ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι Έλληνες το "ρίχνουν" στις αγορές μέσω διαδικτύου- Αύξηση διαπιστώνει η ΕΛΣΤΑΤ

17:40 - 15 Δεκ 2014 | Ειδήσεις
Οι Έλληνες το "ρίχνουν" στις αγορές μέσω διαδικτύου- Αύξηση διαπιστώνει η ΕΛΣΤΑΤ
Τρεις στους 10 πολίτες, ηλικίας 16- 74 ετών που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, έκαναν το πρώτο τρίμηνο 2014 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου.

Το στοιχεία αυτό προκύπτει από την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από τα νοικοκυριά. Μάλιστα, καταγράφεται αύξηση στην πραγματοποίηση των αγορών μέσω του διαδικτύου, ενώ για το 2013 είχε καταγραφεί στασιμότητα.

Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγµατοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίµηνο του 2014 ανέρχεται στο 29,5%, το οποίο υποδηλοί αύξηση κατά 9,3% σε σχέση µε το Α΄ τρίµηνο 2013. Την τελευταία τετραετία, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που δηλώνουν ότι µέχρι και τον Μάρτιο, κάθε έτους, δεν έχουν πραγµατοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών µέσω του διαδικτύου, από 70,9% το 2010, µειώθηκε σε 53,7% το 2014 (µείωση 32,0%).

Το προφίλ των καταναλωτών

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές αγορές / παραγγελίες προκύπτει ότι, για το Α΄ τρίµηνο του 2014, το 53,3% είναι άνδρες και το 46,7% γυναίκες. Τα ποσοστά των γυναικών που πραγµατοποιούν αγορές παρουσιάζουν σταδιακή αύξηση µεταξύ των ετών 2012 – 2014, και οι µεταξύ ανδρών και γυναικών αποκλίσεις σε ποσοστιαίες µονάδες µειώνονται από 13,8% σε 11,6% και 6,6%, αντίστοιχα.

ecommerce02

Το 29,4% όσων πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή οµάδα 25 – 34 ετών.  Όσον αφορά στο µορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες µε υψηλό µορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε µεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 51,8% και οι µέσου µορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελµατικής κατάρτισης) στο 38,7%.

ecommerce03

Αγοραζόµενα / παραγγελόµενα είδη και παραγγελίες

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση και παρουσίασαν σηµαντική αύξηση κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2013- Μαρτίου 2014, σε σχέση µε την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούµενου έτους, είναι:

  • φάρµακα, κατά 101,9%,
  • είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη, κατά 41,0%,
  • εξαρτήµατα και περιφερειακός εξοπλισµός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 36,1%,
  • ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάµερες, φωτογραφικές µηχανές, κινητά τηλέφωνα,
  • τηλεοράσεις, DVDs κλπ.), κατά 24,9%.

Τα είδη που οι αγορές/ παραγγελίες τους κατέγραψαν µείωση, κατά την ίδια χρονική περίοδο, είναι:

  • υλικό ηλεκτρονικής εκµάθησης, κατά 42,9%,
  • ταινίες, µουσική, κατά 34,5%,
  • εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηµατογράφο κλπ.), κατά 20,4%,
  • βιβλία (σε ηλεκτρονική ή µη µορφή), περιοδικά, εφηµερίδες, κατά 17,6%,
  • ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.), κατά 14,7%,
  • οικιακά είδη (έπιπλα, παιχνίδια, είδη τέχνης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κλπ.), κατά14,1%,
  • διαµονή σε καταλύµατα (ξενοδοχεία, δωµάτια, διαµερίσµατα κλπ.), κατά 3,9%. 

Ειδικότερα, για τις ηλεκτρονικές αγορές καταλυµάτων, ταξιδιωτικών υπηρεσιών και εισιτηρίων για εκδηλώσεις καταγράφεται συνεχής µείωση την τελευταία τριετία.

ecommerce04

Το 51,8% όσων πραγµατοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές για προσωπική χρήση, κατά το χρονικό διάστηµα Απριλίου 2013 – Μαρτίου 2014, έκανε την πληρωµή τους µετρητοίς ή µε κατάθεση χρηµάτων σε τραπεζικό λογαριασµό, το 37,3% µέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, το 22,3% µέσω προπληρωµένης κάρτας (pre-paid) ή προπληρωµένο λογαριασµό και το 4,8% µε µεταβίβαση χρηµάτων µέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής.
Το 73,3% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, το 40,0% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 21,0% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 3,9%.

ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΝΕΦΟΥΣ (CLOUD SERVICES)

Οι διαδικτυακές υπηρεσίες νέφους παρέχουν την ευχέρεια αποµακρυσµένης αποθήκευσης, τοπικής προβολής αρχείων από οπουδήποτε, αποµακρυσµένο αυτόµατο backup και αυτόµατη, άµεση και ασφαλή αποθήκευση δεδοµένων και δυνατότητα χρήσης τους από smart κινητό τηλέφωνο, φορητό υπολογιστή, tablet και γενικά συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο και διαθέτουν περιορισµένο χώρο αποθήκευσης. 
Σύµφωνα µε τα αποτελέσµατα της έρευνας, 2 στους 10 (18,7%) από όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίµηνο του 2014 χρησιµοποίησανν διαδικτυακούς αποθηκευτικούς χώρους για να αποθηκεύσουν ή και να µοιραστούν µε άλλους έγγραφα, εικόνες, µουσική, videos ή άλλα αρχεία.

ecommerce05

 

Δείτε εδώ όλα τα στοιχεία ΕΡΕΥΝΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ : 2014

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.