ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο νέος εκπαιδευτικός νόμος και οι αντιδράσεις

01:45 - 31 Μαρ 2011 | Συνεντεύξεις
Ο νέος εκπαιδευτικός νόμος και οι αντιδράσεις
Μεγάλες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης φέρνει ο νέος εκπαιδευτικός νόμος, προκαλώντας τη ρήξη του υπουργείου παιδείας με τους εκπαιδευτικούς, Την Τετάρτη η υπουργός παιδείας κ. Διαμαντοπούλου έκανε εξαγγελίες για το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Λυκείου, ενώ εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία και συλλαλητήριο στην Αθήνα.
Η κ. Διαμαντοπούλου έκανε εξαγγελίες για μείωση του αριθμού των μαθημάτων, αύξηση των ωρών διδασκαλίας του κάθε μαθήματος, τέλος στη μονόωρη διδασκαλία, αλλά και καθιέρωση της επιστημονικής εργασίας (σαν πτυχιακή), που θα παίζει ρόλο στην βαθμολογία του απολυτηρίου περιλαμβάνουν.
Για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τόνισε ότι δεν θα υπάρχει συγκεκριμένη ύλη ανά κεφάλαιο που θα ευνοεί την αποστήθιση, ενώ θα συνυπολογίζεται η συγκρότηση του μαθητή σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Το νέο σύστημα θα ισχύσει για όσους μαθητές ξεκινήσουν τη φοίτηση τους στο Λύκειο από την επόμενη σχολική χρονιά και θα αποφοιτήσουν τη σχολική χρονιά 2013-2014.


Συγκεκριμένα:

Η Α' Λυκείου θα είναι τάξη γενικής παιδείας και θα λειτουργεί ως προθάλαμος από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Δεν θα υπάρχουν πλέον επιστημονικά πεδία και κατευθύνσεις. Ολοι οι μαθητές θα παρακολουθούν μαθήματα γενικής παιδείας, που θα είναι υποχρεωτικά. Τα μαθήματα από 16 μειώνονται σε 8 και προστίθεται  η ερευνητική εργασία. Οι μαθητές θα κάνουν υποχρεωτικά μία εργασία ανά τετράμηνο. Οι εργασίες των μαθητών, που θα γίνονται με τη βοήθεια και την επιτήρηση των καθηγητών, θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο.
Κατά την Β' Λυκείου οι μαθητές θα έχουν δύο βασικές κατευθύνσεις σπουδών: τη Θετική (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κτλ.)  και τη Θεωρητική (Γλώσσα, Φιλολογία, Ιστορία κτλ.). Τα μαθήματα από 17 μειώνονται σε 12 και αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας τους. Στην Γ 'Λυκείου εισάγεται μια τρίτη επιστημονική κατεύθυνση που αφορά τους υποψηφίους για Νομικές Σχολές, Κοινωνιολογικές, Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικές Σχολές. Τα μαθήματα από 16 γίνονται 10.
Όσον αφορά τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με πληροφορίες οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα διεξάγονται κεντρικά σε βασικό αριθμό μαθημάτων. Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών και θα συμμετέχουν στα κριτήρια επιλογής των φοιτητών.
Παράλληλα, ετοιμάζονται μεγάλες αλλαγές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για το θέμα αυτό έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις του στον πρωθυπουργό το Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας  ΕΣΥΠ. Σύμφωνα με αυτές,  οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα, ενώ θα εισάγοντας σε συγκεκριμένο τμήμα από το δεύτερο έτος. Θα μειωθούν οι εξεταστικές, μειώνεται ο αριθμός μεταφερόμενων μαθημάτων, θα γίνει υποχρεωτική η παρακολούθηση, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα σπουδών με βραδύτερους ρυθμούς για φοιτητές που εργάζονται.
 
Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί
Οι αλλαγές που πραγματοποιούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα συναντούν τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία πραγματοποίησαν την  Τετάρτη, δάσκαλοι και καθηγητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, ενώ στις 12:30 το μεσημέρι πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή. Την ίδια μέρα δημοσιοποίσε το τελικό σχέδιο για το Νέο Λύκειο το υπουργείο Παιδείας.
Στο επίκεντρο των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών βρίσκονται οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
Μιλώντας στον Βήμα 99,5 ο γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Τριαντάφυλλος Οικονόμου απέρριψε τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, γιατί, όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν γίνονται με παιδαγωγικά κριτήρια.
Θυμίζουμε ότι η ανάγκη για εξοικονόμηση πόρων οδήγησε το υπουργείο παιδείας να εκπονήσει τον εκπαιδευτικό Καλλικράτη, δηλαδή τη διαδικασία συνενώσεων σχολικών μονάδων ολοκληρώθηκε και 1933 σχολεία σε όλη τη χώρα συνενώνονται το 2011 και προκύπτουν 877 σε σύνολο πανελληνίως, 16.000 σχολικών μονάδων. Σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας δημιουργούνται 6/θεσια και 12/θεσια Δημοτικά σχολεία «εκεί όπου οι μαθητικές ανάγκες το υπαγόρευαν».
Στα μεγάλα αστικά κέντρα- της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης- οι συνενώσεις αφορούν κυρίως στα συστεγαζόμενα σχολεία, ενώ στην περιφέρεια δόθηκε έμφαση στις συνενώσεις ολιγοθέσιων σχολείων, μόνο εκεί όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν. Το υπουργείο σε ανακοίνωσή του  έκανε λόγο για  μια συστηματική προσπάθεια εξορθολογισμού του σχολικού χάρτη με εκτεταμένες συνενώσεις σχολείων σε ολόκληρη την Επικράτεια.
Η κ. Διαμαντοπούλου θεωρεί ότι ο εκπαιδευτικός Καλλικράτης είναι η συνεισφορά του υπουργείου της στον περιορισμό των κρατικών δαπανών και αυτήν επικαλέσθηκε, όταν ο υπουργός οικονομικών ζήτησε μεγαλύτερες περικοπές δαπανών από το υπουργείο της.
 Δεν θα υπάρξει Καλλικράτης για ΑΕΙ- ΤΕΙ, λέει το υπουργείο παιδείας
 
O Καλλικράτης στα σχολεία προκαλεί μεγάλες αντιδράσεις. Κι ενώ υπάρχουν δημοσιεύματα, που μιλούν "Καλλικράτη" και σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, με τη συγχώνευση ή την κατάργηση τμημάτων, για τον περιορισμό των δαπανών του υπουργείου παιδείας, το ίδιο το υπουργείο έσπευσε να διαψεύσει αυτές τις φήμες. 
Το υπουργείο, με ανακοίνωσή του την Τετάρτη, δηλώνει κατηγορηματικά ότι «Καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί, καμία σκέψη δεν έχει διατυπωθεί σχετικά με τη χωροταξική αναδιάρθρωση των Ανώτατων Ιδρυμάτων».
Και συνεχίζει:
«Η σαφής και διατυπωμένη πολιτική προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αφορά στο Νόμο Πλαίσιο για την λειτουργία των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Όλες οι προτάσεις και οι συνεισφορές στη διαβούλευση είναι γνωστές.
Ως εκ τούτου, θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι η λειτουργία και η ανάπτυξη των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ σε όλη την ελληνική επικράτεια, είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να επηρεάζεται, να διακόπτεται ή να εξαρτάται από πρωτοσέλιδα εφημερίδων και παραπλανητικά κείμενα», καταλήγει το υπουργείο Παιδείας.

Τελευταία τροποποίηση στις 01:48 - 31 Μαρ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.