχύσεις - ο πολίτης γνωρίζει πού πάνε τα χρήματά του, κανείς δεν μπορεί να μοιράζει χρήματα ανεξέλεγκτα, μπαίνει πλαφόν. Οι σχετικές προκηρύξεις γίνονται δις του έτους. Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης, μακροοικονομικά και μικροοικονομικά, καταργούνται οι πολυμελείς γνωμοδοτικές επιτροπές. Με τον τρόπο αυτό, το 90% της διαδικασίας της αξιολόγησης, θα γίνεται αυτοματοποιημένα. Ο επενδυτής θα ξέρει ουσιαστικά, εάν θα επιδοτηθεί ή όχι. Χρησιμοποιούνται οι φοροαπαλλαγές και όχι οι επιδοτήσεις ως μέσον ενίσχυσης. Με τον τρόπο αυτό, σταματάμε το θλιβερό προνόμιο να στηρίζουμε την ανάπτυξη στις επιδοτήσεις» ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

«Απευθυνόμαστε σε κερδοφόρες δυναμικές επιχειρήσεις, που επενδύουν δυναμικά για έξοδο απ’ την κρίση. Και μιλάμε και για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι να σταθούμε και στο νέο επιχειρηματία, να δημιουργήσουμε μια νέα γενιά δυναμικών ελλήνων επιχειρηματιών. Γι’ αυτό και θεσπίζουμε εξαιρετικά δυναμικά κίνητρα για νέους μέχρι 40 ετών (χρηματοδότηση κεφαλαίου και λειτουργικών δαπανών, μέχρι 1 εκ. ευρώ για τα πρώτα πέντε χρόνια λειτουργίας κλπ.), ενώ απευθυνόμαστε και στις μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις, που επιχειρούν επενδύσεις άνω των 50 εκ. ευρώ. Κάνουμε πράξη το όνειρο των επιχειρηματιών για σταθερό φορολογικό περιβάλλον» ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Φοροαπαλλαγές, ευνοϊκά δάνεια και ενισχύσεις κεφαλαίου αποτελούν πλέον τους βασικούς άξονες για την άσκηση αναπτυξιακής πολιτικής, με βάση το νέο επενδυτικό νόμο, ο οποίος θα εφαρμοστεί αμέσως. Η πρώτη πρόσκληση θα έχει ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Απριλίου του 2011.

Στα πιο δυναμικά επενδυτικά σχέδια που έχουν ξεκάθαρες προοπτικές κερδοφορίας και μπορούν να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, εστιάζει ο νέος Επενδυτικός Νόμος. Κύριο μέσο ενίσχυσης αποτελούν:

* Φοροαπαλλαγές στα κέρδη προ φόρων

* μέχρι 100% του ανωτάτου ύψους ενίσχυσης, επί 6 χρόνια για υφιστάμενες επιχειρήσεις, επί 8 χρόνια για νέες επιχειρήσεις

* Στοχευμένες επιχορηγήσεις κεφαλαίου

* Επιδοτήσεις σε leasing

* Xαμηλότοκα δάνεια σε επενδυτές μέσω ΕΤΕΑΝ

Η χώρα χωρίζεται σε 3 ζώνες και οι επιχειρήσεις σε 3 κατηγορίες ανάλογα με το μέγεθός τους. Σε κάθε περίπτωση το ποσοστό ενίσχυσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50%του συνολικού κόστους ενός επενδυτικού σχεδίου.

Κάθε Δεκέμβριο το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα ανακοινώνει τις συνολικές ενισχύσεις για το επόμενο έτος και την κατανομή τους .Οι φοροαπαλλαγές θα είναι τριπλάσιες από το άθροισμα επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων. Τα επενδυτικά σχέδια κατηγοριοποιούνται και κατατάσσονται σε 2 διαφορετικά καθεστώτα.

Στο γενικό καθεστώς εντάσσονται:

* Επενδύσεις με τεκμηριωμένη προοπτική κερδοφορίας

* Καινοτόμες και τεχνολογικά προηγμένες επενδύσεις

* Επενδύσεις που προωθούν την πράσινη ανάπτυξη και την περιφερειακή συνοχή

Στο Ειδικό Καθεστώς εντάσσονται οι επενδύσεις:

* Νεανική Επιχειρηματικότητα

* Μεγάλα επενδυτικά σχέδια

* Επενδύσεις σε εκσυγχρονισμό

* Επενδύσεις συνέργειας και δικτύωσης

Αιτήσεις ένταξης στον Επενδυτικό Νόμο θα μπορούν να υποβάλλονται δυο φορές το χρόνο τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο

Ακόμη, προβλέπεται η ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, που θα υποστηρίζει το σύνολο των διαδικασιών αξιολόγησης, βαθμολόγησης και παρακολούθησης της υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων καθώς και η λειτουργία γνωμοδοτικών επιτροπών που θα ελέγχουν την κρίση των αξιολογητών. Συνεπώς το έργο των επιτροπών δεν θα επιδέχεται παρερμηνείες, καθώς τα μετρήσιμα κριτήρια δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας. Επιπλέον, προβλέπεται έλεγχος τόσο των αξιολογητών, όσο και των μελών των γνωμοδοτικών επιτροπών από ειδικούς ελεγκτές, πόθεν έσχες για όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία και δικαίωμα ένστασης του επενδυτή, στην περίπτωση που θεωρεί πως η αξιολόγηση του σχεδίου του δεν είναι αντικειμενική.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:02 - 20 Ιαν 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.