ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ένας «σκληρός δίσκος στον ουρανό» για την Apple

01:47 - 08 Ιουν 2011 | Συνεντεύξεις
Ένας «σκληρός δίσκος στον ουρανό» για την Apple
Την πολυαναμενόμενη καινούρια υπηρεσία της iCloud παρουσίασε χθες η Apple δια στόματος του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας και αναμορφωτή της Στιβ Τζομπς. Ο τελευταίος επέστρεψε ύστερα από ένα διάλειμμα για αναρρωτικούς λόγους, που τον κράτησε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας τους τελευταίους έξι μήνες.

Η υπηρεσία, που είναι μετεξέλιξη της υπηρεσίας MobileMe και αποτελεί ένα βήμα «απομάκρυνσης» από την «εποχή των υπολογιστών» και ένα βήμα προς την καθιέρωση των smartphones ως κυρίαρχη τεχνολογική τάση, έχει ως εξής: Ο κάθε χρήστης έχει στη διάθεση του ένα χώρο αποθήκευσης (αρχικά 5GB) στο «σύννεφο» της Apple, έναν server δηλαδή, στο οποίο έχει τη δυνατότητα να «ανεβάσει» αρχεία προκειμένου να έχει αυτόματη πρόσβαση σε αυτά από άλλες συσκευές του (π.χ iphone), χωρίς την «εκνευριστική» (όπως τη χαρακτήρισε ο Στιβ Τζομπς) διαδικασία του «sync». Όποιος χρήστης αγοράζει μια εφαρμογή, ένα ηλεκτρονικό βιβλίο ή ένα ψηφιακό τραγούδι για μια συσκευή, θα μπορεί να το αναπαράγει αυτόματα και στις άλλες συσκευές Apple που διαθέτει. Ουσιαστικά καταργεί δηλαδή ένα βήμα στη μεταφορά αρχείων ανάμεσα έναν υπολογιστή και σε κάποια άλλη συσκευή.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple αποκτά και μια "έκδοση στο νέφος" με την ονομασία iTunes Match, με κόστος 25 δολαρίων το χρόνο, η οποία αφορά την μουσική που ο χρήστης δεν έχει αγοράσει μέσω του iTunes, αλλά διαθέτει στην προσωπική μουσική συλλογή του. Η υπηρεσία θα ελέγχει το σκληρό δίσκο του χρήστη και αυτόματα θα "ανεβάζει" στο "νέφος" όποια τραγούδια βρίσκει, καθιστώντας τα, έτσι, διαθέσιμα online για οποιαδήποτε άλλη συσκευή.

Η Apple, σχολιάζουν αναλυτές, στοχεύει να ισχυροποιήσει τους δεσμούς ανάμεσα στα προϊόντα της και να μονοπωλήσει την «ψηφιακής ζωής» των καταναλωτών: "O προσωπικός υπολογιστής θα είναι η πιο ορατή απώλεια της επανάστασης του «σύννεφου» και η Apple το ξέρει» λέει ένας παλιότερος σχεδιαστής της εταιρείας. Ποσώς όμως φαίνεται να την ενδιαφέρει τη στιγμή που έχει πουλήσει πάνω από 100 εκατ. iphone και 25 εκατ. ipad ανά τον κόσμο.

Υπενθυμίζεται ότι οι άμεσοι ανταγωνιστές της Apple παρουσίασαν πρόσφατα τις δικές τους ανταγωνιστικές προτάσεις στη συγκεκριμένη τεχνολογία, αλλά η στήριξη της μουσικής βιομηχανίας σε αυτές ήταν περιορισμένη. Και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς, όταν η υπηρεσία της Apple για τη διανομή μουσικής και τελευταίο στήριγμα της καταρρέουσας μουσικής βιομηχανίας, το iTunes Store παραμένει το νούμερο 1 εδώ και χρόνια.

Στην ίδια παρουσίαση η Apple ανακοίνωσε τη νέα αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος iOS για τις συσκευές iPhone, iPad και iPod Touch. Μεταξύ άλλων, το νέο σύστημα ενσωματώνει το Twitter στις εφαρμογές της βιντεοκάμερας και της φωτογραφικής μηχανής, ώστε οι χρήστες να μπορούν ευκολότερα να ανταλλάσσουν οπτικό υλικό μέσω του κοινωνικού δικτύου. Το νέο iOS 5 θα είναι διαθέσιμο φέτος το φθινόπωρο.
Τελευταία τροποποίηση στις 01:52 - 08 Ιουν 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.