ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΟΟΣΑ: Δεύτεροι απ' το...τέλος οι Έλληνες καθηγητές σε ώρες διδασκαλίας

11:33 - 10 Σεπ 2014 | Ειδήσεις
ΟΟΣΑ: Δεύτεροι απ' το...τέλος οι Έλληνες καθηγητές σε ώρες διδασκαλίας
Το πτυχίο είναι το ισχυρότερο «όπλο», σε περίοδο οικονομικής κρίσης, κατά της ανεργίας, τονίζουν οι ειδικοί. Διπλάσιους μισθούς από τους Έλληνες παίρνουν οι εκπαιδευτικοί στις υπόλοιπες χώρες. Κράτος...γερόντων η εκπαιδευτικοί της Ελλάδας.

Στην έκθεση με τίτλο "Eduacation at a Glance 2014", που δημοσιοποίησε χτες ο ΟΟΣΑ, η Ελλάδα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση της λίστας με τις ώρες εργασίας, λόγω των ωρών διδασκαλίας των καθηγητών στο Γυμνάσιο που εμαφνίζονται λίγες συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες. Αν και το υπουργείο Παιδείας προχώρησε το 2013 σε αύξηση του εβδομαδιαίου ωραρίου των καθηγητών κατά δύο ώρες, η Ελλάδα έρχεται δέυτερη από το τέλος, σύμφωνα με στοιχεία του 2012. Επίσης, μεγάλη απόσταση χωρίζει τις ώρες διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

Αναλυτικότερα, από την έκθεση προκύπτουν τα εξής:

  • Στα Δημοτικά οι δάσκαλοι διδάσκουν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ 782 ώρες τον χρόνο. Στην Ελλάδα οι ώρες διδασκαλίας είναι λιγότερες από 570. Αντίθετα, περισσότερες από 1.000 ώρες έχουν οι δάσκαλοι σε Χιλή, Ινδονησία και ΗΠΑ.
  • Στα Γυμνάσια οι καθηγητές διδάσκουν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ 694 ώρες τον χρόνο. Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με 415 ώρες, με τη Δανία να ακολουθεί. Στον αντίποδα οι ετήσιες ώρες ξεπερνούν τις 1.000 στα Γυμνάσια Αργεντινής, Χιλής, Μεξικού και ΗΠΑ.
  • Στα Λύκεια οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ 655 ώρες το έτος. Ο αριθμός διαμορφώνεται σε λιγότερες από 500 ώρες σε Ελλάδα και Δανία και πάνω από 800 ώρες σε Αργεντινή, Αυστραλία, Μεξικό, Σκωτία και ΗΠΑ.
  • Την τετραετία 2009-2012, οι μεικτοί μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών μειώθηκαν κατά περίπου 25% χωρίς την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης. Σύμφωνα με την έκθεση, το 2012 οι ετήσιες αποδοχές τους μειώθηκαν στα 26.617 ευρώ (39.642 ευρώ ο μ.ό. του ΟΟΣΑ ) έναντι 35.573 ευρώ το 2008 (38.865 ο μ.ό.).

edu1

edu2

Όπλο κατά της ανεργίας το πτυχίο πανεπιστημίου

Το πτυχίο είναι το ισχυρότερο όπλο κατά της ανεργίας, είναι το μήνυμα που στέλνει ο ΟΟΣΑ στα μέλη του, με τα στοιχεία που αφορούν στην Ελλάδα, να επιβεβαιώνουν αυτή την ανάγκη. Πιο συγκεκριμένα, ενώ κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ το 8% των αποφοίτων Λυκείου ήταν εκτός της αγοράς εργασίας, στην Ελλάδα το 2012 το ποσοστό ήταν 24%. Ταυτόχρονα, στη χώρα μας την οκταετία 2005-2012 το ποσοστό των άνεργων αποφοίτων Γυμνασίου αυξήθηκε κατά 10 μονάδες. Στον αντίποδα, το 21,1% των νέων με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν είχε εργασία, ενώ χαμηλότερο -στο 15,1%- ήταν το ποσοστό των ανέργων με μεταπτυχιακό δίπλωμα ή διδακτορικό.

Το 2012, το 21,1% των νέων στην Ελλάδα με πτυχίο δεν είχε εργασία, ενώ ακόμη χαμηλότερο -15,1%- ήταν το ποσοστό των ανέργων με μεταπτυχιακό δίπλωμα ή διδακτορικό. Περισσότερο «ευάλωτες» στην ανεργία είναι οι γυναίκες απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς το ποσοστό όσων βρίσκονται εκτός της αγοράς εργασίας φθάνει το 20% έναντι 14% των ανδρών.

Διπλάσιους μισθούς από τους Έλληνες παίρνουν οι υπόλοιπες χώρες

Μεταξύ των ετών 2009-2012, οι μεικτοί μισθοί των Ελλήνων δασκάλων και καθηγητών μειώθηκαν κατά περίπου 25% και επιπροσθέτως οι εκπαιδευτικοί είδαν τις καθαρές αποδοχές τους να μειώνονται ακόμη περισσότερο λόγω της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, το 2012 οι ετήσιες αποδοχές των εκπαιδευτικών μειώθηκαν στα 26.617 ευρώ, έναντι 35.573 ευρώ το 2008. Σημειώνεται ότι κατά μέσο όρο οι ετήσιες αποδοχές των εκπαιδευτικών στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ ήταν το 2012 39.642 ευρώ έναντι 38.865 ευρώ το 2008.

edu3

Κράτος...γερόντων οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα

Τέλος, η έκθεση του ΟΟΣΑ διαπιστώνει τη γήρανση του πληθυσμού των εκπαιδευτικών στην ΕΕ. Κατά μέσο όρο, στις χώρες της ΕΕ το 37% των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι τουλάχιστον 50 ετών. Το ποσοστό είναι 45% ή υψηλότερο στην Αυστρία, την Εσθονία, τη Γερμανία και την Ολλανδία και 60% στην Ιταλία. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της διατήρησης ή της αύξησης της ελκυστικότητας του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, θέμα για το οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφάτως δημοσίευσε μια διεξοδική μελέτη με συστάσεις για τη βελτίωση της αρχικής και της συνεχούς κατάρτισης των εκπαιδευτικών και την παροχή στήριξης στις πρώτες φάσεις της σταδιοδρομίας.

edu4

Τελευταία τροποποίηση στις 12:20 - 10 Σεπ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.