ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: Νέες εξαγορές και συγχωνεύσεις αλλά και νέες πτωχεύσεις για το 2017

14:08 - 01 Δεκ 2016 | Aγορές

Η ασθενής ζήτηση δεν θα καταφέρει να περιορίσει την αυξημένη προσφορά στη ναυτιλία και για το 2017, με αποτέλεσμα να υπάρξουν και νέες πιέσεις στις τιμές των ναύλων αλλά και περαιτέρω ενοποίηση της αγοράς,  εκτιμά η Fitch.

Η Fitch εκτιμά ότι η αδυναμία θα είναι συνολική στον κλάδο της ναυτιλίας και για το λόγο αυτόν διατηρεί τις αρνητικές προοπτικές. Ωστόσο, η αγορά των tankers θα αντιμετωπίσει αισθητά μικρότερες πιέσεις από τις αγορές των dry bulks και των containers.

Πολλές εταιρίες με container και tankers έχουν αρκετή ρευστότητα για να καλύψουν τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τους αλλά εξαρτώνται σημαντικά και στην απρόσκοπτη πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, προκειμένου να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα. Αυτή η τραπεζική ρευστότητα, είναι ακόμα πιο ζωτικής σημασίας για εταιρίες που δε διαθέτουν ισχυρή ρευστότητα.

Ωστόσο, η κατάρρευση της Hanjin Shipping που ήταν η έβδομη μεγαλύτερη εταιρία containers στον κόσμο, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι τράπεζες έχουν αναθεωρήσει πλήρως τη στάση τους απέναντι στη ναυτιλιακή αγορά και πλέον είναι περισσότερο αυστηρές ως προς το που παρέχουν χρημτοδότηση.

Η Fitch, εκτιμά ότι θα υπάρξουν ακόμα περισσότερες εξαγορές και συγχωνεύσεις αλλά και ακόμα περισσότερες χρεοκοπίες μεσοπρόθεσμα. Αλλά αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος για να επανέλθει η ισορροπία και να ανέβουν οι ναύλοι σε υψηλότερα επίπεδα τα οποία θα είναι και βιώσιμα. Σύμφωνα με τη Fitch, μεγάλες εταιρίες όπως η Maersk θα διατηρήσουν την ηγετική τους θέση, προχωρώντας σε νέες εξαγορές και συγχωνεύσεις.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.