ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Δόση» και ανακεφαλαιοποίηση κρίνουν τα θαλασσοδάνεια

13:10 - 07 Νοε 2012 | Συνεντεύξεις
«Δόση» και ανακεφαλαιοποίηση κρίνουν τα θαλασσοδάνεια
Τη «δόση» και την ανακεφαιοποίησή τους, αναμένουν για να «καλύψουν» τρύπες από ναυτιλιακά δάνεια οι ελληνικές τράπεζες, ειδικά η Εθνική, Πειραιώς και Άλφα (η Credit διατήρησε το μεγαλύτερο τμήμα των ναυτιλιακών δανείων της Εμπορικής).
Σε επόμενο βήμα αναμένεται να αξιολογήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους και να διαμορφώσουν την σχετική πολιτική, που θα οδηγήσει και στο αντίστοιχο «ξεκαθάρισμα» στο χώρο, τόσο της ποντοπόρου όσο και της ακτοπλοΐας.
 
Ο φόβος για επισφάλειες, που μπορεί στο τέλος του 2013, λόγω πτώσης στα ναύλα και στις τιμές των πλοίων, να φτάσουν στο 30%, έχει δημιουργήσει πονοκεφάλους στα τραπεζικά επιτελεία, έχοντας «παγώσει», βέβαια, και κάθε χρηματοδότηση δραστηριότητας. Με δεδομένο ότι ο ελληνικός εφοπλισμός, σε ελληνικές και ξένες τράπεζες, το 2011 έχει δανεισμό 67,694 δισ. δολ. (σύμφωνα με στοιχεία της Petrofin Research), με τις ελληνικές δανειοδοτήσεις να φτάνουν στα 14,517 δισ. δολ. σημαίνει, με μια μικρή στατιστική προβολή, ενδεχόμενη τρύπα σχεδόν 4δισ. ευρώ στα ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα. Σε αυτό το ποσό θα πρέπει να προσθέσει κανείς και το δανεισμό στην ακτοπλοϊα που ανέρχεται στο 1 δις περίπου, με την πλειονότητα των δανείων να είναι σε ελληνικές τράπεζες.
 
Στο πλαίσιο αυτό εκπρόσωποι της ποντοπόρου όσο και των ακτοπλόων είναι σε συζητήσεις με τις τράπεζες, προκειμένου να εξασφαλίσουν αλλαγές των όρων των δανείων και αναδιαρθρώσεις, ενώ εξετάζουν  πώληση πλοίων ώστε να ανακτήσουν την αναγκαία ρευστότητα.
 
«Στην ποντοπόρο, υπάρχει ελπίδα καθώς υγιείς επιχειρήσεις κρατούν γερά", αναφέρουν παράγοντες του εφοπλιστικού κόσμου, ενώ με τις διαλύσεις πλοίων ανακτάται ρευστότητα.  Μάλιστα, όσοι έχουν χαμηλό ή μηδενικό δανεισμό επωφελούνται της συγκυρίας κι αποκτούν τονάζ, είτε υπό κατασκευή είτε από δεύτερο χέρι σε πολύ ελκυστικές τιμές, ενώ κινούμενοι με προσοχή διασφαλίζουν κυριαρχία την επόμενη μέρα».
 
Αντίθετα στην ακτοπλοΐα τα πράγματα είναι οριακά. Παρατηρείται μια δυστοκία στις πωλήσεις πλοίων, καθώς οι τιμές έχουν κατακρημνιστεί. «Έχουμε ακριβά πλοία, που ήταν για μια άλλη εποχή, που αξίζουν πλέον κλάσμα της αξίας των δάνειων με τα οποία έχουν αποκτηθεί» σημειώνει στέλεχος μεγάλης ακτοπλοϊκής εταιρίας. Οι εκτιμήσεις, δε, για τα αποτελέσματα εννιαμήνου δεν προσφέρουν καμία νότα αισιοδοξίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Τους «καλούς μήνες», από Ιούλιο σε Σεπτέμβριο η κίνηση ήταν μειωμένη σε επίπεδα 15% σε επιβάτες, 10% σε φορτηγά και 20% περίπου σε Ι.Χ., αφετέρου δε το κόστος καυσίμων, ύστερα από μία πτωτική πορεία προς τον Ιούνιο από τα πολύ υψηλά του περασμένου Μαρτίου, κινήθηκε και πάλι ανοδικά για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Όλοι, έτσι, πλέον, αναμένουν να «κατακάτσει» ο κουρνιαχτός στις τράπεζες, ώστε αντίστοιχα να υπάρξουν κινήσεις και στην ναυτιλία, που θα διαμορφώσουν το χάρτη της επόμενης μέρας
Τελευταία τροποποίηση στις 12:53 - 08 Νοε 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.