ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Παπακωνσταντίνου: Ένας όχι και τόσο "πράσινος" υπουργός περιβάλλοντος

10:01 - 23 Ιουν 2011 | Συνεντεύξεις
Παπακωνσταντίνου: Ένας όχι και τόσο "πράσινος" υπουργός περιβάλλοντος
Το στίγμα μιας τελείως διαφορετικής πολιτικής που θα ακολουθήσει ως υπουργός Περιβάλλοντος σε σχέση με την Τίνα Μπιρμπίλη, έδωσε μιλώντας την Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Ο νέος υπουργός έδειξε και στο θέμα των αυθαιρέτων και στο θέμα των αυτοκινήτων με ντίζελ κινητήρες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ότι έχει μια τελείως διαφορετική λογική από την προκάτοχό του, η οποία ταιριάζει σε έναν πρώην υπουργό οικονομικών.
Κατ' αρχάς, στο θέμα των αυθαιρέτων, ο κ. Παπακωνσταντίνου με τις δηλώσεις του έδειξε πως πρόθεσή του είναι η ρύθμιση του ζητήματος, με τρόπο που να φέρει είσπραξη εσόδων για το δημόσιο, τονίζοντας μάλιστα ότι είναι αδύνατο να γκρεμισθούν ένα εκατομμύριο αυθαίρετα στην Ελλάδα.

Απαντώντας, ουσιαστικά, στην τέως υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής τού είχε επισημάνει να μην δει το θέμα των αυθαιρέτων με τη λογιστική πλευρά του θέματος, ο υπουργός ανέφερε: "Χαράζουμε κόκκινη γραμμή στην αυθαίρετη δόμηση. Στη χώρα μας στρουθοκαμηλίζουμε. Δεν είναι δυνατόν να "γκρεμίσεις" ένα εκατομμύριο αυθαίρετα κτίσματα."

Έτσι, με εξαίρεση τα αυθαίρετα που προκαλούν μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση, οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος θα μπορούν να τα διατηρήσουν καταβάλλοντας "με τρόπο κοινωνικά δίκαιο τις οφειλόμενες εισφορές, χωρίς οι νομοταγείς να αισθανθούν αδικημένοι και χαμένοι."

Ταυτόχρονα, το υπουργείο θα προχωρήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών για την αποσαφήνιση των κανόνων που διέπουν την πολεοδομημένη γη. Παράλληλα, θα ξανανοίξει η συζήτηση για το τι είναι δάσος αλλά και όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπακωνσταντίνου "το τι θέλουμε να είναι δάσος". Παράλληλα, θα επιταχυνθεί η διαδικασία κατάρτισης και κύρωσης των δασικών χαρτών καθώς και η αναθεώρηση της δασικής νομοθεσίας. Το σύστημα έκδοσης των οικοδομικών αδειών θα αλλάξει ριζικά. Η σύνταξη των μελετών και η εξέλιξη του έργου θα εκτελούνται με ευθύνη του μηχανικού. Η επικοινωνία του μηχανικού και του πολίτη με τις υπηρεσίες θα γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.



Επανεξετάζεται η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα- Θεσσαλονική

Παράλληλα, τομή στο θέμα των ντίζελ κινητήρων στα αυτοκίνητα φαίνεται ότι ετοιμάζει ο κ. Παπακωνσταντίνου. "Θα επανεξετάσουµε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη" όπως δήλωσε.

Προσέθεσε δε ότι το θέμα αυτό πρέπει να εξεταστεί "για την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη µείωση του µεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτήν την κατεύθυνση."

Γεγονός είναι ότι, αν και τα πετρελαιοκίνητα είναι ακριβότερα και πιο αργά αυτοκίνητα,  η κατανάλωση των κινητήρων ντίζελ είναι αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες (80% περίπου), το πετρέλαιο κίνησης είναι φθηνότερο από την αμόλυβδη, ενώ και οι πετρελαιοκινητήρες έχουν διπλάσια διάρκεια ζωής σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.

Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, στις περιφέρειες Αθηνών-Θεσσαλονίκης απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων, ιδιωτικών, επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών ως 3,5 τόνους. Ωστόσο, επιτρέπεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ταξί, λεωφορείων, βαρέων φορτηγών και στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και ιδιωτικών φορτηγών κάτω των 4 τόνων, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν άδεια παραγωγού ή πωλητή σε λαϊκές αγορές και μεταφέρουν προϊόντα.

Για το θέμα της ΔΕΗ, ο κ. Παπακωνσταντίνου ξεκαθάρισε ότι θα προχωρήσει η περαιτέρω αποκρατικοποίησή της, με τη διατήρηση όμως του ελέγχου των κρίσιμων υποδομών της χώρας.
Τελευταία τροποποίηση στις 10:53 - 23 Ιουν 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.