ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Fiat: Μεγάλο όφελος η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα

19:28 - 11 Νοε 2011 | Ειδήσεις
Η Fiat Group Automobiles Hellas καλωσορίζει την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, με την τροπολογία που ψηφίστηκε προχθες και η οποία καθιστά  ελεύθερη την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών ως 4 τόνους, Euro 5 και Euro 6 εκ κατασκευής, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, από τη δημοσίευση του νόμου σε ΦΕΚ.

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στην ευρωπαϊκή πρακτική, όπου οι κινητήρες diesel είναι πιο ελκυστικοί στους καταναλωτές κυρίως λόγω της οικονομίας τους, που οφείλεται στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και της ευνοϊκής φορολογίας που ισχύει σε ορισμένες χώρες. Μάλιστα, στην ευρωπαϊκή αγορά, η διείσδυση των πετρελαιοκινητήρων, σε ορισμένες χώρες, ξεπερνάει ακόμα και το 50%.

Ήδη οι κινητήρες diesel έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων οδηγών. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ η αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε πτωτικά το 2011 (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2011) κατά -36%, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα σημείωσαν άνοδο κατά 82%!  Στην αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων η FGAH καταλαμβάνει ποσοστό το 11,6%.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της FGAH, Paulo Carelli, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ικανοποιημένοι με την παρούσα εξέλιξη, καθώς η άρση της πετρελαιοκίνησης φέρνει την ελληνική αγορά πιο κοντά στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Παράλληλα πιστεύουμε ότι το μέτρο θα ευνοήσει τον Έλληνα καταναλωτή και θα ωφελήσει το περιβάλλον. Στον Όμιλο Fiat επενδύουμε στις τεχνολογίες των πετρελαιοκινητήρων προκειμένου να ανταποκριθούμε στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών μας, αλλά και να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων μας σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Η εν γένει στρατηγική επιλογή της συνεχούς επένδυσης σε τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης καυσίμου και CO2 κατατάσσουν την Fiat Automobiles για τέταρτη συνεχή χρονιά στην ηγετική θέση στην Ευρώπη, με τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2010. Αυτή ακριβώς η προσέγγιση στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης μας έχουν εξοπλίσει με την τεχνογνωσία και τα μέσα ώστε να ικανοποιούμε στο μέγιστο τις προσδοκίες των καταναλωτών».
Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να ωφελήσει πολλαπλά τους καταναλωτές και το περιβάλλον, καθώς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα καταναλώνουν  κατά μέσο όρο 30% λιγότερα καύσιμα και παράγουν 25% λιγότερες εκπομπές CO2 από τους αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης και είναι ενεργειακά πιο αποδοτικοί σε σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης, μεγάλη διάρκεια ζωής, εξαιρετικά υψηλή  ροπή, αξιοπιστία και θεωρούνται ιδανικοί για ξεκούραστη οδήγηση. Ειδικά οι πετρελαιοκινητήρες Euro 5 και Εuro 6 είναι  πιο «καθαροί» σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.
Η απελευθέρωση λοιπόν αναμένεται να τονώσει και να στρέψει το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα οικονομικότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα μικρού κυβισμού, πράγμα που θα επηρεάσει με τη σειρά του την ποιότητα του αέρα στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και θα ωφελήσει το περιβάλλον συνολικότερα.



Ηγετική θέση της Fiat στον τομέα της πετρελαιοκίνησης

H Fiat προσφέρει στην ελληνική αγορά μία ευρεία γκάμα πετρελαιοκίνητων μοντέλων (όλα προδιαγραφών Euro 5) τα οποία ταιριάζουν απόλυτα στις ελληνικές συνθήκες, όπου τον κύριο ρόλο παίζουν τα μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα.
Μάλιστα η Fiat, ως πρωτοπόρος, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που διέθεσε την πλήρη γκάμα πετρελαιοκίνητων εκδόσεων για όλα της τα μοντέλα και κατά συνέπεια την επιλογή στους υποψήφιους πελάτες να επωφεληθούν από την τεχνολογία του Oμίλου στους πετρελαιοκινητήρες.
Η ηγετική θέση της Fiat στον τομέα της πετρελαιοκίνησης δεν είναι τυχαία και δεν είναι μόνο εμπορική, αλλά και τεχνολογική. Το ιταλικό γκρουπ έχει επενδύσει πολύ στην εξέλιξη της τεχνολογίας των ντίζελ, με τρόπο ώστε να συνδυάζουν την απαραίτητη σήμερα «περιβαλλοντική συμβατότητα» με την απόλαυση της οδήγησης που αποτελεί βασικό συστατικό της ιταλικής σχολής στην αυτοκίνηση.

Όμιλος Fiat: Ιστορία τεχνολογικής υπεροχής και στους πετρελαιοκινητήρες

1987 – Πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού. Ο Όμιλος Fiat παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο.
1987 – Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο (Fiat Croma).Το 1987 το Fiat Group, παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και τοποθετήθηκε στο Fiat Croma. H κατανάλωση καυσίμου ήταν υποδειγματική: 15% χαμηλότερη από έναν κινητήρα πετρελαίου, προηγούμενης γενιάς με προθάλαμο καύσης και 30% λιγότερο από έναν βενζινοκινητήρα.
1997 – Τεχνολογία Common Rail. Κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, οι ερευνητές της Fiat ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κραδασμών, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Αυτό έγινε εφικτό το 1997, μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch, με την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156.
2003 – Τεχνολογία MultiJet και SDE (Small Diesel Engine). Το 2003, η Fiat δημιούργησε την τεχνολογία MultiJet, τη δεύτερη γενιά Common Rail πολλαπλού ψεκασμού με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Η τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε ποτέ.
2009 - MultiJet II. Το σύστημα MultiJet II περιλαμβάνει περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.
Επιβατικά & Επαγγελματικά μοντέλα της Fiat Automobiles Hellas στην ελληνική αγορά

MiTo

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 JTDM-2

DIESEL

1.3 JTDM-2

1.6 JTDM-2

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο

ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

85

95

120

ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

200 / 19.7

200 / 19.7

320 / 32.6

MEΓ. TAXYTHTA (KM/HOUR)

174

180

198

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 

3.5lt/100km

4.3lt/100km

4.6lt/100km

EKΠΟΜΠΕΣ CO2

95g/km

112g/km

122g/km

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

0€

89.6€

122€

Συγκριτικό MiTo

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 JTDM-2

1.4 Multiair

Διαφορά ως προς βενζίνη

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη

------

ΚΥΒΙΣΜΟΣ

1248cc

1368cc

-8.8%

ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

95

105

-9.5%

ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

200 / 19.7

130 / 13.2

+53.8%

MEΓ. TAXYTHTA (KM/HOUR)

180

198

-9%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 

4.3lt/100km

4.6lt/100km

-6.5%

EKΠΟΜΠΕΣ CO2

112g/km

122g/km

-8.2%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

89.6€

122€

-26.6%

Giulietta

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.6 JTDM-2

2.0 JTDM-2

2.0 JTDM-2 TCT

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο

ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

105

170

170

ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

320 / 32.5

350 / 35.6

350 / 35.6

MEΓ. TAXYTHTA (KM/HOUR)

185

218

218

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 

4.4lt/100km

4.7lt/100km

4.5lt/100km

EKΠΟΜΠΕΣ CO2

114g/km

124g/km

119g/km

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

91.2€

124€

95.2€

Συγκριτικό Giulietta

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1,6 JTDM-2

1,4 TB

Διαφορά ως προς βενζίνη

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη

------

ΚΥΒΙΣΜΟΣ

1598cc

1368cc

+16.8%

ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

105

120

-12.5%

ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

320 / 32.5

206 / 21.0

+55.3%

MEΓ. TAXYTHTA (KM/HOUR)

185

195

-5.1%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 

4.4lt/100km

6.4lt/100km

-45.4%

EKΠΟΜΠΕΣ CO2

114g/km

149g/km

-30.7%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

91.2€

223.5€

-59.2%

Fiat 500

Σύγκριση Fiat 500 1.300 diesel vs 1.400 βενζίνης

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1,3 MJET

1,4

Διαφορά ως προς βενζίνη

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη 

-------

ΙΠΠΟΙ (HP)

95

100

-5,0%

ΡΟΠΗ (Nm)

200

131

52,7%

ΜΕΓ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ (KM/HOUR)

185

185

0,0%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (LT/100KM) - ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

3,9

6,1

-36,1%

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (GR/KM)

104

140

-25,7%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

83,2

140

-40,5%


Panda

Σύγκριση Panda 1,3 MJET vs 1,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1,3 MJET

1,2

Διαφορά ως προς βενζίνη

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη

-------

ΙΠΠΟΙ (HP)

75

69

8,7%

ΡΟΠΗ (Nm)

145

102

42,2%

ΜΕΓ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ (KM/HOUR)

165

162

1,9%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (LT/100KM) - ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

4,2

4,9

-14,3%

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (GR/KM)

109

113

-3,5%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

87,2

90,4

-3,5%

Punto Evo

Σύγκριση Punto Evo 1,3 MJET 85hp vs 1,4 105hp

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1,3 MJET

1,4

Διαφορά ως προς βενζίνη

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη

-------

ΙΠΠΟΙ (HP) 

85

105

-19,0%

ΡΟΠΗ (Nm) 

200

130

53,8%

ΜΕΓ. ΤΑΧΥΗΤΗΤΑ (KM/HOUR) 

172

185

-7,0%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (LT/100KM)  

3,6

5,7

-36,8%

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2  (GR/KM) 

95

134

-29,1%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 

0

134

-100%

Punto Evo

Σύγκριση Punto Evo 1,3 MJET 75hp vs 1,4 77hp

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1,3 MJET

1,4

Διαφορά ως προς βενζίνη

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη

-------

ΙΠΠΟΙ (HP) 

75

77

-2,6%

ΡΟΠΗ (Nm) 

190

115

65,2%

ΜΕΓ. ΤΑΧΥΗΤΗΤΑ (KM/HOUR) 

165

165

0,0%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (LT/100KM)  

4,1

5,7

-28,1%

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2  (GR/KM) 

104

132

-18,2%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 

83,2

132

-36,9%

Fiat Bravo

Σύγκριση Fiat Bravo 1,6 MJET vs 1,4 JET

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.6 MJET

1.4 JET

Διαφορά ως προς βενζίνη 

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη

-------

ΙΠΠΟΙ (HP) 

120

120


ΡΟΠΗ (Nm) 

300

206

45,6%

ΜΕΓ. ΤΑΧΥΗΤΗΤΑ (KM/HOUR) 

195

197

-1,0%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (LT/100KM)

4,8

6,3

-23,8

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2  (GR/KM) 

125

149

-16,1%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 

125

219

-42,9%

Fiat Doblo

Σύγκριση Fiat Doblo 1,6 MJET vs 1,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1,6 MJET

1,4

Διαφορά ως προς βενζίνη 

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη

-------

ΙΠΠΟΙ (HP) 

105

95

10,5%

ΡΟΠΗ (Nm) 

290

127

128,3%

ΜΕΓ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ (KM/HOUR) 

164

165

-0,6%

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (LT/100KM)

5,2

7,2

-27,8%

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2  (GR/KM) 

138

166

-16,9%

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 

138

332

-58,4%

FIAT ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ

Fiorino



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 16v Multijet

1.3 16v Multijet




ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο




ΚΥΒΙΣΜΟΣ

1248

1248




ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

75

95




ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

190

/19,4

200

/20,4




MEΓ. TAXYTHTA (km/h)

157

171




ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

4,3

4,3




EKΠΟΜΠΕΣ CO2

113

113











Συγκριτικό Fiorino



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 16v Multijet

1,4 8v

Διαφορά ως προς βενζίνη



ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη




ΚΥΒΙΣΜΟΣ

1248

1360

-9,0%



ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

75

73

2,7%



ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

190

/19,4

118

/12

37,9%



MEΓ. TAXYTHTA (km/h)

157

157

8,2%



ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

4,3

6,4

-48,8%



EKΠΟΜΠΕΣ CO2

113

148

-31,0%











Doblo - κοντό μεταξόνιο



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 16v Multijet

1.6 16v Multijet




ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο




ΚΥΒΙΣΜΟΣ

1248

1598




ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

90

105




ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

200

/20,4

290

/29,6




ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

4,8

5,2




EKΠΟΜΠΕΣ CO2

126

137











Συγκριτικό Doblo - κοντό μεταξόνιο



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 16v Multijet

1.4 16v

Διαφορά ως προς βενζίνη


ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Βενζίνη


ΚΥΒΙΣΜΟΣ

1248

1368

-9,6%



ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

90

95

-5,6%



ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

200

/20,4

127

/12,95

36,5%



ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

4,8

6,4

-33,3%



EKΠΟΜΠΕΣ CO2

126

148

-17,5%











Ducato



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

115 Multijet

130 Multijet

150 Multijet

180 Multijet


ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο

Πετρέλαιο


ΚΥΒΙΣΜΟΣ

1956

2287

2287

2999


ΙΠΠΟΙ (ΗΡ)

115

128

147

177


ΡΟΠΗ (Nm/Kgm)

279

/28,5

320

/32,64

350/35,7

400/40,8


MEΓ. TAXYTHTA (km/h)

148

155

162

171


ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΜΙΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

6,8

7,1

7,1

7,7


EKΠΟΜΠΕΣ CO2

179

186

186

203

















Τα παρεχόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρονται στις βασικές εκδόσεις φορτηγών οχημάτων.

Τελευταία τροποποίηση στις 19:45 - 11 Νοε 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.