ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τέλος στις προσλήψεις εκπαιδευτικών για τα επόμενα δύο χρόνια

11:50 - 23 Μαρ 2017 | Ειδήσεις
Τέλος στις προσλήψεις εκπαιδευτικών για τα επόμενα δύο χρόνια
Με μια τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, το υπουργείο Παιδείας ορίζει τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών και «ομολογεί» στην αιτιολογική έκθεση την αδυναμία της ηγεσίας για μόνιμες προσλήψεις για τα επόμενα δύο χρόνια. Ειδικότερα, η ηγεσία επιχειρεί να αντιμετωπίσει το «μπλόκο» του ΣτΕ, το οποίο με απόφασή του πριν από λίγα χρόνια έκρινε αντισυνταγματική τη διαδικασία προσλήψεων που έγινε τα προηγούμενα χρόνια σε αναπληρωτές, καθώς δεν υπήχθησαν ποτέ στον έλεγχο του ΑΣΕΠ.

Πέρσι, ο τέως υπουργός, Νίκος Φίλης, προσπάθησε να καλύψει το θέμα με τη συμβολή του ΑΣΕΠ στις ενστάσεις των αναπληρωτών, το οποίο έγινε για πρώτη φορά. Τώρα, ο Κώστας Γαβρόγλου έρχεται με νέα ρύθμιση σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών -που αφορά ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας- και παρατείνει την ίδια διαδικασία (οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών στους προσωρινούς πίνακες να εξετάζονται από το ΑΣΕΠ) για τις σχολικές χρονιές 2017-2018 και 2018-2019.

Ομολογία

Οπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση: «Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων». Σχετικά με τη δεσμευτική απόφαση του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι «η διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών υπάγεται πλήρως στις αρχές αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας που διέπουν τη λειτουργία του ΑΣΕΠ».

Λεφτά υπάρχουν;

Οι δημοσιονομικοί περιορισμοί για μόνιμες προσλήψεις είναι γεγονός, όμως, τι γίνεται με τα κονδύλια που προορίζονται για τους αναπληρωτές; Δεν υπάρχει κάποια επίσημη απάντηση από το υπουργείο Παιδείας για το μέγεθος των κρατικών και κοινοτικών κονδυλίων που θα διατεθούν φέτος. Πάντως, στελέχη του υπουργείου Παιδείας όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, σημειώνουν ότι οι εκτιμήσεις για προσλήψεις αναπληρωτών αντιστοιχούν στα φετινά νούμερα, δηλαδή 20.000 εκπαιδευτικοί.

Πέρσι, ο Νίκος Φίλης είχε βρει από νωρίς τις πιστώσεις, την «πάτησε» όμως με τις καθυστερήσεις στις ενστάσεις που διαχειρίστηκε το ΑΣΕΠ. Το αποτέλεσμα ήταν ειδικά σε ειδικότητες της ειδικής αγωγής να υπάρχουν τα χρήματα, αλλά να μην έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που όριζε ο νόμος για το διορισμό τους.

Πλατφόρμα

Με τις πηγές χρηματοδότησης να μην είναι γνωστές ακόμα, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει τη Δευτέρα 27 Μαρτίου -νωρίτερα από ποτέ- στο άνοιγμα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την εγγραφή των υποψήφιων αναπληρωτών-ωρομισθίων εκπαιδευτικών (https://opsyd.sch.gr)

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μετά το πάθημα της περσινής χρονιάς, προχωράει από τώρα όλη τη γραφειοκρατική διαδικασία που αφορά την ανανέωση των φακέλων των εκπαιδευτικών που από πέρσι είχαν προσωπικό λογαριασμό αλλά και την εγγραφή των νέων χρηστών, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν προσωπικό λογαριασμό στο TAXISNET και να αποκτήσουν όνομα, χρήση και κωδικό πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΠΣΥΔ.

Το χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, στόχος είναι τέλη Ιουνίου να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις) και να έχουν στείλει τα σχολεία τον αριθμό τμημάτων για την επόμενη χρονιά.

Σημειώνεται ότι φέτος οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία και πρώτη δημοτικού γίνονται από τον Μάιο, ενώ και οι επαναληπτικές εξετάσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γίνονται τον Ιούνιο, με στόχο να γνωρίζει το σχολείο από νωρίς πόσοι έχουν προαχθεί στην τάξη. Αρχές Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει η διαδικασία των προσλήψεων αναπληρωτών με στόχο την κάλυψη των κενών μέσα στον πρώτο μήνα της έναρξης του νέου σχολικού έτους.

Κίτρινη κάρτα από τον ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση

«Στιγματίζει» την εκπαίδευση της χώρας η χαμηλή επίδοση των 15χρονων Ελλήνων μαθητών στον πρόσφατο διαγωνισμό PISA. Στις συστάσεις που εξέδωσε ο ΟΟΣΑ για όλες τις χώρες-μέλη του, επαναφέρει το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Οσο κι αν ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί να το βάλει κάτω από το χαλί, προβάλλοντας την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ο Οργανισμός είναι σαφής: «Βελτιώστε την ποιότητα των εκπαιδευτικών, μέσω της σύνδεσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την επαγγελματική τους πρόοδο».

Ο κ. Γαβρόγλου, που διαπραγματεύεται με εκπροσώπους του ΟΟΣΑ, εν όψει της νέας έκθεσης που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, επιχειρεί να υποβαθμίσει το θέμα, τονίζοντας ότι ο ΟΟΣΑ κάνει συστάσεις και πως τίποτα δεν είναι υποχρεωτικό. Βέβαια, ο Οργανισμός -η συμβολή του οποίου ορίζεται στο τρίτο Μνημόνιο που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ- επανέρχεται πολύ συχνά στο ζήτημα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, μια πρωτοβουλία την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ με την άνοδό του στην εξουσία τον Ιανουάριο του 2015 «πάγωσε», αλλά δεν κατάργησε.

15.000 οι εισακτέοι, ενώ τα ιδρύματα ζητούσαν 11.165

Απάντηση στις αντιδράσεις που έχουν προκύψει από το μαχαίρι στον αριθμό εισακτέων έδωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, προβάλλοντας την επιλογή του ως «χρυσή τομή». Ειδικότερα, σημείωσε ότι το υπουργείο αποφάσισε την είσοδο 15.000 εισακτέων στα κεντρικά Ιδρύματα ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, ΑΠΘ και ΤΕΙ Αθήνας, ενώ τα ίδια ζητούσαν μόλις 11.165. «Η μερική αποδοχή της πρότασης των συγκεκριμένων ιδρυμάτων αφορά κυρίως τμήματα με πολλά εργαστηριακά μαθήματα», αναφέρεται στην απάντηση, ενώ σημειώνεται ότι στο σύνολο έχουν μειωθεί μόλις 500 θέσεις σε σχέση με πέρσι. Βέβαια, οι αντιδράσεις για τη μείωση εντοπίζονται κυρίως στο ψαλίδι ακόμα και 50 θέσεων σε σχολές «πρώτης κατηγορίας», όπως η Ιατρική και το Μαθηματικό Αθήνας. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.